RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 40

CLIL – Výběr učiva pro výuku prostřednictvím cizího jazyka

Článek se věnuje kritériím pro výběr učiva v CLIL výuce, který je v mnohém podobný výběru učiva pro výuku v rodném jazyce, nicméně má svá specifika, která souvisí s tím, že obsah je prezentován prostřednictvím…

Gabriela Klečková, publikováno 30.8.2011 10:08, zhlédnuto 4972×, hodnocení: Hodnocení: 5

Kompetence CLIL učitele

Článek popisuje základní hlediska odbornosti, připravenosti a motivace učitelů pro CLIL výuku.

Gabriela Klečková, publikováno 12.8.2011 15:04, zhlédnuto 7427×, hodnocení: Hodnocení: 5

CLIL - Monitorování výsledků a hodnocení v matematice

Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky a nabízí příklad hodnocení a zpětné vazby při metodě integrované výuce cizího jazyka a nejazykového předmětu. Přináší příklad monitorování výsledků žáků…

Jarmila Novotná, publikováno 7.4.2011 16:42, zhlédnuto 6072×, hodnocení: Hodnocení: 4

CLIL – Žáci se neučí cizí jazyk, ale učí se v něm myslet

Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky. Je zaměřen na zařazení organizačních forem výuky, kde žáci spolupracují a komunikují. Jazyk a komunikace patří k nejsložitějším aspektům chování, což platí…

Jarmila Novotná, publikováno 16.3.2011 16:12, zhlédnuto 5244×, hodnocení: Hodnocení: 4

Co by mělo předcházet uvedení přístupu CLIL do školy

Článek se snaží nastínit, co by mělo předcházet uvedení přístupu CLIL do školy, a upozorňuje na některé oblasti, které je potřeba před samotnou realizací CLIL promyslet.

Pavlína Jahnová, publikováno 28.2.2011 15:40, zhlédnuto 3718×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

CLIL - jazykové roviny a porozumění odbornému předmětu

V integrované výuce (CLIL) je klíčová je dualita cílů, tedy učitel se má vědomě věnovat jak odbornému předmětu a rozvíjení kompetencí v něm, tak cizímu jazyku. Tento článek poukazuje na různé roviny cizího jazyka,…

Lenka Tejkalova, publikováno 17.2.2011 15:59, zhlédnuto 13431×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 5

CLIL – Prohlubování znalostí v daném předmětu a zdokonalování v cizím jazyce

Tento příspěvek se zabývá přístupem CLIL, popisuje jeden z jeho charakteristických rysů, který spočívá v tom, že prostřednictvím CLIL si žáci prohlubují znalosti v daném předmětu a zároveň si osvojují cizí jazyk.…

Pavlína Jahnová, publikováno 8.12.2010 17:03, zhlédnuto 5768×, hodnocení: Hodnocení: 4

CLIL - Neverbální prostředky komunikace a různé formy reprezentace

Článek je věnován využití různých reprezentací při výuce CLIL.

Jarmila Novotná, publikováno 25.11.2010 15:40, zhlédnuto 11842×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Postavte žákům lešení! aneb jak na scaffolding v hodinách CLIL a nejen tam

Každý učitel má svůj ověřený soubor strategií, které fungují, technik, jak vzbudit a udržet zájem žákům, způsobů, jak jim pomoci pochopit a aplikovat probíranou látku. Takovému souboru strategií a jejich použití se…

Lenka Tejkalova, publikováno 3.11.2010 16:34, zhlédnuto 10371×, hodnocení: Hodnocení: 2

Výzkumy o přínosu CLIL

Příspěvek stručně mapuje vývoj názorů na výuku v cizím jazyce, představuje výzkumy, které potvrzují přínos CLIL pro žáky, a na konkrétním příkladu ukazuje, jak může CLIL rozvíjet kognitivní dovednosti žáků.

Lenka Tejkalova, publikováno 3.11.2010 16:03, zhlédnuto 6538×, hodnocení: Hodnocení: 2

21 — 30 z celkem 40
«« « 1 2 3 4 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
17.1.2020 11:30
Díky za skvělý článek, mám zcela stejný názor.
17.1.2020 9:26
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
16.1.2020 18:29
Vážená paní Karvaiová. Opět i v tomto případě musím upozornit na body v komentáří…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
16.1.2020 18:01
Vážený pane Wagnere. Lépe si přečtěte, co jsem napsal (už podruhé na sebe narážíme,…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV