RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1402

Komu patří práce strojů?

Zamyšlení nad problémem, který závažným způsobem ovlivňuje využití umělé inteligence a vzdáleně souvisí i s nasazením inteligentních počítačových systémů ve školství.

Bořivoj Brdička, publikováno 26.2.2018 0:00, zhlédnuto 2964×, 2 komentáře

Jaký dopad má nasazení automatizace?

Článek shrnuje aktuální stav vývoje automatizace, který vyvolává nasazení digitálních technologií vybavených umělou inteligencí a hlubokým učením a dává ho do kontextu s budoucím vývojem celé lidské společnosti.

Jiří Macek, publikováno 22.2.2018 0:00, zhlédnuto 1931×

Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu

Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým srovnáním s podobnou aktivitou u nás.

Petra Štefáčková, publikováno 19.2.2018 0:00, zhlédnuto 2372×, 2 komentáře

Vzdělávání ve věku komplexity

Úvod do studia vývoje světa v podobě komplexního systému a jeho vlivu na školství v souvislosti se vzdělávacími technologiemi.

Bořivoj Brdička, publikováno 12.2.2018 0:00, zhlédnuto 4126×, 6 komentářů

Vztah empatie a učení

Seznámení s prací amerického specialisty na projektovou výuku Thoma Markhama, který vysvětluje význam empatie pro učení v souvislosti s nejnovějšími výsledky vědy a vývojem světa.

Bořivoj Brdička, publikováno 5.2.2018 0:00, zhlédnuto 5144×, 16 komentářů

Průzkum odhalil generační rozdíly

Zpráva o výsledcích amerického průzkumu, jehož cílem bylo najít rozdíly ve formách učení mezi generacemi.

Petr Brand, publikováno 1.2.2018 0:00, zhlédnuto 2345×, 4 komentáře

10 let převrácené třídy ve světě a u nás

Zpráva o kulatém výročí zavedení moderní metody implementace vzdělávacích technologií, rozšířená o malý průzkum toho, jak si stojí u nás doma.

Anna Lhoťanová, publikováno 29.1.2018 0:00, zhlédnuto 3520×, 8 komentářů

Vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018

Přehledový článek, který shrnuje předpokládaný vývoj vzdělávacích technologií v roce 2018 na základě vyjádření amerických expertů pro eSchool News.

Bořivoj Brdička, publikováno 22.1.2018 0:00, zhlédnuto 4076×

Stop průměrnosti

Přehled výsledků práce profesora kognitivní pedagogiky na Harvardu Todda Rose, z nichž vyplývá, že je chybou orientovat se při výuce na průměrného žáka, protože ten neexistuje.

Bořivoj Brdička, publikováno 15.1.2018 0:00, zhlédnuto 2220×

Alternativy fenoménu Scratch

Přehled možných náhrad známého nástroje, který učí základy informatického myšlení a sdílení nápadů z dílny MIT.

Radek Vinický, publikováno 11.1.2018 0:00, zhlédnuto 2682×, 1 komentář

191 — 200 z celkem 1402


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.7.2020 16:09
fórum KLUB
Vyplnene.
4.8.2020 12:09
Příběh nabízí možnost otevřít s dětmi téma využívání i zneužívání moderních…
13.7.2020 10:21
Dobrý den, trvalý odkaz by neměl být problém např. u služby jdem.cz …
17.7.2020 14:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 6. 11. 2019.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
27.7.2020 17:29
JulieC
Dobrý den. Chtěla bych dceři koupit klávesy nebo klavír…
28.7.2020 15:26
Pomocí příběhu nahlédnete společně s robůtkem TIO a Michalem do historie. Dozvíte se,…
6.7.2020 13:20
Vážený pane Keršlágere, když jsem učil na fakultě měl jsem neustále dilema, jestli mám…
17.7.2020 14:26
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 6. 5. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
26.6.2020 21:24
romne
fórum KLUB
Dobrý den, dovoluji si Vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci s…
17.7.2020 15:54
 V současné době není úplně jasný pohled na to, jak a kdy odměňovat děti. Některé…
4.7.2020 20:08
Dobrý den, pod obrázkem mluvíte o percentilu (když se umístí na 70. percentilu, je lepší…
7.7.2020 11:02
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Předškolního vzdělávání, které se konalo v Bruntálu…