RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 568

CLIL – Rozvíjení jazykových dovedností v odborném předmětu

Příspěvek je věnován provázanosti cílů CLIL hodiny a rozvoje čtyř dovedností cizího jazyka v odborném předmětu. Týká se jednak dovedností receptivních a jednak produktivních. Jsou nastíněny možnosti, jak tyto dovednosti…

Michaela Hlaváčová, publikováno 9.9.2011 10:54, zhlédnuto 7278×, hodnocení: Hodnocení: 5

Problémy s žákovskou motivací

Příspěvek přináší ukázku z publikace Jaký jsem učitel od Vladimíra Hrabala a Isabelly Pavelkové. Vybraná kapitola se zabývá tématem žákovské motivace ve vztahu k problematice školní nudy.

Doc. PhDr. Vladimír Hrabal, CSc., publikováno 5.9.2011 11:18, zhlédnuto 10549×, hodnocení: Hodnocení: 4

Elektronické poznámky pro žáky i pedagogy

Správa poznámek bývá jak pro pedagogy, tak také pro žáky často poměrně složitá. Mnohdy nebývá lehké se v nich po delším čase vyznat. Jako jedno z možných řešení se nabízí využít software pro tvorbu a správu poznámek.

Michal Černý, publikováno 31.8.2011 12:29, zhlédnuto 8099×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Škola jako centrum obce – od pasivity k aktivitě

Budování školy jako otevřeného a snadno přístupného centra obce má několik aspektů, které je dobré znát proto, aby škola mohla tuto svou roli efektivně a systematicky rozvíjet a kultivovat. Tři aspekty jsou zásadní a…

Marek Lauermann, publikováno 31.8.2011 10:58, zhlédnuto 7299×, hodnocení: Hodnocení: 4

CLIL – Výběr učiva pro výuku prostřednictvím cizího jazyka

Článek se věnuje kritériím pro výběr učiva v CLIL výuce, který je v mnohém podobný výběru učiva pro výuku v rodném jazyce, nicméně má svá specifika, která souvisí s tím, že obsah je prezentován prostřednictvím…

Gabriela Klečková, publikováno 30.8.2011 10:08, zhlédnuto 5194×, hodnocení: Hodnocení: 5

7 tipů, jak použít myšlenkové mapy

Myšlenkové mapy jsou nesporným fenoménem v učení i osobním rozvoji, o kterém se stále více mluví a píše. V následujícím článku se pokusíme ukázat sedm zajímavých možností, jak využít myšlenkové mapy ve výuce –…

Monika Černá, publikováno 29.8.2011 9:04, zhlédnuto 18692×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Digitální stopy a digitální identita

Digitální stopy představují jedno z velkých rizik v době nástupu internetu. Jsou důsledkem běžných aktivit na webu a představují materiál, který může sloužit k získávání informací o uživatelích i krádeži…

Michal Černý, publikováno 26.8.2011 10:03, zhlédnuto 15221×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení

Cílem příspěvku je představit projekt s názvem Sociokulturní kompetence pro pracovníky škol a školských zařízení, který získala PF UJEP v Ústí nad Labem z Evropského sociálního fondu v operačním programu Vzdělávání…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 14:19, zhlédnuto 8917×

Výuka češtiny z pohledu žáků-cizinců východoslovanského původu

Cílem tohoto příspěvku je ukázat, že typologická klasifikace jazyků má velký význam nejen z teoretického hlediska (odhaluje rozdíly mezi jednotlivými jazyky v rámci slova, tvoření slov a zařazení do gramatických…

Jaromíra Šindelářová, publikováno 25.8.2011 11:09, zhlédnuto 13979×, hodnocení: Hodnocení: 4

Gender ve vzdělávání dětí a mládeže

Článek pojednává o odlišnosti mezi muži a ženami, původu této odlišnosti, genderu a jeho vlivu v oblasti vzdělávání. Popisuje jednotlivé teorie vzniku této odlišnosti: teorii sociálního konstruktivismu, biologického…

Lucie Zormanová, publikováno 18.8.2011 12:38, zhlédnuto 14089×, hodnocení: Hodnocení: 3

331 — 340 z celkem 568


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.10.2020 10:25
Jana Smekalová
Zajímavou prezentaci jsem našla tady https://slideplaye r.c z/ slide/3174068/ Dole je tam i…
30.10.2020 16:55
Vydavatelství Pedagogické fakulty UK letos vydalo „Cvičebnici k rozvoji filosofického…
23.10.2020 8:27
No dobře, tedy malá oprava. Je nepředstavitelné, aby "to bylo legální". V Anglii si…
21.10.2020 19:10
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 21. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
26.10.2020 18:20
Vážený pane Šujane, děkujeme, že využíváte náš modul Obrázky, věříme, že je to…
29.10.2020 10:23
Učitel na 1. stupni ZŠ není sice logoped, ale i tak by mohl pomoci dětem, které mají…
22.10.2020 22:31
...je pro nás dnes nepředstavitelné, aby někdo měl 16hodinovou pracovní dobu a…
20.10.2020 17:43
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
23.10.2020 9:41
Martin Šujan
Dobrý den, v distanční výuce často používáme obrázky z https://obrazky.rv p.c z/. Právě…
29.10.2020 10:19
Webinář nabízí seznámení se specifiky syndromu vyhoření ve školském prostředí. Na…
22.10.2020 13:45
Dobrý den, děkujeme za Vaší reakci na obsah webináře. Stávající technické možnosti…
20.10.2020 17:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…