RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1346

Průmysl 4.0 do každé školy

Článek shrnuje problematiku přechodu průmyslu do 4. vývojové etapy a popisuje jeho vztah ke školství včetně našich aktuálních snah se s touto výzvou doby vyrovnat.

Ondřej Neumajer, publikováno 29.9.2016 0:00, zhlédnuto 6546×, 7 komentářů

Kentaro Toyama

Zpráva o činnosti a názorech profesora komunitní informatiky na University of Michigan Kentaro Toyamy, jež v plné nahotě odhalují rizika nasazování vzdělávacích technologií a ukazují potřebu se jejich vlivu na poznávací…

Bořivoj Brdička, publikováno 26.9.2016 0:00, zhlédnuto 3243×, 2 komentáře

Adaptivní student, ne adaptivní výuka

Shrnutí aktuálního stavu vývoje personalizovaných, technologiemi podporovaných výukových systémů, které se snaží o individualizaci výukového procesu. Text vznikl na základě příspěvku z blogu duchovního otce konektivismu…

Bořivoj Brdička, publikováno 19.9.2016 0:00, zhlédnuto 3636×, 1 komentář

Typy komunikace podle LTCA

Základní popis teoretické koncepce „učení jako komunikace“ (Learning and Teaching as Communicative Actions) profesora vzdělávacích technologií Scotta J. Warrena z University of North Texas, založené na práci Jürgena Habermase.

Bořivoj Brdička, publikováno 12.9.2016 0:00, zhlédnuto 4503×, 1 komentář

Třetí propast podle OECD

Článek informuje o nové zprávě OECD PISA Infocus zabývající se rozdíly ve využívání internetu 15letými žáky v závislosti na jejich socio-ekonomickém statusu.

Bořivoj Brdička, publikováno 8.9.2016 0:00, zhlédnuto 4792×, 8 komentářů

Opatření ministryně školství, mládeže a tělovýchovy, kterými se mění některé RVP středního vzdělávání

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy v souladu s ustanoveními § 4 odst. 4, § 16, § 17 a § 19 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský…

MŠMT, publikováno 6.9.2016 5:39, zhlédnuto 1992×, hodnocení: Hodnocení: 3

Standardy ISTE 2016 pro žáky

Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

ISTE, publikováno 5.9.2016 0:00, zhlédnuto 7875×, 2 komentáře

Vybavení 1:1 nestačí

Článek informuje o vývoji v potřebě vybavenosti žáků různými digitálními přístroji v závislosti na typu úlohy, na níž pracují.

Bořivoj Brdička, publikováno 1.9.2016 0:00, zhlédnuto 3476×, 1 komentář

Vize moderního učitele

Článek přináší informaci o tom, jak americká Global Digital Citizen Foundation popisuje základní kompetence učitele.

Jitka Rohelová, publikováno 29.8.2016 0:00, zhlédnuto 6219×

Okamžitá, či zpožděná zpětná vazba?

Text shrnuje výsledky aktuálních výzkumů zabývajících se smyslem a účinností zpětné vazby při učení.

Martin Herejk, publikováno 22.8.2016 0:00, zhlédnuto 3919×, 4 komentáře

231 — 240 z celkem 1346


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
17.1.2020 11:30
Díky za skvělý článek, mám zcela stejný názor.
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
16.1.2020 18:29
Vážená paní Karvaiová. Opět i v tomto případě musím upozornit na body v komentáří…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
16.1.2020 18:01
Vážený pane Wagnere. Lépe si přečtěte, co jsem napsal (už podruhé na sebe narážíme,…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV