RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1355

Co učit v rámci digitální gramotnosti?

Článek se na základě inspirace z ciziny snaží přiblížit obsah výuky směřující k budování obecné digitální gramotnosti.

Marie Poesová, publikováno 12.3.2018 0:00, zhlédnuto 3418×, 2 komentáře

Nearpod jako nástroj řízeného zápisu

Popis zajímavého digitálního nástroje, který jde naproti tradičním formám výuky, a mohl by se proto jevit mnoha učitelům jako užitečný. Bohužel se jedná o produkt, který má při bezplatném nasazení jen omezené možnosti…

David Lukáš, publikováno 8.3.2018 0:00, zhlédnuto 1818×

Deset klíčových objevů o učení

Přehled důležitých poznatků současné vědy, které se týkají učení, podle expertky americké firmy Brainscape Amandy Moritz-Saladino.

Jaroslav Kratochvíl, publikováno 5.3.2018 0:00, zhlédnuto 3255×, 11 komentářů

Komu patří práce strojů?

Zamyšlení nad problémem, který závažným způsobem ovlivňuje využití umělé inteligence a vzdáleně souvisí i s nasazením inteligentních počítačových systémů ve školství.

Bořivoj Brdička, publikováno 26.2.2018 0:00, zhlédnuto 2741×, 2 komentáře

Jaký dopad má nasazení automatizace?

Článek shrnuje aktuální stav vývoje automatizace, který vyvolává nasazení digitálních technologií vybavených umělou inteligencí a hlubokým učením a dává ho do kontextu s budoucím vývojem celé lidské společnosti.

Jiří Macek, publikováno 22.2.2018 0:00, zhlédnuto 1763×

Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu

Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým srovnáním s podobnou aktivitou u nás.

Petra Štefáčková, publikováno 19.2.2018 0:00, zhlédnuto 2174×, 2 komentáře

Vzdělávání ve věku komplexity

Úvod do studia vývoje světa v podobě komplexního systému a jeho vlivu na školství v souvislosti se vzdělávacími technologiemi.

Bořivoj Brdička, publikováno 12.2.2018 0:00, zhlédnuto 3690×, 4 komentáře

Vztah empatie a učení

Seznámení s prací amerického specialisty na projektovou výuku Thoma Markhama, který vysvětluje význam empatie pro učení v souvislosti s nejnovějšími výsledky vědy a vývojem světa.

Bořivoj Brdička, publikováno 5.2.2018 0:00, zhlédnuto 4815×, 16 komentářů

Průzkum odhalil generační rozdíly

Zpráva o výsledcích amerického průzkumu, jehož cílem bylo najít rozdíly ve formách učení mezi generacemi.

Petr Brand, publikováno 1.2.2018 0:00, zhlédnuto 2159×, 4 komentáře

10 let převrácené třídy ve světě a u nás

Zpráva o kulatém výročí zavedení moderní metody implementace vzdělávacích technologií, rozšířená o malý průzkum toho, jak si stojí u nás doma.

Anna Lhoťanová, publikováno 29.1.2018 0:00, zhlédnuto 3161×, 8 komentářů

141 — 150 z celkem 1355


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
24.2.2020 18:20
Dominik Raška
Vážení kolegové, sem prosím vkládejte Vaše rady, viz úkol. Napište jednu radu, něco, co…
21.2.2020 14:21
Je jedno, kde jsi a kolik Ti je, protože snít můžeš všude a za všech okolností! Film jako…
23.2.2020 19:23
Moc děkuji za tak podrobný a důležitý přehled významných osobností a jejich studií ve…
18.2.2020 21:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 18. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
23.2.2020 4:52
Martin
Dobry den. Omlouvam se za diakritiku, nemam ceskou klavesnici. Ziji v USA a americke…
19.2.2020 10:41
Jak přistupovat k naší historii, aby byla výuka dějepisu zajímavá a aktuální? Již…
22.2.2020 18:51
Ráda jsem se podívala i v sobotu večer, moc děkuji. Jana Janků
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
20.2.2020 11:42
Vytvořili jsme školní vizi a chceme se zaměřit na činnosti, které k ní budou směřovat.…
18.2.2020 14:35
Globální rozvojové vzdělávání je i o aktivním zapojení žáků a my jsme velmi rádi,…
21.2.2020 7:39
Přečtěte si ještě toto: Odpor vůči ovlivňování lidí online podle Williamse.
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…