RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 568

Orální historie jako inovace k výuce moderních dějin: praktická realizace

Pokud chceme s žáky provozovat aktivní orální historii, je třeba, aby byli pro tento účel dostatečně technicky vybavení. Pokud mají být záznamy používány jen pro školní potřebu a nepředpokládá se nějaká jejich další…

Mgr. Michal Černý, publikováno 23.4.2014 9:06, zhlédnuto 3190×, hodnocení: Hodnocení: 4

CLIL: Mikrobi

Cílem CLIL plánu s názvem Mikrobi je seznámit žáky s úvodem do mikrobiologie – vymezit pojmy mikroorganismus, odvodit význam mikroorganismů v přírodě a z hlediska člověka, seznámit žáky s důležitými mezníky vývoje…

Jiřina Svobodová, publikováno 14.4.2014 10:34, zhlédnuto 10457×

CLIL: Příprava jahodového koláče

Jak jednoduše žáky naučit porozumět psaným instrukcím, ještě k tomu v cizím jazyce? Motivací může být soutěž v pečení koláče, jež díky aktivnímu zapojení všech v týmové roli přinese sladkou odměnu. Žáci se učí…

Eva Seidlová, publikováno 10.4.2014 9:20, zhlédnuto 8367×

CLIL: Chromatografie

Jedním z oborů chemie je analytická chemie, která se zabývá rozlišováním látek a určováním složení směsí. Metoda chromatografie se jako již 13. výukový plán CLIL zaměří na směsi látek kolem nás, které mají velmi…

Alena Popelová, publikováno 9.4.2014 9:51, zhlédnuto 7612×

CLIL: Objevení Ameriky

Znají vaši žáci reliéf Ameriky? Co se jim vybaví pod názvy Pinta, Niňa a Santa Maria? Kdo byl Amerigo Vespucci? Dovedou správně zakreslit informace do slepé mapy a vhodně je prezentovat? Své kompetence si mohou ověřit v 11.…

Hana Brožová, publikováno 20.3.2014 9:48, zhlédnuto 12850×

Myšlenkové (mentální) mapy

Článek seznamuje čtenáře s významem, s pojetím a využitím mezipředmětově pojatých výukových aktivit pomocí metody myšlenkových (mentálních) map ve vzdělávacích oborech RVP ZV.

Josef Herink, publikováno 20.3.2014 9:44, zhlédnuto 23837×, 2 komentáře

Týmové mezipředmětové vyučování (Team teaching, kolegium vyučujících)

Článek seznamuje čtenáře s významem, pojetím a využitím mezipředmětově provázaných výukových aktivit pomocí metody týmového mezipředmětového vyučování ve vzdělávacích oborech RVP ZV.

Josef Herink, publikováno 12.3.2014 9:10, zhlédnuto 7253×

Pane strážníku, neviděl jste mého kamaráda?

Základní aktivita je v různých variantách často využívána v mateřských školách. Další varianty přinášejí kolegové pro obohacení výuky chemie, českého jazyka a ICT. Inspirovat se určitě mohou i učitelé v dalších…

Hana Splavcová, publikováno 20.2.2014 9:40, zhlédnuto 6876×

Životopis věcí

Článek představuje možnosti využití výukové aktivity Životopis věcí v předškolním vzdělávání a ve vybraných vzdělávacích oborech základního vzdělávání.

Mgr. Simona Šedá, publikováno 10.2.2014 11:36, zhlédnuto 6632×

Problematika geologického vzdělávání na základních školách a gymnáziích

Článek cílí na zhodnocení faktorů, které jsou zásadní vzhledem k současnému pojetí a kvalitě geologického vzdělávání žáků v prostředí českých základních škol a gymnázií. Geologie je v současném pojetí…

Jakub Holec, publikováno 3.2.2014 10:37, zhlédnuto 4777×

111 — 120 z celkem 568


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.9.2020 20:53
Snad Budoucí Učitel
Zdravím, chtěl bych se zeptat na několik důležitých věcí. Chtěl bych, až vystuduji…
29.9.2020 18:48
Co umožňuje tzv. plánování pozpátku, kdy od jasného cílového stavu plánujeme postupné…
30.9.2020 9:56
Kde je ČŠI se svým Moodle? (InspIS E-learning).  Pouze nevyužitá šance ČŠI pozitivně…
30.9.2020 18:37
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 30. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
26.9.2020 10:05
Olga Svátavská
Dobrý den, obracím se na vás jelikož už jsem zoufalá a nevím si rady. Na internetu ani…
28.9.2020 9:00
Článek představuje inspiraci, jak zapojit téma osobností do výuky o sociálně…
27.9.2020 7:09
Nejnovější vývoj popisuje osobně Musk: Neuralink Progress Update, Summer 2020. Přesto, že…
29.9.2020 17:29
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 29. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
25.9.2020 22:30
Jan Maršák
Zde je vysvětlení od pana docenta Josefa Hubeňáka z University Hradec Králové: Paralyzér…
28.9.2020 8:00
Článek přináší ohlédnutí za sedmou minikonferencí odborného panelu pro matematickou…
24.9.2020 15:26
Hybridní vzdělávání je technicky v našich možnostech. Vyžadovalo by to ale úplné…
25.9.2020 10:42
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 22. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…