RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 60

Umění učit se

Článek se zabývá předpoklady schopnosti učit se. Opírá se o výzkumy mozku a inteligence a uvádí je do pedagogických souvislostí.

Karel Tomek, publikováno 8.6.2011 14:22, zhlédnuto 7107×

Proč je tvořivost stále více ceněna a co je její podstatou?

Příspěvek upozorňuje na historickou, tedy i společenskou podmíněnost potřeby tvořivosti. Poukazuje na podmínky, které si přímo vynucují tvořivý přístup k informacím, vyvolávají tedy i nezbytnost rozvíjení tvořivosti…

Jaroslav Vančát, publikováno 15.4.2011 13:41, zhlédnuto 4989×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

O možnostech rozvíjení myšlení

Autorka v článku hovoří o metodách kritického myšlení. Zabývá se současnou potřebou systematického rozvoje poznávacích dovedností, vysvětluje rozdíly mezi souvisejícími pojmy myšlení nižšího a vyššího řádu,…

PaedDr. Zuzana Majstrová, publikováno 24.3.2011 12:42, zhlédnuto 6899×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Co je to vlastně kreativita? – 2. část

Kreativita je jedním z klíčových témat pedagogiky a již nějakou dobu ne pouze té umělecké. Víme však, co si pod tímto pojmem máme přesně představovat? Je kreativita skutečně to, co si myslíme, že je? Pro odpověď na tyto…

Petr Drkula, publikováno 23.3.2011 16:18, zhlédnuto 6773×, hodnocení: Hodnocení: 4

Co je to vlastně kreativita? – 1. část

Kreativita je jedním z klíčových témat pedagogiky a již nějakou dobu ne pouze té umělecké. Víme však, co si pod tímto pojmem máme přesně představovat? Je kreativita skutečně to, co si myslíme, že je? Pro odpovědi na tyto…

Petr Drkula, publikováno 22.3.2011 14:51, zhlédnuto 13049×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Přírodovědná inteligence, její diagnostika a podpora

Článek stručně představuje teorii rozličných inteligencí Howarda Gardnera a přírodovědnou inteligenci. Diskutuje o postavení dítěte s přírodovědnou inteligencí ve třídě, škole i v rodině. Upozorňuje na problematiku…

Kateřina Jančaříková, publikováno 1.2.2011 8:01, zhlédnuto 12037×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Pohádky a jejich vliv na psychický vývoj dítěte

Příspěvek se zaměřuje na definici pohádky a její místo v dětské literatuře, typické rysy pohádkových vyprávění, psychologii v pohádkách, historii pohádek a porovnávání pohádek a mýtů. Vysvětluje význam pohádek pro…

Lucie Staňková, publikováno 24.1.2011 11:05, zhlédnuto 19824×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Intervence – základní pojmy

Autor příspěvku seznamuje čtenáře s důležitými pojmy, které velmi úzce souvisejí s intervencí. Výstižně jsou zde popsány pojmy jako výchova, vzdělání, reedukace či terapie a další.

PhDr. Václav Mertin, publikováno 4.1.2011 16:22, zhlédnuto 8966×

Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí

Příspěvek nabízí několik informací, úvah a námětů pro cvičení k tomu, jak rozvinout své profesní dovednosti, jak přispět k optimalizaci působení na žáky, jejich rodiče i své kolegy, jak se dobře orientovat v rozsáhlé…

PhDr. Ilona Gillernová, CSc., publikováno 3.12.2010 15:43, zhlédnuto 13634×, hodnocení: Hodnocení: 4

Potenciál reflexe ve vyučování

Reflexe představuje účinný způsob, jak získat ze spontánně vzniklé situace ve vyučování či záměrně navozené aktivity maximum a jak posunout žáka o krok vpřed. Příspěvek seznamuje s nároky kladenými na učitele se…

Petra Frišová, publikováno 5.5.2010 10:53, zhlédnuto 8762×, hodnocení: Hodnocení: 3

51 — 60 z celkem 60
«« « 1 2 3 4 5 6


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
16.10.2020 9:06
Lenka
Dobrý den, mohu odpovědět jen ze své zkušenosti technika BOZP. Ředitel může vydávat pro…
19.10.2020 17:05
Letošní Učitel In byl výjimečný. Stejně jako mnoho jiných workshopů a kurzů, které se…
19.10.2020 13:39
Vážený pane Krobote, zde máte přehled zásadních nedostatků. Stačí? 1. Notebooky a…
20.10.2020 17:43
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
8.10.2020 12:10
Jana
Vím, že diskuse už není aktuální, ale náhodou jsem na ní narazila, tak zkusím předat…
19.10.2020 8:00
proč bychom na 1. stupni základní školy měli věnovat pozornost čtení elektronických…
19.10.2020 12:28
Vážený pane Wagnere, vážíme si Vašeho názoru, nicméně bez konkrétní podložené…
20.10.2020 17:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
7.10.2020 2:00
tvoje R?
Ahoj, k tomu prvnímu dotazu - ono asi hodně záleží, jak to R vyslovuješ nebo jestli ho…
17.10.2020 13:40
Na úvod chci napsat, že máme bezvadnou školu a děkuji za to, že máme děti tam. Supr…
18.10.2020 11:26
Prosím o stažení tohoto zcela diletantského a zavádějícího článku se spoustou věcných…
14.10.2020 19:24
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 14. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…