- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
K výuce publicistického stylu
Autorka v příspěvku ukazuje, jak lze v hodinách slohové výchovy pracovat s útvary publicistického stylu. Žáci se seznámí s funkcí základních publicistických útvarů a získají zájem o společenské dění (pojítko mezi…
Začátek jazykové výuky - 2. stupeň
Každý věk má určité přednosti i deficity, což platí i při jazykové výuce. Kromě jejich přehledu je součástí tohoto článku i několik námětů na počáteční hodiny výuky němčiny.
Gramatika ve výuce německého jazyka na 2. stupni ZŠ
Žáci by měli odhalit, že gramatika opravdu pomáhá mluvit i psát, že ulehčuje život, protože napomáhá porozumění. Žáci by si měli být vědomi toho, že zvládnutím každého gramatického jevu se rozšiřuje jejich…
Proč číst Michala Viewegha
Existuje nějaký oprávněný důvod, proč zařazovat do čítanek nejvyšších ročníků ZŠ a do středoškolských antologií literatury současné autory, jejichž dílo doposud není jednoznačně zhodnoceno a jeho kvalita nebyla…
Netradiční vyučování slohu na ZŠ
Příspěvek je praktickým námětem na oživení hodin slohové výuky v netradičním pojetí, v tzv. vyučování slohu s prvky tvůrčího psaní, obsahuje řadu konkrétních příkladů coby výsledků takové formy vyučování.
Interpretace básnického textu
Interpretovaným textem je báseň Emanuela Frynty Jelikož a Tudíž z knížky Písničky bez muziky, oblíbené u dětí i dospělých. Frynta je nejen klasikem literatury pro děti, ale i autorem, který umí při tvorbě svých básní…
Interpretace lyrického textu se žánrovým označením „píseň“
Interpretovaným textem je světoznámá báseň Paula Verlaina „Chanson d´automne“ a její dvě české varianty – „Podzimní píseň“ Františka Hrubína a „Píseň podzimní“ Vladimíra Holana. Cílem interpretace je nejen…
Jak překládat báseň Ch. Morgensterna „Die Trichter“ do češtiny
Slavná báseň ještě slavnějšího německého básníka Ch. Morgensterna lákala a stále láká k novým a novým překladům. Porovnání českých variant této básně může prozradit i českým žákům nemálo nejen z básnické…
Sonet - královský žánr lyrické poezie
Na konkrétních sonetech F. Petrarky, W. Shakespeara, J. Hiršala, J. Žáčka a L. Nováka chce příspěvek ukázat podstatu znělky a naznačit její vývojové obměny od dob renesance po současnost.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
3.3.2021 19:55
bradacovaj
fórum Online setkávání
Dobrý den. Nedostala jsem se na seminář nedirektivní komunikace, prosím vás, budete ho…
|
2.3.2021 14:51
v blogu Metodický portál RVP.CZ
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
|
3.3.2021 16:25
Vážený pane Mašku, proti vašemu článku ani jeho obsahu nic nemám. Pod jeho obsah bych se…
|
1.3.2021 15:51
Skupina Revize RVP v ICT / 2021
|
|
3.3.2021 17:42
Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda někdo z vás již řešil situaci, kdy žák 2.ročníku…
|
1.3.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Zajímavý obsah, zajímaví hosté. Videa, aplikace. Souhrn celé minikonference ze dne 8. 2.…
|
25.2.2021 11:29
Velmi zajímavá a podnětná akce. Zajímaví hosté a zajímavé tipy do výuky. Inspirující.
|
27.2.2021 12:07
Skupina Revize RVP v ICT / 2021
|
|
3.3.2021 17:40
Jak prosím řešíte zadávání domácích úkolů a jejich následné hodnocení při hodině…
|
25.2.2021 14:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Přihlaste se na první čtyři společenství praxe. Přihlašovací formulář najdete na…
|
12.2.2021 15:56
Webový server zdarma i placený pro Mac: https://www.mamp.i nf o/ Pro výuku a prezentaci…
|
16.2.2021 13:12
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|