RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 219

Tipy na softwarovou výbavu pro Linux

Řada škol uvažuje o možnosti používání operačního systému Linux na žákovských počítačích. V následujícím článku se proto pokusíme naznačit, které programy by na těchto stanicích neměly chybět.

Jana Vaňková, publikováno 3.10.2011 10:45, zhlédnuto 4350×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Ptáme se... Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.

První z cyklu rozhovorů Ptáme se osobností české pedagogiky. Bořivoj Brdička působí na katedře informačních technologií a technické výchovy Pedagogické fakulty UK v Praze. Je uznávaným odborníkem a vizionářem v oblasti…

Bořivoj Brdička, publikováno 29.9.2011 9:57, zhlédnuto 11157×, 1 komentář

Fotografie jako téma výtvarné výchovy, fyziky i ICT

Fotografování patří mezi značně oblíbené volnočasové aktivity nemalého množství populace a k jednomu z nejčastějších výtvarných počinů běžného člověka. Přitom se jedná o téma, které je ve výtvarné výchově…

Bc. Monika Černá, publikováno 26.9.2011 16:17, zhlédnuto 8257×, 9 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 3

Podpora projektové výuky pomocí ICT

Projektová výuka patří mezi nedílnou součást soudobých vyučovacích metod a je jí věnována stále větší pozornost. V následujícím článku se zaměříme na metody a možnosti vedení projektů, jejich správu a nástroje na…

Bc. Monika Černá, publikováno 21.9.2011 13:12, zhlédnuto 5463×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Elektronické poznámky pro žáky i pedagogy

Správa poznámek bývá jak pro pedagogy, tak také pro žáky často poměrně složitá. Mnohdy nebývá lehké se v nich po delším čase vyznat. Jako jedno z možných řešení se nabízí využít software pro tvorbu a správu poznámek.

Michal Černý, publikováno 31.8.2011 12:29, zhlédnuto 7578×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Netradiční způsob prezentace informací ve výuce s Prezi

Klasické prezentace v PowerPointu mají nevýhodu ve své linearitě – není možné se nikam vracet, ukazovat vazby mezi tématy nebo mapovat to, jak problém vypadá v globálním pohledu. Jenže lidé myslí různě, jen ne lineárně.…

Monika Černá, publikováno 16.8.2011 10:57, zhlédnuto 6595×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

wxMaxima a její využití v gymnaziální výuce

Otázka používání programů, které dovolují žákům vypočítat téměř libovolný příklad, je vždy do jisté míry kontroverzní – jejich používání může vést k degradaci klasických postupů v očích žáků, k…

Michal Černý, publikováno 19.7.2011 15:31, zhlédnuto 4637×, hodnocení: Hodnocení: 2

Využití programu GEOGEBRA pro tvorbu interaktivních aplikací, které nemají s matematikou nic společného

Pro tvorbu interaktivních aplikaci je hojně využívána výuková aplikace GeoGebra. Tuto aplikaci i práci s ní již popisují články na tomto portálu. GeoGebra je vnímána jako nástroj pro matematiku, fyziku. Dovolte, abych se…

Jaroslav Zavadil, publikováno 14.7.2011 15:09, zhlédnuto 6099×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Jak získat zpětnou vazbu od žáků?

V tomto článku ukazuji způsob získání rychlé zpětné vazby od žáků během několika minut včetně vyhodnocení. Článek vychází z mé vlastní zkušenosti.

Petr Němec, publikováno 23.6.2011 13:17, zhlédnuto 8496×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 2

Časová osa jako interaktivní výuková metoda

Časová osa byla (a stále převážně je) vnímána jako statická úsečka, která je vytištěná v knize a nabízí jen souhrn dat a událostí, které jsou zachyceny v chronologickém sledu. Dnešní on-line nástroje ale dokážou…

Michal Černý, publikováno 15.6.2011 14:56, zhlédnuto 9167×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

151 — 160 z celkem 219


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
6.12.2019 18:34
Vanesa
Zdravím, chtěla bych se zeptat kam mám jít po základní škole, když bych v budoucnu…
6.12.2019 12:00
Spoustu zajímavých nápadů týkajících se digitálních technologií lze načerpat na…
4.12.2019 9:29
Pokračování: Středa 11. 12. 2019, 20:00 - Škola bez poražených II.
8.12.2019 17:03
Skupina PPUČ
Byl pátek 22. listopadu 2019 a v odpoledních hodinách se sešli v ZŠ a MŠ Besednice lidé se…
4.12.2019 19:46
fórum Aktuality
- online setkání - středa 11. 12. 2019, 20:00 Ochutnávka kurzu Školy bez poražených –…
5.12.2019 13:28
Respektující komunikace je pro mě základním stavebním kamenem jakýchkoliv aktivit ve…
28.11.2019 20:13
Jestli můžu něco vytknout, tak použití QR kódu. V principu QR kód může spustit téměř…
8.12.2019 16:16
Skupina PPUČ
V pátek 15.11. 2019 se kromě společenství praxe v oblasti Cizí jazyky konalo v ZŠ a MŠ…
4.12.2019 19:40
Středa 11. 12. 2019, 20:00 Škola bez poražených II. Respektující komunikace je pro mě…
5.12.2019 13:22
Jak lze pracovat na různých úrovních předškolního vzdělávání s tématem nestereotypní…
28.11.2019 18:45
Pěkný článek. Pokud má ale splnit svůj účel, pak by měl nabízet víc. Napsat vzávěru…
8.12.2019 13:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…