- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Finanční gramotnost v učebnicích matematiky
Článek hodnotí obsah některých současných učebnic matematiky pro základní a střední školy z pohledu budování finanční gramotnosti žáků. Upozorňuje na nejčastěji uváděné typy matematických úloh a poukazuje na…
Příklady z finanční matematiky v základních a středních školách
V posledních letech je ve školství stále více kladen důraz na finanční gramotnost žáků základních a středních škol. Základy finanční matematiky jsou postupně implementovány do programu nejen škol ekonomicky…
Budování finanční gramotnosti v matematice
Článek ukazuje na několika řešených příkladech z běžného života význam matematiky (a speciálně okruhu finanční matematiky) pro budování a rozvíjení finanční gramotnosti žáků základních škol. Upozorňuje na časté…
Vennovy diagramy
Řešení slovních úloh s využitím Vennových diagramů.
Matematické úlohy z mezinárodního výzkumu PISA a finanční gramotnost
Spojení finanční a matematické gramotnosti ve výzkumu PISA ilustrované na čtyřech uvolněných úlohách.
Seminář - trojúhelník z výšek
Určení délek stran trojúhelníku, který je zadán výškami. Při grafickém řešení využijeme podobnost, při početním trigonometrické vzorce.
Seminář - trojúhelník z těžnic
Určení délek stran trojúhelníka, který je zadán délkami těžnic. Využití středové souměrnosti při konstrukci trojúhelníka i výpočtu délek stran analyticky a trigonometricky.
Seminář - kružnice opsaná trojúhelníku
Poloměr kružnice opsané trojúhelníku mají žáci určit několika způsoby – graficky, analyticky a trigonometricky. K řešení mohou využít systém nápověd.
PISA a TIMSS – různé tváře matematické gramotnosti
Článek analyticky srovnává dva mezinárodní výzkumné projekty PISA a TIMSS z hlediska jejich pojetí matematické gramotnosti a všímá si především rozdílů v nich. V závěru pak článek poukazuje na skutečnost, že byť jsou…
Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 7. část
Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
4.3.2021 17:01
sonirazad71
Jsem učitel prvního ročníku a hodně si dělám starosti s tím, jak budu hodnocen. Když tu…
|
8.3.2021 12:22
v blogu Občasné nápady
Popudem k napsání tohoto článku byl asi spíše nechtěně tento pěkný příspěvek…
|
5.3.2021 10:35
Zdravíme, vzhledem k datu publikace příspěvku je zřejmé, že si jej vyučující…
|
1.3.2021 15:51
Skupina Revize RVP v ICT / 2021
|
|
4.3.2021 10:03
Nika stimulant.cz
fórum Maturity
Ja mám velice dobrou skusenost s produktem Ashwagandha BIO 300 mg. Během zkouškového…
|
8.3.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Jste učitelka mateřské školy? Zajímá vás, jak rozvíjet digitální gramotnost u dětí…
|
5.3.2021 9:17
Pracovní list obsahuje obecný úvod k tématu, což hodnotím jako kladné. Bohužel pracuje s…
|
27.2.2021 12:07
Skupina Revize RVP v ICT / 2021
|
|
3.3.2021 19:55
bradacovaj
fórum Online setkávání
Dobrý den. Nedostala jsem se na seminář nedirektivní komunikace, prosím vás, budete ho…
|
7.3.2021 9:37
v blogu Vzdělavatel
Text se zaměřuje na škrt jednoho očekávaného výstupu v RVP ZV v rámci „malé“ revize.…
|
4.3.2021 12:58
Nejen výborná akce, ale i výborné zpracování do záznamu – rozdělení na jednotlivé…
|
16.2.2021 13:12
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|