RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1414

Online procházky – příklad opravdové inovace

Informace o nové aktivitě tzv. PEPOUŠů, v jejímž rámci se vzdálené třídy účastní skutečné procházky vedené odborníkem na zajímavém místě s výkladem. Součástí je i pozvánka na další podobnou akci.

Bořivoj Brdička, publikováno 24.4.2014 0:00, zhlédnuto 6470×

Informatické myšlení jako výukový cíl

Článek se věnuje popisu změny v chápání cílů výuky na ICT orientovaných předmětů ve vyspělých zemích a vysvětluje, co je informatické myšlení, které za změnou stojí, a minimálně v podobě schopnosti zpracovávat…

Bořivoj Brdička, publikováno 22.4.2014 0:00, zhlédnuto 11698×, 9 komentářů

Oppia aneb programované učení vrací úder

Oppia je webovou aplikací zdarma, umožňující komukoli tvořit výukové lekce pomocí uživatelského rozhraní, které nevyžaduje programování. Koncepčně vychází ze Skinnerova učícího stroje a jeho důrazu na formování,…

Jiří Blažek, publikováno 17.4.2014 0:00, zhlédnuto 3672×

Je Khanova akademie pro výuku přínosem?

Zpráva o výzkumu SRI, který hodnotil možnosti využití Khanovy akademie v podmínkách běžných škol.

Bc. Luděk Petráň, publikováno 14.4.2014 0:00, zhlédnuto 6698×

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – první zkušenosti

Článek popisuje praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole a předkládá odkazy na použité materiály.

Mgr. Petr Němec, publikováno 10.4.2014 0:00, zhlédnuto 7788×, 1 komentář

Současný stav vývoje systémů adaptivního řízení výuky

Druhý díl seriálu popisujícího současný stav využití aplikací založených na velkých datech ve školství v USA a nejen tam. Zabývá se především existujícími aplikacemi a problémy s jejich nasazením spojenými.

Bořivoj Brdička, publikováno 7.4.2014 0:00, zhlédnuto 9651×, 14 komentářů

Evropský projekt The Living Schools Lab

Informace o zapojení jedné pražské ZŠ do projektu The Living Schools Lab, jehož cílem je nacházet a sdílet postupy vhodného využití technologií ve školní praxi.

Olga Sklenářová, publikováno 3.4.2014 0:00, zhlédnuto 3417×

Veřejná knihovna jako potenciální partner školy

Primární funkci knihovny, kterou je půjčování knih, dovede pojmenovat i laik. Odborná veřejnost, mezi níž patří i učitelé, by neměla zůstat u tohoto vymezení, ale snažit se naopak soustředit na další dimenze…

Vanda Vaníčková, publikováno 2.4.2014 9:26, zhlédnuto 4468×, 2 komentáře

Studentské volby se dotýkají většiny průřezových témat RVP

Článek se zabývá realizací projektu Studentské volby na školách, zejména jeho návaznosti na průřezová témata a klíčové kompetence. Dále v článku zmiňuji, jak lze tento projekt využít při výuce společenskovědních…

Filip Worm, publikováno 1.4.2014 9:36, zhlédnuto 2766×, 1 komentář

Jsou velká data velkým potenciálem nebo velkou chybou?

První díl dvoudílného seriálu popisujícího současný stav využití aplikací založených na velkých datech ve školství v USA a nejen tam. Zabývá se především obecnými možnostmi a riziky, která jejich aplikace přináší.

Bořivoj Brdička, publikováno 31.3.2014 0:00, zhlédnuto 6025×, 10 komentářů

531 — 540 z celkem 1414


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.9.2020 20:53
Snad Budoucí Učitel
Zdravím, chtěl bych se zeptat na několik důležitých věcí. Chtěl bych, až vystuduji…
29.9.2020 18:48
Co umožňuje tzv. plánování pozpátku, kdy od jasného cílového stavu plánujeme postupné…
30.9.2020 9:56
Kde je ČŠI se svým Moodle? (InspIS E-learning).  Pouze nevyužitá šance ČŠI pozitivně…
30.9.2020 18:37
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 30. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
26.9.2020 10:05
Olga Svátavská
Dobrý den, obracím se na vás jelikož už jsem zoufalá a nevím si rady. Na internetu ani…
28.9.2020 9:00
Článek představuje inspiraci, jak zapojit téma osobností do výuky o sociálně…
27.9.2020 7:09
Nejnovější vývoj popisuje osobně Musk: Neuralink Progress Update, Summer 2020. Přesto, že…
29.9.2020 17:29
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 29. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
25.9.2020 22:30
Jan Maršák
Zde je vysvětlení od pana docenta Josefa Hubeňáka z University Hradec Králové: Paralyzér…
28.9.2020 8:00
Článek přináší ohlédnutí za sedmou minikonferencí odborného panelu pro matematickou…
24.9.2020 15:26
Hybridní vzdělávání je technicky v našich možnostech. Vyžadovalo by to ale úplné…
25.9.2020 10:42
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 22. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…