RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1392

Komu patří práce strojů?

Zamyšlení nad problémem, který závažným způsobem ovlivňuje využití umělé inteligence a vzdáleně souvisí i s nasazením inteligentních počítačových systémů ve školství.

Bořivoj Brdička, publikováno 26.2.2018 0:00, zhlédnuto 2926×, 2 komentáře

Jaký dopad má nasazení automatizace?

Článek shrnuje aktuální stav vývoje automatizace, který vyvolává nasazení digitálních technologií vybavených umělou inteligencí a hlubokým učením a dává ho do kontextu s budoucím vývojem celé lidské společnosti.

Jiří Macek, publikováno 22.2.2018 0:00, zhlédnuto 1898×

Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu

Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým srovnáním s podobnou aktivitou u nás.

Petra Štefáčková, publikováno 19.2.2018 0:00, zhlédnuto 2335×, 2 komentáře

Vzdělávání ve věku komplexity

Úvod do studia vývoje světa v podobě komplexního systému a jeho vlivu na školství v souvislosti se vzdělávacími technologiemi.

Bořivoj Brdička, publikováno 12.2.2018 0:00, zhlédnuto 4054×, 6 komentářů

Vztah empatie a učení

Seznámení s prací amerického specialisty na projektovou výuku Thoma Markhama, který vysvětluje význam empatie pro učení v souvislosti s nejnovějšími výsledky vědy a vývojem světa.

Bořivoj Brdička, publikováno 5.2.2018 0:00, zhlédnuto 5082×, 16 komentářů

Průzkum odhalil generační rozdíly

Zpráva o výsledcích amerického průzkumu, jehož cílem bylo najít rozdíly ve formách učení mezi generacemi.

Petr Brand, publikováno 1.2.2018 0:00, zhlédnuto 2318×, 4 komentáře

10 let převrácené třídy ve světě a u nás

Zpráva o kulatém výročí zavedení moderní metody implementace vzdělávacích technologií, rozšířená o malý průzkum toho, jak si stojí u nás doma.

Anna Lhoťanová, publikováno 29.1.2018 0:00, zhlédnuto 3457×, 8 komentářů

Vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018

Přehledový článek, který shrnuje předpokládaný vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018 na základě vyjádření amerických expertů pro eSchool News.

Bořivoj Brdička, publikováno 22.1.2018 0:00, zhlédnuto 3974×

Stop průměrnosti

Přehled výsledků práce profesora kognitivní pedagogiky na Harvardu Todda Rose, z nichž vyplývá, že je chybou orientovat se při výuce na průměrného žáka, protože ten neexistuje.

Bořivoj Brdička, publikováno 15.1.2018 0:00, zhlédnuto 2182×

Alternativy fenoménu Scratch

Přehled možných náhrad známého nástroje, který učí základy informatického myšlení a sdílení nápadů z dílny MIT.

Radek Vinický, publikováno 11.1.2018 0:00, zhlédnuto 2631×, 1 komentář

181 — 190 z celkem 1392


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
26.6.2020 21:24
romne
Dobrý den, dovoluji si Vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci s…
3.7.2020 14:00
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
4.7.2020 20:08
Dobrý den, pod obrázkem mluvíte o percentilu (když se umístí na 70. percentilu, je lepší…
30.6.2020 16:31
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 30. 6. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.6.2020 21:29
Barbora
Dobrý den, stojím před volbou (pro mě celkem těžkou) výběru specializace. Chtěla bych si…
3.7.2020 13:39
Česká rozvojová agentura podporuje trojstranné projekty českých organizací. Jedním…
1.7.2020 20:23
MŠMT aktuálně zveřejnilo nový Standard studia ICT metodiků včetně samostatného…
24.6.2020 9:31
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Rada Evropy zveřejnila dotazník k digitálnímu vzdělávání, který je určen pro rodiče…
17.6.2020 23:59
Stralitzia
Odesla bych tam, kde reditel(ka) cti ucitele-kolegy a je objektivni. Drzim palce! Karolina
2.7.2020 13:29
Sluníčko svítí, květiny kvetou a bazén volá. Ano vážení, léto je konečně tu.…
29.6.2020 22:32
Článek obsahuje podnětné aktivity na základě zajímavého a atraktivného tématu.…
17.6.2020 16:17
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 17. 6. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…