RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1286

Modely kombinovaných forem výuky po šesti letech

První ze dvou zpráv o výsledcích projektu The Canopy kalifornského Christensen Institute. Tato se věnuje používaným formám kombinované výuky v amerických školách.

Bořivoj Brdička, publikováno 6.1.2020 0:00, zhlédnuto 733×

Vánoce s učiteli (5. akce Virtuálního Digicentra)

Představení 5. akce Virtuálního Digicentra.

Jaroslav Mašek, publikováno 18.12.2019 0:00, zhlédnuto 1671×, 3 komentáře

Esport ve škole

Článek vysvětluje poměrně nový fenomén zvaný esport (organizovaná soutěž v hraní poč. her) a na základě volně dostupného kurzu Microsoftu pro učitele rozebírá možnosti jeho využití ve výuce.

Bořivoj Brdička, publikováno 16.12.2019 0:00, zhlédnuto 960×

Základem kritického myšlení jsou fakta

Zpráva o studii amerického profesora kognitivní psychologie Daniela Willinghama vysvětlující postavení faktických znalostí při budování schopnosti kriticky myslet.

Bořivoj Brdička, publikováno 9.12.2019 0:00, zhlédnuto 2120×, 4 komentáře

Editaton VDC (4. akce Virtuálního Digicentra)

Představení 4. akce Virtuálního Digicentra.

Jaroslav Mašek, publikováno 4.12.2019 0:00, zhlédnuto 973×

Shoshana Zuboff a kapitalismus dohledu

Přehledový článek o práci emeritní profesorky Harvard Business School Shoshany Zuboff založený na myšlenkách obsažených v její poslední knize pojednávající o internetem umožněném kapitalismu dohledu.

Bořivoj Brdička, publikováno 2.12.2019 0:00, zhlédnuto 1038×

Indikátory inovací školství podle OECD

Zpráva o tom, jaké indikátory inovací školství sledují experti OECD, a to v souvislosti s naší právě připravovanou Strategií 2030+.

Bořivoj Brdička, publikováno 25.11.2019 0:00, zhlédnuto 1301×

Na Spomocníkovi – díl 6.: Lucie Rohlíková

S Lucií Rohlíkovou jsem si povídal o konferenci Učitel IN, projektech na ZČU v Plzni, o zvládání technologií, digitálních stopách, emocích spojených s technologiemi i o tom, jak to dělá, že toho ve svém životě tolik stíhá.

Jaroslav Mašek, publikováno 20.11.2019 0:00, zhlédnuto 1528×

Antropoložka internetu Mimi Ito

Zpráva o zajímavé vědkyni Kalifornské university Mimi Ito, která se zabývá působením online tzv. „sítí spřízněnosti“ na mladé lidi z antropologického pohledu a hledá formy jejich maximálně přínosného využití.

Bořivoj Brdička, publikováno 18.11.2019 0:00, zhlédnuto 1081×

Trochu jiná zkouška

Informace o inovativním pojetí přípravy učitelů v režii odborné asistentky španělské University of Murcia Lindy Castañeda, které je založeno na vlastní tvorbě videí studenty.

Bořivoj Brdička, publikováno 11.11.2019 0:00, zhlédnuto 1166×

11 — 20 z celkem 1286
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
20.2.2020 11:42
Vytvořili jsme školní vizi a chceme se zaměřit na činnosti, které k ní budou směřovat.…
21.2.2020 14:21
Je jedno, kde jsi a kolik Ti je, protože snít můžeš všude a za všech okolností! Film jako…
21.2.2020 7:39
Přečtěte si ještě toto: Odpor vůči ovlivňování lidí online podle Williamse.
18.2.2020 21:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 18. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.2.2020 11:32
fórum Aktuality
- online setkání - středa 26. 2. 2020, 20:00 Husitství a jeho „druhý život“,…
19.2.2020 10:41
Jak přistupovat k naší historii, aby byla výuka dějepisu zajímavá a aktuální? Již…
20.2.2020 13:18
Zdroje k experimentu: Bohuslav Řehák, profesor Raisova stát.ústavu učitelského v Jičíně:…
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.2.2020 11:27
Středa 26. 2. 2020, 20:00 Husitství, „druhý život“ a paměťová výuka dějepisu Jak…
18.2.2020 14:35
Globální rozvojové vzdělávání je i o aktivním zapojení žáků a my jsme velmi rádi,…
20.2.2020 10:59
Poprvé se v tomto seriálu objevuje reflexe - stručná zpráva o zkušenostech učitelů…
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…