- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Podněty k výuce efektivního učení
V českém vzdělávacím systému je poměrně velký prostor ve výuce věnovaný předávání vědomostí, znalostí a informací. Naopak malý prostor je věnován rozvoji kreativního myšlení nebo samotnému procesu učení. Přitom…
Vyučování mluvnice a komunikační výchova v historickém kontextu
Autor v historickém kontextu stručně popisuje koncepce jazykového vyučování a zaměřuje se na úlohu gramatiky při ovládání jazyka a komunikaci. Na situaci po r. 1989 dokládá, jak souvisí právě probíhající reforma…
Didaktická hra a její význam ve vyučování
Toto téma článku jsem si zvolila proto, abych dokázala odpovědět na otázku, zda didaktická hra, jako jedna z výukových metod, může svým zařazením do vyučování napomoci ke splnění kompetencí a cílů, které vymezuje RVP a…
Výuka v kooperativních strukturách
Článek předkládá konkrétní podoby kooperativních struktur jako komplexu organizačních forem výuky, úkolů a aktivit podporujících vytvoření efektivních podmínek pro spolupráci žáků v procesu kooperativního učení.
Morální rozvoj v rámci OSV – metody situačně-behaviorální
Text přináší typologii situačně-behaviorálních a dramatických metod využitelných k rozvoji mravního jednání v rámci osobnostní a sociální výchovy. Obsahuje příklady aktivit. Směřuje k popularizaci tohoto typu metod v…
Možnosti podpůrného distančního vzdělávání
Distanční vzdělávání je velice populární v oblasti vysokoškolského, případně celoživotního vzdělávání, ale na gymnázia ani na druhý stupeň ZŠ se zatím stále ještě příliš neprosadilo. V příspěvku budou…
Kooperativní učení: aby to fungovalo…
Článek z pera přední odbornice na kooperativní výuku doc. Kasíkové z Katedry pedagogiky FF UK poskytuje ucelený přehled principů kooperativní výuky a nabízí řadu praktických návodů, jak zajistit ve třídě ty správné…
Myšlenkové mapy v edukačním procesu
Myšlenkové mapy představují nezanedbatelný fenomén na všech stupních vzdělávání – od základní školy až po oblast celoživotního vzdělávání. Nabízí snadný přehled problému, zisk schopnosti strukturovat své…
Jak podpořit kreativní myšlení žáků?
Intenzivně se v poslední době mluví o tom, že by škola měla ve žácích probouzet kreativitu nebo kreativní myšlení. To se projevuje ve všech oblastech lidské činnosti – od vědy až po umění. Ač dříve těmto pojmům…
7 tipů, jak použít myšlenkové mapy
Myšlenkové mapy jsou nesporným fenoménem v učení i osobním rozvoji, o kterém se stále více mluví a píše. V následujícím článku se pokusíme ukázat sedm zajímavých možností, jak využít myšlenkové mapy ve výuce –…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
4.3.2021 17:01
sonirazad71
Jsem učitel prvního ročníku a hodně si dělám starosti s tím, jak budu hodnocen. Když tu…
|
8.3.2021 12:22
v blogu Občasné nápady
Popudem k napsání tohoto článku byl asi spíše nechtěně tento pěkný příspěvek…
|
5.3.2021 10:35
Zdravíme, vzhledem k datu publikace příspěvku je zřejmé, že si jej vyučující…
|
1.3.2021 15:51
Skupina Revize RVP v ICT / 2021
|
|
4.3.2021 10:03
Nika stimulant.cz
fórum Maturity
Ja mám velice dobrou skusenost s produktem Ashwagandha BIO 300 mg. Během zkouškového…
|
8.3.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Jste učitelka mateřské školy? Zajímá vás, jak rozvíjet digitální gramotnost u dětí…
|
5.3.2021 9:17
Pracovní list obsahuje obecný úvod k tématu, což hodnotím jako kladné. Bohužel pracuje s…
|
27.2.2021 12:07
Skupina Revize RVP v ICT / 2021
|
|
3.3.2021 19:55
bradacovaj
fórum Online setkávání
Dobrý den. Nedostala jsem se na seminář nedirektivní komunikace, prosím vás, budete ho…
|
7.3.2021 9:37
v blogu Vzdělavatel
Text se zaměřuje na škrt jednoho očekávaného výstupu v RVP ZV v rámci „malé“ revize.…
|
4.3.2021 12:58
Nejen výborná akce, ale i výborné zpracování do záznamu – rozdělení na jednotlivé…
|
16.2.2021 13:12
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|