RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 568

The Power of Open: licence Creative Commons ve světě a v České republice

Článek přináší ukázku z příručky The Power od Open: licence Creative Commons ve světě a v České republice, kterou vydalo Sdružení Iuridicum Remedium. Současně nabízí odkaz, odkud lze příručku bezplatně stáhnout.

Iuridicum Remedium, o.s., publikováno 19.3.2013 17:25, zhlédnuto 4988×

Jak správně pracovat se třídou: Co dělat, když do třídy přijímáme cizince

V publikaci naleznete vybrané materiály, které propojují činnosti výchovného poradce a metodika prevence se školní třídou. Publikace obsahuje texty, pomocí kterých získáte informace o tom, jak správně vést třídní…

Mgr. Zdenka Ženatová, publikováno 12.3.2013 9:09, zhlédnuto 5610×

Rozdílný význam pojmů integrace a inkluze

Slova integrace a inkluze se v posledních letech objevují denně v tištěné i zvukové podobě ve všech dostupných médiích. Vymezení těchto pojmů se ale jeví jako poněkud vágní a bývá používáno v různých významech.…

Renata Votavová, publikováno 20.2.2013 11:12, zhlédnuto 39934×, 1 komentář

Kyberšikana

Publikace Problémy se třídou? je určena především pro třídní učitele, kteří se mohou blíže seznámit s tématy kyberšikany, netholismu, nespecifiské prevence v rámci volného času žáků a diagnostikou školní třídy.…

Mgr. Eva Vaňkátová, publikováno 12.2.2013 10:09, zhlédnuto 22848×, 1 komentář

Využití programu Derive při výuce žáků v 6. ročníku základní školy

Příspěvek demonstruje použití systému počítačové algebry Derive při výuce matematiky na druhém stupni základní školy. Teoretická část příspěvku se zabývá analýzou využití algebraického software na základní škole…

Miroslava Huclová, publikováno 7.1.2013 8:29, zhlédnuto 4197×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Didaktické hry ve výuce informatiky

Didaktické hry nabízejí učiteli jednu z nejlepších možností, jak motivovat žáky ke studiu. Na Fakultě informačních technologií ČVUT vytváříme v rámci softwarových týmových projektů a bakalářských prací hry pro…

Ivan Ryant, publikováno 4.1.2013 9:22, zhlédnuto 6760×, 1 komentář

Vybraná témata ze sociální informatiky

Sociální informatika je relativně mladý vědní obor, který se zabývá tím, jak počítače ovlivňují lidskou činnost. V dnešním článku se zaměříme na některé vybrané fenomény, které je v rámci ní možné sledovat –…

Michal Černý, publikováno 18.12.2012 8:44, zhlédnuto 5681×, hodnocení: Hodnocení: 4

Školní hodnocení žáků a studentů: Zvládací učení

Kladete si otázku, zda je vhodnější hodnotit slovně, či známkovat? Možná, že pro nalezení odpovědi je třeba položit otázku jinak: co skutečně hodnotíme? A co od hodnocení práce žáků očekáváme? V moderně pojaté…

Hana Košťálová, Šárka Miková, Jiřina Stang, publikováno 12.12.2012 10:46, zhlédnuto 8430×, 1 komentář

Cílená zpětná vazba

Cílená zpětná vazba se využívá vědomě či nevědomě prakticky ve všech oblastech vzdělávání, při aktivitách pro volný čas dětí, mládeže i dospělých, v kurzech pro pracovní týmy, v poradenství a supervizi, v…

Eva Reitmayerová, Věra Broumová, publikováno 7.12.2012 10:25, zhlédnuto 12546×

Sociální informatika jako téma gymnaziální výuky

Sociální informatika je poměrně mladý, avšak velice rozsáhlý obor, který má dnes řadu aplikací. V článku se pokusíme naznačit, jakými základními tématy se zabývá a jakým způsobem je možné o nich mluvit na středních…

Michal Černý, publikováno 5.12.2012 9:32, zhlédnuto 5304×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

161 — 170 z celkem 568


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
23.11.2020 10:14
EMA je především skvělý KATALOG, shromažďující informace o otevřených materiálech,…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…