RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 394

Vyhledávání informací pro pokročilé III.: digitální knihovny

Co jsou to digitální knihovny? A co je možné v nich nalézt? Cílem tohoto příspěvku je ukázat na konkrétních příkladech digitálních knihoven jejich možnou školní implementaci a možnosti jejich využití.

Michal Černý, publikováno 17.9.2020 9:57, zhlédnuto 1579×

Vyhledávání informací pro pokročilé II.: virtuální galerie a muzea

Vyhledávání informací a práce s nimi patří nesporně mezi kompetence, které i reformované kurikulum bude chtít a potřebovat akcentovat. Ostatně v sociologii dobře známe koncepty informačních specialistů nebo symbolických…

Michal Černý, publikováno 15.9.2020 10:41, zhlédnuto 1453×

Tvorba podcastu ve vzdělávání II.

Podcasty představují zajímavou formu předávání obsahu, která může být velice dobře použitelná i ve vzdělávání na základních a středních školách. Tvůrcem se může stát kdokoliv – učitel i student. Příspěvek se…

Michal Černý, publikováno 10.9.2020 12:33, zhlédnuto 1420×, hodnocení: Hodnocení: 5

Tvorba podcastu ve vzdělávání I.

Podcasty představují zajímavou formu předávání obsahu, která může být velice dobře použitelná i ve vzdělávání na základních a středních školách. Tvůrcem se může stát kdokoliv – učitel i student. Příspěvek se…

Michal Černý, publikováno 8.9.2020 9:42, zhlédnuto 1648×, hodnocení: Hodnocení: 5

Principy a cíle otevřeného vzdělávání

Otevřené vzdělávání představuje významný fenomén, který může do jisté míry změnit to, jak vzdělávání vypadá a funguje. Cílem článku je zasadit toto téma do širšího kontextu a ukázat k němu konkrétní projekty a…

Michal Černý, publikováno 5.5.2020 10:14, zhlédnuto 1886×, hodnocení: Hodnocení: 4

V čem provozovat online kurzy pro středoškoláky?

Článek popisuje různé možnosti, jak do středoškolského prostředí zapojit technologie, v nichž je možné provozovat online kurz. Jako první skupinu nástrojů uvádí tradiční LMS – Moodle, Classroom, Canvas; druhou…

Michal Černý, publikováno 29.4.2020 9:12, zhlédnuto 2457×, hodnocení: Hodnocení: 5

Jak tvořit online kurzy pro středoškoláky?

Článek popisuje různé možnosti implementace online kurzů do středoškolského prostředí (především v hybridní či blended learning formě). Jeho cílem je ukázat konkrétní možnosti aplikace do konceptů vzájemného…

Michal Černý, publikováno 28.4.2020 9:38, zhlédnuto 1538×, hodnocení: Hodnocení: 4

Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie II.

Článek se věnuje různým možnostem využití technologií v konstruktivisticky pojatém vzdělávání. Nabízí nástroje například na seberegulované učení, práci s vlastními prekoncepty, hodnotově orientované vzdělávání…

Michal Černý, publikováno 16.4.2020 9:46, zhlédnuto 2300×, hodnocení: Hodnocení: 5

Koronavirus a digitální gramotnost u nás ve škole (gymnázium) – 2. část

V článku popisuji průběh vzniku výuky prostřednictvím připojení se s žáky přes počítače v naší škole v době nástupu karantény z důvodu koronaviru Covid-19. Popisuji, jaké překážky se objevily, jak jsme je postupně…

Mgr. Jitka Jarníková, publikováno 9.4.2020 9:35, zhlédnuto 972×

Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie I.

Příspěvek popisuje dílčí metody a přístupy v konstruktivistickém vzdělávání, ke kterým identifikuje vhodné technologické nástroje. Ukazuje tak, jak konstruktivistické vzdělávání může (a má) technologii využívat, ať…

Michal Černý, publikováno 2.4.2020 10:48, zhlédnuto 1732×, hodnocení: Hodnocení: 5

1 — 10 z celkem 394
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
23.11.2020 10:14
EMA je především skvělý KATALOG, shromažďující informace o otevřených materiálech,…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…