- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Financování studia v zemích OECD
Náklady na studium a hledání nejlepší cesty pro podporu studentů patří v současnosti k nejvíce diskutovaným tématům ve vzdělávání. Publikace Education at a Glance, každoročně vydávaná OECD, přináší porovnání…
Modelové učební osnovy
Cílem článku je přehledně čtenáře informovat o srovnávací analýze, jež se zabývala problematikou existence a postavení „modelových“ učebních osnov v rámci kurikulárních dokumentů ve vybraných zahraničních…
Přírodovědná gramotnost – srovnávací analýza, 1. část
První část srovnávací analýzy se týká pojmu přírodovědné gramotnosti v kurikulárních dokumentech vybraných zemí: Česká republika, Anglie, Skotsko, Irská republika, Finsko, Belgické království – Vlámská komunita,…
Výsledky souhrnné analýzy k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě
Výzkumný ústav pedagogický vypracoval v květnu 2010 souhrnnou analýzu k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě. Analýza popisuje postavení dalšího cizího jazyka na českých základních školách a na školách v…
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami – Vliv zahraničních trendů na náš vzdělávací systém
Příspěvek přibližuje zahraniční trendy ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a stručně hodnotí dosažený stav u nás. Vymezuje strategie inkluzivního vzdělávání ke standardům zemí Evropské unie.
Druhý cizí jazyk v Evropě
V době, kdy u nás začíná diskuze o postavení dalšího cizího jazyka (DCJ) v RVP ZV od školního roku 2012/2013 a kdy byly uveřejněny reakce škol na zvažované zavedení dalšího cizího jazyka jako povinného, je vhodné se…
Geografie: její postavení a pojetí v národních kurikulech ve světě – úvod
Úvodní článek rozsáhlé studie o postavení oboru geografie v národních kurikulech vybraných států evropské unie a severní Ameriky. Cílem všech textů je srovnání národních kurikul s kurikulem českým, a doporučení pro…
Norové mají jiné zázemí, ale podobné problémy. Můžeme se inspirovat?
Podobnosti mezi problémy se čtenářskou gramotností u českých a norských žáků, které vyplynuly z mezinárodních testů PISA.
Výsledky výzkumu PISA 2006
Dne 4. 12. 2007 byly na semináři Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy prezentovány výsledky mezinárodního projektu PISA (Programme for International Student Assesement), který proběhl pod záštitou organizace OECD…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
17.1.2021 22:13
Ivulenka
fórum Klima ve třídě, ve škole
Děkuji moc za tento velice zajímavý příspěvek o knihách, webech a filmech. Já jsem si…
|
18.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Kolega Kamil Bujárek vám ve svém článku ukáže využití Google Classroom v distanční…
|
14.1.2021 21:44
Zdravíme, zřejmě vzhledem k typu některých úloh se autor rozhodl řešení neuvádět a… |
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
17.1.2021 19:50
Ivulenka
fórum KLUB
Téda, to je ale nádherný interiér, velice se mi líbí. My si teď budeme také stavět…
|
14.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Praktický příspěvek na činnosti venku v předškolním vzdělávání vám přiblíží…
|
14.1.2021 17:21
Dobrý den,je zde nějaké řešení? |
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
16.1.2021 16:19
Petr
fórum Matematická gramotnost
Napište obecnou rovnici roviny procházející průsečíkem rovin x + 2y + z − 5 = 0 2x + 3y…
|
12.1.2021 15:01
v blogu Modernizujeme Metodický portál
Metodický portál vám bude sloužit lépe, když využijete přihlášení ke svému účtu.…
|
12.1.2021 20:31
Ono je dle mého docela dost nebezpečné nedbát na jídlo, protože z toho mohou vzniknout…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|