RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1347

Jak moderní svět ovlivňuje náš mozek

Pohled neurovědce Daniela J. Levitina (a nejen jeho) na vliv technologií, které mohou při špatném používání zapříčinit to, že je člověk a jeho práce méně efektivní.

Luboš Soldát, publikováno 19.5.2016 0:00, zhlédnuto 5549×, 1 komentář

Tvořivé myšlení IDEO

Informace o metodice vytvořené ve spolupráci poradenské agentury IDEO s Riverdale Country School v newyorském Bronxu, jejímž základem je tvořivé myšlení (Design Thinking).

Bořivoj Brdička, publikováno 16.5.2016 0:00, zhlédnuto 5137×, 1 komentář

4P profesora Paperta

Zpráva o akronymu profesora Paperta, který elegantním způsobem shrnuje zásady výukových postupů, které naplňují jeho konstrukcionismus.

Bořivoj Brdička, publikováno 9.5.2016 0:00, zhlédnuto 4217×, 1 komentář

4. průmyslová revoluce

Článek shrnuje základní informace o novém pojmu „průmysl 4.0“ a dává je do kontextu s požadavky na transformaci školství související s řešením naší Strategie digitálního vzdělávání.

Bořivoj Brdička, publikováno 2.5.2016 0:00, zhlédnuto 8450×, 8 komentářů

Co dokáží stroje schopné hlubokého učení

Komplexní informace o stavu vývoje technologií umělé inteligence disponujících schopností tzv. "hlubokého učení". Mají celou řadu souvislostí se vzděláváním lidí.

Bořivoj Brdička, publikováno 25.4.2016 0:00, zhlédnuto 8119×, 4 komentáře

Trénink podle Matrixu

Zpráva o výsledcích experimentu kalifornské výzkumné agentury HRL Laboratories, která prokázala pozitivní dopad transkraniální stimulace mozku stejnosměrným proudem (tDCS) na průběh přípravy pilotů na leteckém simulátoru.…

Bořivoj Brdička, publikováno 18.4.2016 0:00, zhlédnuto 3848×, 2 komentáře

Analýza emocí v Horizon Reportu 2016

Přehled vývoje počítačové analýzy emocí, která se ruku v ruce s umělou inteligencí stává natolik významným činitelem ovlivňujícím zatím vzdálenější budoucnost školství, že se jako samostatné téma poprvé objevila…

Bořivoj Brdička, publikováno 11.4.2016 0:00, zhlédnuto 4473×, 7 komentářů

Otázka T2T: Proč učím?

Článek o zajímavé mezinárodní online aktivitě učitelů s názvem „Why I Teach“ a její realizaci ve světě a u nás.

Jaroslav Mašek, publikováno 7.4.2016 0:00, zhlédnuto 4111×, 3 komentáře

Výukový a vzdělávací software nově a jinak

Postupně probíhající změna role učitele přináší i nový nebo inovovaný pohled na didaktické prostředky, které mohou žáci ve výuce využívat. Ve školách začíná být využíván i jiný než tradiční výukový a…

Ondřej Neumajer, publikováno 4.4.2016 0:00, zhlédnuto 4440×

Robot-Learning

Článek na základě zahraničních i domácích zpráv shrnuje informace o současném vývoji tzv. r-learningu, tj. výuky podporované roboty.

Martin Feber, publikováno 31.3.2016 0:00, zhlédnuto 2797×

251 — 260 z celkem 1347


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 10:08

Děkujeme za upozornění, poznámka byla podlněna do zadání dotyčného úkolu. Tým…

15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV