Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 181

Lineární funkce s absolutní hodnotou

Graf lineární funkce s absolutní hodnotou tvaru y = |x|+b, y = |x + b|. Pro jednoduchost zvolen koeficient a = 1. Na příkladech lze vysvětlit pojem „nulový bod" a ukázat, jak se mění graf v závislosti na koeficientu b.…

Mgr. Jitka Ungermannová, publikováno 9.7.2009 10:22, zhlédnuto 9875×, hodnocení: Hodnocení: 3

Analytická geometrie kuželoseček

Materiál vhodný nejen k výkladu, ale i k samostatné práci žáků, kteří sami zjistí, jak si novou látku osvojili.

Jan Verner, publikováno 10.6.2009 11:56, zhlédnuto 3670×, hodnocení: Hodnocení: 2

Matematický kufr

Tato hra procvičuje a upevňuje schopnosti vyjadřovat matematické pojmy vlastními slovy.

Kateřina Crháková, publikováno 8.6.2009 9:14, zhlédnuto 5665×, hodnocení: Hodnocení: 3

Řešení problému se čtvercem

Tři různá řešení jedné geometrické úlohy. Každé řešení od žáků vyžaduje jiný stupeň matematických dovedností.

Eva Zelendová, publikováno 27.5.2009 11:42, zhlédnuto 6898×

Obecná rovnice přímky

Pracovní list, ve kterém žáci doplňují do textu vynechané údaje (pojmy, čísla). Text je dovede až k vyřešení úloh na procvičení obecné rovnice přímky.

Mgr. Václav Zemek, publikováno 21.5.2009 13:49, zhlédnuto 3259×, hodnocení: Hodnocení: 2

Nadaní žáci na gymnáziu a matematika 6. část

Spojitost mezi náměty k výuce matematiky, které byly zveřejněny před mnoha lety, s pojetím vzdělávání v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia.

Emil Calda, publikováno 11.5.2009 14:55, zhlédnuto 4315×

Využití geometrických zobrazení v konstrukcích

Pět analogických úloh na využití shodných zobrazení a stejnolehlosti přispívá k pochopení společného principu jejich řešení. Prezentace je doplněna pracovními listy.

Mgr. Václav Zemek, publikováno 5.4.2009 18:34, zhlédnuto 3780×, hodnocení: Hodnocení: 3

Definiční obor funkce

Prezentace s výkladem, prezentace s procvičením a pracovní list, do kterého žáci sami zakreslují graf funkce.

Mgr. Jitka Ungermannová, publikováno 10.2.2009 9:36, zhlédnuto 9656×, hodnocení: Hodnocení: 2

Nástroje hodnocení klíčových kompetencí využívaných v matematice, geografii a v českém jazyce a literatuře

Příklad představuje některé nástroje, které učitelé využívají k hodnocení pokroku jednotlivých žáků v rozvoji klíčových kompetencí.

VÚP Praha, publikováno 10.9.2008 0:00, zhlédnuto 13051×

ICT v matematice

Smyslem tohoto příkladu dobré praxe je ukázat integraci části vzdělávacího obsahu oboru Informatika a ICT do předmětu Matematika.

VÚP Praha, publikováno 10.9.2008 0:00, zhlédnuto 13266×

131 — 140 z celkem 181


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
17.6.2021 15:15
Dobrý den, paní Jano! Díky za dotaz. Věřím, že doufáte v odpověď a možná se vám…
3.6.2021 15:14
Fyzika je pro žáky nuda? A co horská dráha nebo vesmírná raketa? Věda je všude kolem nás…
14.6.2021 20:56
Dobrý den, obracím se na Vás s takovou prosbou ohledně úloh v matematice. Mám dceru, která…
31.5.2021 10:23
Skupina PPUČ
11. května 2021 se konalo jarní společenství praxe Člověk a příroda. V tomto ohlédnutí…
17.6.2021 15:08
Paní Karlo, diskuzní fórum slouží ke sdílení zkušeností a informací mezi uživateli.…
3.6.2021 9:28
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
9.6.2021 16:35
Upozorňuji zájemce o téma Počasí (Weather Systems) na edukační zpracování od BBC, v…
31.5.2021 9:47
Skupina PPUČ
13. května 2021 jste se s námi zůčatnili společenství praxe Informatiky. V tomto článků…
17.6.2021 14:57
Dobrý den pane Hawigere, protože jste stejný dotaz položil i v Konzultačním centru NÚV,…
1.6.2021 8:32
Publikace pro druhý stupeň základní školy přináší  po drobně zpracované a v praxi…
29.5.2021 8:53
Dobrý den, hezky vyjádřená potřeba utváření kvalitních mezilidských vztahů. Rád bych…
28.5.2021 9:22
Skupina PPUČ
6. 5. 2021 jste měli možnost se k nám přidat na jarním společenství praxe 1. stupně ZŠ.…