RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 561

Školní hodnocení žáků a studentů: Zvládací učení

Kladete si otázku, zda je vhodnější hodnotit slovně, či známkovat? Možná, že pro nalezení odpovědi je třeba položit otázku jinak: co skutečně hodnotíme? A co od hodnocení práce žáků očekáváme? V moderně pojaté…

Hana Košťálová, Šárka Miková, Jiřina Stang, publikováno 12.12.2012 10:46, zhlédnuto 7367×, 1 komentář

Cílená zpětná vazba

Cílená zpětná vazba se využívá vědomě či nevědomě prakticky ve všech oblastech vzdělávání, při aktivitách pro volný čas dětí, mládeže i dospělých, v kurzech pro pracovní týmy, v poradenství a supervizi, v…

Eva Reitmayerová, Věra Broumová, publikováno 7.12.2012 10:25, zhlédnuto 11621×

Sociální informatika jako téma gymnaziální výuky

Sociální informatika je poměrně mladý, avšak velice rozsáhlý obor, který má dnes řadu aplikací. V článku se pokusíme naznačit, jakými základními tématy se zabývá a jakým způsobem je možné o nich mluvit na středních…

Michal Černý, publikováno 5.12.2012 9:32, zhlédnuto 4961×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Role hardwaru v počítačové bezpečnosti

Velice často se otázka bezpečnosti redukuje na chování v počítačové síti a vhodnou softwarovou výbavu. My se tuto redukci tématu pokusíme překročit, když se zaměříme na problémy, které se dotýkají bezpečnosti hardwaru…

Jana Vaňková, publikováno 3.12.2012 9:43, zhlédnuto 3747×, hodnocení: Hodnocení: 3

Time management s využitím ICT (nejen) pro učitele II.

Dnešní doba může na řadu lidí působit velmi hektickým dojmem – času je málo, čas jsou peníze, je třeba mít vše hotovo. Time management umožňuje efektivní nakládání s časem, dobrý pracovní výkon a současně…

Zuzana Černá, publikováno 27.11.2012 10:19, zhlédnuto 8843×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Time management s využitím ICT (nejen) pro učitele I.

Dnešní doba může na řadu lidí působit velmi hektickým dojmem – času je málo, čas jsou peníze, je třeba mít vše hotovo. Učitel je postaven do situace, kdy musí během relativně krátké doby splnit velké množství…

Zuzana Černá, publikováno 26.11.2012 10:34, zhlédnuto 9876×, hodnocení: Hodnocení: 3

Sociální dovednosti ve škole: Vybrané aktivity pro rozvoj sociálních dovedností žáků a jejich metodické zpracování

Publikace Sociální dovednosti ve škole nabízí cestu, jak zmapovat prostředí školy ze sociálněpsychologického úhlu pohledu, objasnit projevy různých sociálněpsychologických fenoménů ve škole a načrtnout, jak souvisejí s…

Irena Gillernová, Lenka Krejčová, publikováno 14.11.2012 9:27, zhlédnuto 5877×

Kariérové poradenství pro osoby se zdravotním postižením není luxus, ale motivace a pomoc k aktivnímu životu

Lidé se zdravotním postižením mají většinou stejné aspirace a životní plány jako lidé bez znevýhodnění. Chtějí být společnosti užiteční, pracovně se realizovat, založit rodinu, věnovat se svým zájmům. Povinností…

Ivana Eliášková, publikováno 22.10.2012 11:12, zhlédnuto 5715×

Individuální vzdělávací plán pro žáka střední školy se specifickou poruchou učení a chování - návod na vypracování

Individuální vzdělávací plán umožňuje vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, v našem případě žáků se specifickými poruchami učení a chování. IVP respektuje formu, obsah a metody odpovídající…

Marie Velflová, publikováno 15.10.2012 12:46, zhlédnuto 7765×

CLIL aneb přirozené použití cizího jazyka pro reálnou komunikaci

Content Language Integrated Learning neboli CLIL je moderní vyučovací metoda, která se v poslední době dostává i k českým žákům. O CLILu a jeho využití ve školách jsme hovořili s Terezou Šmídovou, autorkou a editorkou…

Tereza Šmídová, publikováno 11.10.2012 12:54, zhlédnuto 4284×, 4 komentáře

161 — 170 z celkem 561


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
1.4.2020 11:45
Dolaďuji webinář, který přinesl podobné tipy od tří kolegů. Až bude finalizován i s…
30.3.2020 12:08
Jaké to asi je pracovat pro organickou společnost? Společnost, ve které každý nese…
1.4.2020 13:44
Toto považuji za optimální přístup k výuce tématu, pojednávajícího o buňce. Žáci…
1.4.2020 14:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 1. 4. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
31.3.2020 19:19
Děkuji, ano takto jsem si to také přečetla.
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
1.4.2020 7:34
Vytvořte online kurz, ve kterém naučíte druhé ... Zatímco profesionálnímu učiteli trvá…
31.3.2020 12:53
Skupina Společné vzdělávání
31.3.2020 18:59
Dominik Raška
Milí kolegové, toto fórum rozšiřuje také o téma posledního úkolu, tedy Vaše rady a tipy…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
1.4.2020 7:20
Dobré jitro, paní Kovaříková. Předznamenávám, že posuzuji hyperlin ko vé psaní z…
30.3.2020 23:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…