- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Orální historie jako inovace k výuce moderních dějin: praktická realizace
Pokud chceme s žáky provozovat aktivní orální historii, je třeba, aby byli pro tento účel dostatečně technicky vybavení. Pokud mají být záznamy používány jen pro školní potřebu a nepředpokládá se nějaká jejich další…
CLIL: Mikrobi
Cílem CLIL plánu s názvem Mikrobi je seznámit žáky s úvodem do mikrobiologie – vymezit pojmy mikroorganismus, odvodit význam mikroorganismů v přírodě a z hlediska člověka, seznámit žáky s důležitými mezníky vývoje…
CLIL: Příprava jahodového koláče
Jak jednoduše žáky naučit porozumět psaným instrukcím, ještě k tomu v cizím jazyce? Motivací může být soutěž v pečení koláče, jež díky aktivnímu zapojení všech v týmové roli přinese sladkou odměnu. Žáci se učí…
CLIL: Chromatografie
Jedním z oborů chemie je analytická chemie, která se zabývá rozlišováním látek a určováním složení směsí. Metoda chromatografie se jako již 13. výukový plán CLIL zaměří na směsi látek kolem nás, které mají velmi…
CLIL: Objevení Ameriky
Znají vaši žáci reliéf Ameriky? Co se jim vybaví pod názvy Pinta, Niňa a Santa Maria? Kdo byl Amerigo Vespucci? Dovedou správně zakreslit informace do slepé mapy a vhodně je prezentovat? Své kompetence si mohou ověřit v 11.…
Myšlenkové (mentální) mapy
Článek seznamuje čtenáře s významem, s pojetím a využitím mezipředmětově pojatých výukových aktivit pomocí metody myšlenkových (mentálních) map ve vzdělávacích oborech RVP ZV.
Týmové mezipředmětové vyučování (Team teaching, kolegium vyučujících)
Článek seznamuje čtenáře s významem, pojetím a využitím mezipředmětově provázaných výukových aktivit pomocí metody týmového mezipředmětového vyučování ve vzdělávacích oborech RVP ZV.
Pane strážníku, neviděl jste mého kamaráda?
Základní aktivita je v různých variantách často využívána v mateřských školách. Další varianty přinášejí kolegové pro obohacení výuky chemie, českého jazyka a ICT. Inspirovat se určitě mohou i učitelé v dalších…
Životopis věcí
Článek představuje možnosti využití výukové aktivity Životopis věcí v předškolním vzdělávání a ve vybraných vzdělávacích oborech základního vzdělávání.
Problematika geologického vzdělávání na základních školách a gymnáziích
Článek cílí na zhodnocení faktorů, které jsou zásadní vzhledem k současnému pojetí a kvalitě geologického vzdělávání žáků v prostředí českých základních škol a gymnázií. Geologie je v současném pojetí…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
24.1.2021 21:57
Ivulínek
No, my také u nás v MŠ budeme dělat kompletně nová plastová okna a tak mě napadlo, že…
|
25.1.2021 11:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Zveme vás na 8. minikonferenci digitální gramotnosti která se bude konat 8. 2. 2021 od…
|
22.1.2021 17:14
Pane Tišle,vše, co píšete, je pravda a já naprosto souhlasím. Jen mě udivuje, že teď, v…
|
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
24.1.2021 15:43
Kamilka
Ahoj, já sama se připravuji na přijímačky na vysokou školu a zároveň na maturitu. Je to…
|
25.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Využíváte a tvoříte ve své výuce se žáky videa? Možná se vám bude hodit článek…
|
22.1.2021 15:52
Digitální optimismus pana Brdičky je bezbřehý. Ale pokud jsme ochotní vzdát se i tak…
|
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
24.1.2021 10:07
Monča. F.
Za mě i mé kolegy teda teambuilding ANO! Byl to překvapivě skvěle strávený den. Šéf je…
|
23.1.2021 18:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Gramotnosti s UčíTelkou Možná jste na jaře zaznamenali projekt UčíTelka. Jeho cílem bylo…
|
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|