RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 189

Sudbury Valley School

Článek pojednává o specifikách školního vzdělávání ve školách fungujících na základě Sudburyho modelu, který beze zbytku respektuje dvě základní zásady: vzdělávací svobodu a demokratické vládnutí. Jeho záměrem je…

Michaela Mikulová, publikováno 3.2.2012 9:29, zhlédnuto 5440×, hodnocení: Hodnocení: 3

Dvoudolarové tabule

Článek nabízí tip na finančně nenáročnou pomůcku pro skupinovou výuku. Následně pak ukazuje praktické příklady, jak byla tato dvoudolarová tabule využita ve výuce na 2. stupni.

RNDr. Jitka Rambousková, publikováno 23.1.2012 13:48, zhlédnuto 7401×, 11 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 3

Ptáme se... Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.

První z cyklu rozhovorů Ptáme se osobností české pedagogiky. Bořivoj Brdička působí na katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty UK v Praze. Je uznávaným odborníkem a vizionářem v oblasti…

Bořivoj Brdička, publikováno 29.9.2011 9:57, zhlédnuto 11277×, 1 komentář

Modelové učební osnovy

Cílem článku je přehledně čtenáře informovat o srovnávací analýze, jež se zabývala problematikou existence a postavení „modelových“ učebních osnov v rámci kurikulárních dokumentů ve vybraných zahraničních…

RNDr. Jan Maršák, CSc., publikováno 27.7.2011 9:19, zhlédnuto 4514×

Implementace vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve Skotsku a Německu

V implementaci VUR se uplatňují dva protichůdné modely, tzv. bottom-up a top-down implementace, které jsou představeny na příkladech Skotska a Německa. Ve Velké Británii dosud nebylo VUR ukotveno na národní úrovni, i zde však…

PhDr. Tereza Vošahlíková, publikováno 17.6.2011 15:08, zhlédnuto 5878×

Přírodovědná gramotnost – srovnávací analýza, 2. část

Druhá část srovnávací analýzy se týká pojmu přírodovědné gramotnosti v kurikulárních dokumentech vybraných zemí: Kanada, USA. Předkládá závěry plynoucí ze srovnávací analýzy, tabulku srovnání v užívání pojmu…

RNDr. Jan Maršák, CSc., publikováno 4.3.2011 11:58, zhlédnuto 7194×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 5

Přírodovědná gramotnost – srovnávací analýza, 1. část

První část srovnávací analýzy se týká pojmu přírodovědné gramotnosti v kurikulárních dokumentech vybraných zemí: Česká republika, Anglie, Skotsko, Irská republika, Finsko, Belgické království – Vlámská komunita,…

RNDr. Jan Maršák, CSc., publikováno 3.3.2011 15:23, zhlédnuto 8713×, hodnocení: Hodnocení: 5

Výsledky souhrnné analýzy k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě

Výzkumný ústav pedagogický vypracoval v květnu 2010 souhrnnou analýzu k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě. Analýza popisuje postavení dalšího cizího jazyka na českých základních školách a na školách v…

Kamila Sladkovská, publikováno 22.12.2010 16:19, zhlédnuto 9212×, 2 komentáře

Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami – Vliv zahraničních trendů na náš vzdělávací systém

Příspěvek přibližuje zahraniční trendy ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a stručně hodnotí dosažený stav u nás. Vymezuje strategie inkluzivního vzdělávání ke standardům zemí Evropské unie.

Jiří Pilař, publikováno 9.12.2010 15:38, zhlédnuto 14620×, hodnocení: Hodnocení: 4

Zkušenosti z Nizozemí

Příspěvěk nahlíží na zkušenosti z procesu autoevaluace škol v Nizozemí.

Karel Rýdl, publikováno 2.12.2010 9:47, zhlédnuto 10255×, hodnocení: Hodnocení: 4

21 — 30 z celkem 189
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 10:08

Děkujeme za upozornění, poznámka byla podlněna do zadání dotyčného úkolu. Tým…

15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV