RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 390

Podpora projektové výuky pomocí ICT

Projektová výuka patří mezi nedílnou součást soudobých vyučovacích metod a je jí věnována stále větší pozornost. V následujícím článku se zaměříme na metody a možnosti vedení projektů, jejich správu a nástroje na…

Bc. Monika Černá, publikováno 21.9.2011 13:12, zhlédnuto 5601×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

ICT gramotnost – Inspirace pro výuku

Článek popisuje příklad zapojení ICT do života školy. Text je převzat z kapitoly ICT gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.

Výzkumný ústav pedagogický v Praze, publikováno 20.9.2011 9:43, zhlédnuto 4321×, hodnocení: Hodnocení: 4

Vymezení pojmu ICT gramotnost

Článek přináší kapitolu Vymezení pojmu ICT gramotnost z publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010.

Výzkumný ústav pedagogický v Praze, publikováno 14.9.2011 13:07, zhlédnuto 4544×

ICT gramotnost – Úvod

Úvod ke kapitole ICT gramotnost, která je součástí publikace Gramotnosti ve vzdělávání. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. Tato publikace bude postupně zveřejněna ve formě seriálu článků.

Výzkumný ústav pedagogický v Praze, publikováno 13.9.2011 14:41, zhlédnuto 5011×

Zabarvovací brýle

V příspěvku bude ukázáno, jak za pomoci systému Vernier proměřit čas potřebný k zabarvení a odbarvení samozabarvovacích brýlí.

Naděžda Vogalová, publikováno 12.9.2011 7:57, zhlédnuto 7295×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Vybraná témata z fyziky v informatice

Je zajímavé, že velké množství učitelů informatiky nemá k fyzice příliš kladný vztah. Přitom přesahy fyziky do informatiky se nabízejí téměř všude – od omezení počítačových sítí přes přenosy signálů až po…

Monika Černá, publikováno 7.9.2011 10:53, zhlédnuto 3847×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Učebnice informatiky pro gymnázia – vysvětlení základních pojmů

Stejně jako v ostatních kapitolách, i zde vycházím důsledně z účelu (k čemu slouží informatika, k čemu slouží informace) a ve výkladu postupuji od známého k neznámému. Proto musím napřed vyložit pomocné pojmy…

Ivan Ryant, publikováno 5.9.2011 8:25, zhlédnuto 6426×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 5

Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie

Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.

Petra Babková, publikováno 2.9.2011 16:15, zhlédnuto 8045×, hodnocení: Hodnocení: 4

Elektronické poznámky pro žáky i pedagogy

Správa poznámek bývá jak pro pedagogy, tak také pro žáky často poměrně složitá. Mnohdy nebývá lehké se v nich po delším čase vyznat. Jako jedno z možných řešení se nabízí využít software pro tvorbu a správu poznámek.

Michal Černý, publikováno 31.8.2011 12:29, zhlédnuto 7822×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Internet a demokracie

Na internet lze pohlížet z mnoha úhlů pohledu – od struktury, kterou nám nabízí ISO-OSI model, až k tomu, jakým způsobem se na něm lidé chovají a k čemu jej používají. A právě tomuto tématu se budeme věnovat…

Monika Černá, publikováno 30.8.2011 15:57, zhlédnuto 3569×, hodnocení: Hodnocení: 3

201 — 210 z celkem 390


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
2.6.2020 12:11
Jana
Dobrý den, je třeba registrace na rvp.cz, aby bylo možné webinář sledovat? Jaká je…
2.6.2020 10:33
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
1.6.2020 16:18
Vážený pane Klimeši, ve svém komentáři narážíte na soustu zajímavých témat, které…
2.6.2020 12:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
2.6.2020 9:18
Marek z Ostravy
Jsem jednoznačně pro digitalizaci základních komunikačních kanálů mezi školou a…
27.5.2020 19:30
Jak podporovat pozitivní klima v třídním kolektivu prostřednictvím zážitkových…
1.6.2020 15:19
Domnívám se, že on-line výuka je tak nepřirozená, že motivovat většinu dětí je spíš…
29.5.2020 11:52
Skupina Společné vzdělávání
2.6.2020 8:51
patrik.marfinec
Dobrý den, bude správná odpověd generátor ? Na otázku které základní součásti jsou…
27.5.2020 11:58
Cílem materiálu je prostřednictvím robůtka, jehož jméno v sobě nese nejen jeho oblíbené…
1.6.2020 9:30

Děkujeme za upozornění, upraveno. Tým Metodického portálu RVP.CZ

27.5.2020 16:34
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 27. 5. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…