RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 179

Výroky a jejich negace

Příspěvek upozorňuje na význam výrokové logiky pro další studium matematiky, ukazuje některá úskalí při výkladu pojmů a vztahů z této oblasti a zdůrazňuje důležité okamžiky výkladu z metodického hlediska. Pro…

Jarmila Robová, publikováno 18.2.2007 0:00, zhlédnuto 14695×

Množiny, vztahy a operace mezi množinami

Pochopení a procvičování základních pojmů, vztahů a symbolů z teorie množin vede žáky ke korektnímu vyjadřování i zapisování jejich postupů a myšlenek. Příspěvek obsahuje metodické poznámky a konkrétní úlohy z…

Jarmila Robová, publikováno 18.2.2007 0:00, zhlédnuto 13423×

Rozvoj klíčových kompetencí v matematice

V hodinách matematiky lze jednoduchým způsobem rozvíjet řadu klíčových kompetencí u žáků. Článek připomíná některé možnosti.

Marta Šíbová, publikováno 5.1.2007 0:00, zhlédnuto 6950×, hodnocení: Hodnocení: 3

Dotyková tabule ve vyučování matematiky

Součástí vybavení tříd se postupně stává nový typ tabule, spojené s výpočetní technikou. Jedná se o multifunkční zařízení, které plně nahradí klasickou tabuli a svou schopností ovládat výpočetní techniku se stává…

PaedDr. Josef Kubeš, publikováno 20.12.2006 0:00, zhlédnuto 10460×

Čísla jako fascinující symboly

Článek o významu čísel v lidské historii, mýtech a náboženstvích, ale i numerologii, jejích východiscích a (ne)věrohodnosti.

Věra Nosková, publikováno 29.5.2006 0:00, zhlédnuto 13927×

Geometrické rozcvičky

V příspěvku je popsáno několik rozcviček s geometrickou tematikou. Ke všem rozcvičkám je připojen komentář, jak s úlohami pracovat a jak je při výuce matematiky použít.

Peter Krupka, publikováno 29.8.2005 0:00, zhlédnuto 23242×, hodnocení: Hodnocení: 5

Aritmetické rozcvičky

V příspěvku je popsáno několik rozcviček s aritmetickou a algebraickou tematikou. Ke všem rozcvičkám je připojen komentář, jak s úlohami pracovat a jak je při výuce matematiky použít.

Peter Krupka, publikováno 29.8.2005 0:00, zhlédnuto 20689×, hodnocení: Hodnocení: 5

Matematické rozcvičky

V příspěvku autor popisuje možnosti využití matematických rozcviček při výuce. Na článek navazují další dva příspěvky - Geometrické rozcvičky a Aritmetické rozcvičky, ve kterých jsou uvedeny ukázky již vyzkoušených…

Peter Krupka, publikováno 10.8.2005 0:00, zhlédnuto 17202×, hodnocení: Hodnocení: 3

Několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná

V následujícím příspěvku je uvedeno několik nestandardních úloh k tematickému okruhu Číslo a proměnná. Uvedené příklady mohou přispívat k rozvíjení paměti žáků prostřednictvím numerických výpočtů, k osvojení…

Růžena Blažková, publikováno 14.3.2005 0:00, zhlédnuto 11805×

171 — 179 z celkem 179


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
6.12.2019 18:34
Vanesa
Zdravím, chtěla bych se zeptat kam mám jít po základní škole, když bych v budoucnu…
6.12.2019 12:00
Spoustu zajímavých nápadů týkajících se digitálních technologií lze načerpat na…
4.12.2019 9:29
Pokračování: Středa 11. 12. 2019, 20:00 - Škola bez poražených II.
8.12.2019 17:03
Skupina PPUČ
Byl pátek 22. listopadu 2019 a v odpoledních hodinách se sešli v ZŠ a MŠ Besednice lidé se…
4.12.2019 19:46
fórum Aktuality
- online setkání - středa 11. 12. 2019, 20:00 Ochutnávka kurzu Školy bez poražených –…
5.12.2019 13:28
Respektující komunikace je pro mě základním stavebním kamenem jakýchkoliv aktivit ve…
28.11.2019 20:13
Jestli můžu něco vytknout, tak použití QR kódu. V principu QR kód může spustit téměř…
8.12.2019 16:16
Skupina PPUČ
V pátek 15.11. 2019 se kromě společenství praxe v oblasti Cizí jazyky konalo v ZŠ a MŠ…
4.12.2019 19:40
Středa 11. 12. 2019, 20:00 Škola bez poražených II. Respektující komunikace je pro mě…
5.12.2019 13:22
Jak lze pracovat na různých úrovních předškolního vzdělávání s tématem nestereotypní…
28.11.2019 18:45
Pěkný článek. Pokud má ale splnit svůj účel, pak by měl nabízet víc. Napsat vzávěru…
8.12.2019 13:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…