RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 561

M-learning jako cesta k zábavnému vzdělávání?

Žáci jsou dnes běžně vybaveni mobilními telefony, které mají GPS senzory, připojení na internet či operační systém. Jde o zařízení, která běžně používají a mají je rádi. Proto by neměl stranou zájmu zůstat…

Michal Černý, publikováno 4.6.2012 9:01, zhlédnuto 9483×, 7 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 3

Pojmotvorný proces, pedagogický konstruktivismus

Ve vzdělávacím procesu žáci pracují s celou řadou pojmů. Pro učitele je důležité, aby pochopil pojmotvorný proces. Poznání je založeno na složitém konstrukčním procesu, kterým se zabývá pedagogický konstruktivismus.

Šárka Mikesková, publikováno 4.6.2012 8:56, zhlédnuto 10515×, hodnocení: Hodnocení: 1

Škola jako vydavatelství I.

Podpora čtenářské gramotnosti, tvůrčího psaní nebo schopnosti žáků používat ICT k prezentaci informací patří mezi priority českého školství. Jednou z možností, jak všechny tři oblasti harmonicky rozvíjet, je…

Zuzana Černá, publikováno 31.5.2012 14:12, zhlédnuto 7635×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Čtení jako brána do světa

Říká se, že učitelé ani politici nevědí, jaký bude svět, na nějž dnešní škola připravuje žáky. Jistě ale vědí, že žáci budou i za deset let vstupovat do světa, který je tvořen texty, tedy záznamy postojů a…

Mgr. Jitka Altmanová, publikováno 30.5.2012 8:49, zhlédnuto 4789×

Webnode pro školy

Vytvořit si webové stránky bez znalosti programování není v dnešní době již žádný problém pro většinu z nás. Vlastní webové prezentace mají už i žáci na 1. stupni. Nabídku formou redakčních systémů, kde si…

Mgr. Otmar Němec, publikováno 30.5.2012 8:38, zhlédnuto 5972×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Google Apps: Tvořte a spolupracujte jinak

Příspěvek je zaměřen na využití Google Apps nejen ve školním prostředí. Autoři předkládají informace nabyté na nedávno proběhlé konferenci zaměřené na Google Apps i vlastní zkušenosti s využíváním těchto aplikací…

Ondřej Solnička, publikováno 29.5.2012 9:41, zhlédnuto 21322×, 47 komentářů

Organizace informací: záložky

České školství se snaží klást stále větší důraz na to, aby se žáci naučili pracovat s informacemi. Uměli je vyhledávat, hodnotit, třídit, organizovat a dále zpracovávat. V následujícím článku se zaměříme na téma…

Bc. Monika Černá, publikováno 28.5.2012 9:10, zhlédnuto 5689×, hodnocení: Hodnocení: 3

Úvod do sociálních sítí: 3D světy

Když se řekne 3D sociální síť, většině lidí se vybaví populární Second Life. Pravdou je, že není v této oblasti osamocená. Jaké možnosti přinášejí 3D sociální sítě pro vzdělávání a co může být jejich…

Bc. Monika Černá, publikováno 24.5.2012 9:42, zhlédnuto 5911×, hodnocení: Hodnocení: 3

Gamifikace (nejen) v sociálních sítích

Nejen sociální sítě se snaží o to, aby jejich uživatelé byli co možná nejaktivnější, a to v téměř libovolném ohledu. V následujícím článku se zaměříme na základní metody motivace a gamifikace, které se používají…

Bc. Monika Černá, publikováno 23.5.2012 9:02, zhlédnuto 8503×, hodnocení: Hodnocení: 3

Didaktická analýza učiva

Článek pojednává o didaktické analýze učiva. Popisuje myšlenkové činnosti, které učitel při didaktické analýze učiva provádí. Uvádí postup při stanovené didaktické analýzy učiva a charakterizuje její obsah.

Šárka Mikesková, publikováno 23.5.2012 9:00, zhlédnuto 26396×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 2

191 — 200 z celkem 561


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.3.2020 13:31
Maminka
Dobrý den, přečetla jsem si příspěvky učitelů, a konečně pochopila, proč teď, během…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
28.3.2020 18:39
Wiki se v článku vyskytuje jen jednou. Pravděpodobně bychom mohli tento fenomén doby…
26.3.2020 17:40
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Chceme podpořit žáky, studenty a učitele v této nelehké situaci, a proto jsme se rozhodli…
26.3.2020 7:19
Ano, vedení může určit, kde nepřímá činnost bude prováděná, pracovní doba je 8 hodin…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
28.3.2020 6:53
Téma je velice zajímavé. Některá doporučení a tvrzení jsou přinejmenším diskutabilní.…
26.3.2020 12:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Pomoc při organizaci zápisů do 1. ročníků ZŠ (nebo zápisů do MŠ).
25.3.2020 21:21
fórum Aktuality
v systému inkluzivního vzdělávání - online setkání - středa 1. 4. 2020, 20:00…
26.3.2020 16:55
Víte, jaký je rozdíl mezi předmětem speciálně pedagogické péče a pedagogickou…
25.3.2020 22:04
To jestli zvolit vývoj v nativním jazyce či hybridu je dobře popsáno zde v tomto…
26.3.2020 12:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Už více než 10 let vyvíjíme metody výuky moderních dějin založené na digitálních…