RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 216

Podpora vícejazyčnosti v Evropě

Pojem vícejazyčnosti již zdomácněl i v českém prostředí. Plná podpora tohoto principu byla u nás zahájena zřejmě vydáním českého překladu Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v roce 2002 a následným…

Kamila Sladkovská, publikováno 12.8.2010 12:53, zhlédnuto 10331×, hodnocení: Hodnocení: 3

Angličtina Making an interview

Tato skupinová aktivita se zaměřuje na schopnost žáků vyjadřovat se v cizím jazyce, stejně tak jako na schopnost improvizace v dané situaci. Žáci se rozdělí do skupin, jsou jim přiděleny role, ve kterých mají na základě…

Pavlína Horáčková, publikováno 11.8.2010 9:18, zhlédnuto 1596×, hodnocení: Hodnocení: 2

Ruština Russkie poslovicy

Přísloví a ustálená slovní spojení jsou přirozenou součástí každého jazyka. Pracovní list přináší soubor více i méně známých a typických ruských přísloví, se kterými žáci mohou pracovat samostatně či…

Jakub Konečný, publikováno 10.8.2010 12:09, zhlédnuto 2381×, hodnocení: Hodnocení: 3

Ruština Prefiksy

Materiál je určen pro žáky ruského jazyka na úrovni minimálně B1 (lépe B2). Jedná se o přehled základních předpon, které se v ruštině používají u sloves s uvedením jejich významů. U každé předpony jsou uvedeny…

Jakub Konečný, publikováno 9.8.2010 14:58, zhlédnuto 1745×, hodnocení: Hodnocení: 1

Angličtina Four in a row

Aktivita pro skupinovou práci (3 žáci) nacvičuje použití správné vazby po slovesech; buď "-ing", nebo infinitiv s "to" nebo bez "to", je obdobou českých piškvorek. Cílem hry je získat 4 políčka ve…

Mgr. Tereza Šmídová, publikováno 29.7.2010 9:38, zhlédnuto 1538×, hodnocení: Hodnocení: 1

Němčina Übungstypologie zum kommunikativen Unterricht (anhand eines Lesetextes)

Text z praxe ukazuje možnost, jak učitel na základě středně těžkého textu a jednotlivých cvičení může přivést žáky (úroveň B1) ke komunikaci. Žáci a žákyně se rychle orientují v krátkém autentickém textu,…

Ivana Frýbová, publikováno 26.7.2010 12:43, zhlédnuto 10223×, hodnocení: Hodnocení: 4

Ruština Předazbukové období ve výuce ruštiny

Článek se věnuje problematice předazbukového období ve výuce ruštiny – jeho charakteristice, základním prvkům a obsahovým blokům této etapy. Článek je věnován problematice fonetiky ruského jazyka, cílem autora je…

Jakub Konečný, publikováno 13.7.2010 9:44, zhlédnuto 11230×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Angličtina Integrovaná výuka cizího jazyka a obsahu - jak začít?

Příspěvek osvětluje metodu CLIL, nahlíží na ni jako na nástroj rozvoje jazyka a zároveň informuje o např. o tom, jak má škola postupovat při zavádění integrované výuky. Komentuje různé organizační formy a realizace CLIL…

Tereza Šmídová, publikováno 13.7.2010 9:35, zhlédnuto 11337×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Němčina Fremdenverkehrsgebiete der deutschsprachigen Länder

Prezentace k zajímavým místům v německy mluvících zemí: Německo (přírodní zajímavosti, Berlín, Drážďany, Kolín, Weimar, Frankfurt, Trier), Rakousko (Alpy, Vídeň, Salzburg), Švýcarsko (přírodní zajímavosti, Bern,…

Mgr. Lucie Krejčí, publikováno 2.7.2010 11:23, zhlédnuto 2197×, hodnocení: Hodnocení: 2

Němčina Lesetraining kommunikativ

Téma „Jak číst a jaké strategie používat” bylo v odborné literatuře již několikrát zpracováno. Tento příspěvek se zaměřuje na propojení receptivních a produktivních dovedností v rámci čtení s porozuměním, s…

Ivana Frýbová, publikováno 30.6.2010 10:07, zhlédnuto 7583×, hodnocení: Hodnocení: 4

161 — 170 z celkem 216


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.1.2020 14:25
Děkuji, kolegové, můžete "odpovídat"; ale můžete také upozornit na něco, co shledáte…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
25.1.2020 19:11
Článek toho moc neřekne - anotace je skoro tak dlouhá (krátká) jako článek. 2 odkazy na…
28.1.2020 15:35
Skupina Výchova k občanství/Občanský a společenskovědní základ
Digifolio sdružuje informace o Výchově k občanství, Občanském a společenskovědní m…
27.1.2020 20:08
Dominik Raška
Milí lídři, toto fórum je určené pro sdílení Vašich zkušeností s využíváním…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
28.1.2020 15:35
Skupina Výchova k občanství/Občanský a společenskovědní základ
INFORMACE O NOVĚ VZNIKLÉ ASOCIACI UČITELŮ OBČANSKÉ VÝCHOVY A SPOLEČENSKÝCH VĚD.  TO, O…
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
28.1.2020 13:53
Skupina Finanční gramotnost
Cílem pohledu je podat základní informace o dostupném neformálním vzdělávání ve…