- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Konstrukce elipsy
Úkolem materiálu je zopakování definice elipsy, využití definice elipsy při bodové, zahradnické a proužkové konstrukci elipsy. Materiál žáky seznamuje s pojmem oskulační kružnice.
Kuželosečky – pojem, klasifikace
Úkolem materiálu je seznámit žáky s kuželosečkami, které jsou řezem rotační kuželové plochy. Při klasifikaci kuželoseček jsou volena různá hlediska – velikost úhlu, který svírá rovina řezu s rovinou kolmou k ose…
Hyperbolický řez kuželové plochy
Úkolem materiálu je představit žákům využití poznatků o hyperbole a zejména o hyperbole jako obrazu kružnice v kolineaci při konstrukci řezu kužele. Použití materiálu vyžaduje dobrou znalost učiva a konstrukcí, které se…
Afinita mezi kružnicí a elipsou
Úkolem materiálu je seznámit žáky s trojúhelníkovou konstrukcí elipsy. Před použitím tohoto materiálu je nutné, aby žáci znali definici elipsy a konstrukci bodů elipsy pomocí její definice, dále aby znali definici a…
Konstrukce paraboly
Úkolem materiálu je zopakování definice paraboly, využití definice paraboly při bodové konstrukci paraboly, seznámení s větami o tečně paraboly a procvičení získaných znalostí na úlohách.
Konstrukce hyperboly
Úkolem materiálu je zopakování definice hyperboly, využití definice hyperboly při bodové konstrukci hyperboly, seznámení s větami o tečně hyperboly a procvičení získaných znalostí na úlohách.
Parabolický řez kuželové plochy
Materiál slouží k názorné výuce parabolického řezu na kuželové ploše. Použití materiálu vyžaduje dobrou znalost učiva a konstrukcí, které se týkají paraboly. Materiál ukazuje různé způsoby řešení problému na…
Parabola jako obraz kružnice v kolineaci
Úkolem materiálu je vysvětlit žákům sestrojení paraboly jako obrazu kružnice v kolineaci. Předpokládána je znalost pojmů perspektivní kolineace, úběžník a úběžnice; znalost konstrukce obrazu bodu a přímky v kolineaci…
Parabola a přímka
Úkolem materiálu je analyticky řešit problém vzájemné polohy přímky a paraboly. Hlavní pozornost je věnována rovnici tečny paraboly. Funkcí obrázků umístěných za příklady je pouze zobrazení řešení. Z důvodu…
Hyperbola a přímka
Úkolem materiálu je analyticky řešit problém vzájemné polohy přímky a hyperboly. Hlavní pozornost je věnována rovnicím asymptot a rovnici tečny hyperboly. Funkcí obrázků umístěných za příklady je pouze zobrazení…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
24.1.2021 21:57
Ivulínek
No, my také u nás v MŠ budeme dělat kompletně nová plastová okna a tak mě napadlo, že…
|
23.1.2021 18:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Gramotnosti s UčíTelkou Možná jste na jaře zaznamenali projekt UčíTelka. Jeho cílem bylo…
|
22.1.2021 17:14
Pane Tišle,vše, co píšete, je pravda a já naprosto souhlasím. Jen mě udivuje, že teď, v…
|
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
24.1.2021 15:43
Kamilka
Ahoj, já sama se připravuji na přijímačky na vysokou školu a zároveň na maturitu. Je to…
|
21.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Jak využít pohádku v práci s dětmi v předškolním vzděláváním vám může ukázat…
|
22.1.2021 15:52
Digitální optimismus pana Brdičky je bezbřehý. Ale pokud jsme ochotní vzdát se i tak…
|
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
24.1.2021 10:07
Monča. F.
Za mě i mé kolegy teda teambuilding ANO! Byl to překvapivě skvěle strávený den. Šéf je…
|
20.1.2021 11:56
v blogu Gramotnosti v praxi
Projekt PPUČ (P od po ra práce učitelů) se zabývá rozvojem gramotností ve vzdělávání v…
|
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|