RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 226

Podpora projektové výuky pomocí ICT

Projektová výuka patří mezi nedílnou součást soudobých vyučovacích metod a je jí věnována stále větší pozornost. V následujícím článku se zaměříme na metody a možnosti vedení projektů, jejich správu a nástroje na…

Bc. Monika Černá, publikováno 21.9.2011 13:12, zhlédnuto 5875×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Elektronické poznámky pro žáky i pedagogy

Správa poznámek bývá jak pro pedagogy, tak také pro žáky často poměrně složitá. Mnohdy nebývá lehké se v nich po delším čase vyznat. Jako jedno z možných řešení se nabízí využít software pro tvorbu a správu poznámek.

Michal Černý, publikováno 31.8.2011 12:29, zhlédnuto 8224×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Netradiční způsob prezentace informací ve výuce s Prezi

Klasické prezentace v PowerPointu mají nevýhodu ve své linearitě – není možné se nikam vracet, ukazovat vazby mezi tématy nebo mapovat to, jak problém vypadá v globálním pohledu. Jenže lidé myslí různě, jen ne lineárně.…

Monika Černá, publikováno 16.8.2011 10:57, zhlédnuto 7206×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

wxMaxima a její využití v gymnaziální výuce

Otázka používání programů, které dovolují žákům vypočítat téměř libovolný příklad, je vždy do jisté míry kontroverzní – jejich používání může vést k degradaci klasických postupů v očích žáků, k…

Michal Černý, publikováno 19.7.2011 15:31, zhlédnuto 5087×, hodnocení: Hodnocení: 2

Využití programu GEOGEBRA pro tvorbu interaktivních aplikací, které nemají s matematikou nic společného

Pro tvorbu interaktivních aplikaci je hojně využívána výuková aplikace GeoGebra. Tuto aplikaci i práci s ní již popisují články na tomto portálu. GeoGebra je vnímána jako nástroj pro matematiku, fyziku. Dovolte, abych se…

Jaroslav Zavadil, publikováno 14.7.2011 15:09, zhlédnuto 6540×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Jak získat zpětnou vazbu od žáků?

V tomto článku ukazuji způsob získání rychlé zpětné vazby od žáků během několika minut včetně vyhodnocení. Článek vychází z mé vlastní zkušenosti.

Petr Němec, publikováno 23.6.2011 13:17, zhlédnuto 9353×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 2

Časová osa jako interaktivní výuková metoda

Časová osa byla (a stále převážně je) vnímána jako statická úsečka, která je vytištěná v knize, a nabízí jen souhrn dat a událostí, které jsou zachyceny v chronologickém sledu. Dnešní on-line nástroje ale dokážou…

Michal Černý, publikováno 15.6.2011 14:56, zhlédnuto 10327×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Neformální vzdělávání učitelů pod taktovkou architekta

Poslední díl ze seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů věnovaný celkovému pohledu na danou problematiku a zastřešující vizi anglického experta Cliva Shepherda.

Bořivoj Brdička, publikováno 13.6.2011 0:00, zhlédnuto 6208×, 1 komentář

Prostojové učení podle Grooma

Další díl ze seriálu Otevřené formy dalšího vzdělávání učitelů, jež se tentokrát věnuje formám mobilního vzdělávání učitelů kdekoli a kdykoli.

Bořivoj Brdička, publikováno 6.6.2011 0:00, zhlédnuto 6800×

Jak na zápisky z hodin?

Inspirace, jakou formou lze psát zápisky z hodin, jak žáky přitom motivovat, jak je nenásilnou formou přimět k samostudiu, diskusi, hodnocení.

Petr Němec, publikováno 2.6.2011 13:53, zhlédnuto 8351×, 5 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 4

161 — 170 z celkem 226


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
23.11.2020 10:14
EMA je především skvělý KATALOG, shromažďující informace o otevřených materiálech,…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…