RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 390

Digitální stopy a digitální identita

Digitální stopy představují jedno z velkých rizik v době nástupu internetu. Jsou důsledkem běžných aktivit na webu a představují materiál, který může sloužit k získávání informací o uživatelích i krádeži…

Michal Černý, publikováno 26.8.2011 10:03, zhlédnuto 14793×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Webové algoritmizační soutěže

Klíčem k účinné výuce algoritmizačního myšlení v omezených podmínkách současného středního školství je motivace žáků k další práci doma. Prostředí internetu nabízí aktivity, které je možné v hodinách ICT…

Lukáš Lánský, publikováno 22.8.2011 16:17, zhlédnuto 3673×, hodnocení: Hodnocení: 4

Jednotky množství informace prakticky

Článek dává námět na úlohu z informatiky, propojující teoretické pojmy s praxí.

Jaroslav Koreš, publikováno 22.8.2011 12:54, zhlédnuto 8615×, 5 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 3

Netradiční způsob prezentace informací ve výuce s Prezi

Klasické prezentace v PowerPointu mají nevýhodu ve své linearitě – není možné se nikam vracet, ukazovat vazby mezi tématy nebo mapovat to, jak problém vypadá v globálním pohledu. Jenže lidé myslí různě, jen ne lineárně.…

Monika Černá, publikováno 16.8.2011 10:57, zhlédnuto 6884×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Aplikace hudebního softwaru v hudební výchově

Tento článek se zabývá využitím virtuálních hudebních nástrojů a DAW aplikací nejen při výuce hudební výchovy na základní nebo střední škole, ale také při další práci učitelů hudební výchovy, jako je příprava…

Martin Vávra, publikováno 2.8.2011 16:29, zhlédnuto 9543×, 4 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Podpora výtvarné kreativity žáků pomocí ICT

Přesah ICT do výtvarné výchovy patří mezi neprávem opomíjené, a to i přesto, že s rozvojem profesí, jako je grafik, animátor nebo fotograf, je právě schopnost provázání informatiky a umění důležitá. Nástrojů, které…

Michal Černý, publikováno 28.7.2011 14:48, zhlédnuto 10539×, hodnocení: Hodnocení: 4

Učebnice informatiky pro gymnázia – motivační kapitola

Kolik prostoru má autor na to, aby zaujal čtenáře? Šestnáctiletý čtenář mi velký prostor nedá. Musím zaujmout okamžitě a vzápětí vysvětlit, proč a komu učebnice stojí za přečtení, o co v ní jde. Za srozumitelný…

Ivan Ryant, publikováno 27.7.2011 14:55, zhlédnuto 5752×, 6 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 5

Využití programu GEOGEBRA pro tvorbu interaktivních aplikací, které nemají s matematikou nic společného

Pro tvorbu interaktivních aplikaci je hojně využívána výuková aplikace GeoGebra. Tuto aplikaci i práci s ní již popisují články na tomto portálu. GeoGebra je vnímána jako nástroj pro matematiku, fyziku. Dovolte, abych se…

Jaroslav Zavadil, publikováno 14.7.2011 15:09, zhlédnuto 6314×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Microsoft Office PowerPoint & OpenOffice.org Impress

Prezentace seznámí studenty se základní úlohou prezentačních nástrojů a srovná několik těchto programů (2). Na konci prezentace je návrh na společnou diskusi ve třídě. Své znalosti načerpané z prezentace si studenti mohou…

Mgr. Josef Ledvoň, publikováno 28.6.2011 13:04, zhlédnuto 2959×, hodnocení: Hodnocení: 2

Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, aneb to bylo, když ...

Úkolem předmětu Informační a komunikační technologie na gymnáziu je připravit žáky na život v informační společnosti, ve které žijeme, ať se nám to líbí nebo nelíbí. Jenže jak na to? Uvedený materiál nabízí…

Mira Friedrichová, publikováno 24.6.2011 12:43, zhlédnuto 8838×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

211 — 220 z celkem 390


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
26.6.2020 21:24
romne
Dobrý den, dovoluji si Vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci s…
2.7.2020 13:29
Sluníčko svítí, květiny kvetou a bazén volá. Ano vážení, léto je konečně tu.…
1.7.2020 20:23
MŠMT aktuálně zveřejnilo nový Standard studia ICT metodiků včetně samostatného…
30.6.2020 16:31
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 30. 6. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.6.2020 21:29
Barbora
Dobrý den, stojím před volbou (pro mě celkem těžkou) výběru specializace. Chtěla bych si…
1.7.2020 13:16
Krátké video se věnuje tematice médií a jejich zapojení do vzdělávání ve škole či…
29.6.2020 22:32
Článek obsahuje podnětné aktivity na základě zajímavého a atraktivného tématu.…
24.6.2020 9:31
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Rada Evropy zveřejnila dotazník k digitálnímu vzdělávání, který je určen pro rodiče…
17.6.2020 23:59
Stralitzia
Odesla bych tam, kde reditel(ka) cti ucitele-kolegy a je objektivni. Drzim palce! Karolina
25.6.2020 10:38
Materiál nabízí úvodní příběh o robůtkovi TIOovi a jeho kamarádovi programátorovi…
27.6.2020 8:52
Ještě si v této souvislosti dovolím připomenout, že jsme o tom, jak dopadlo ověřování…
17.6.2020 16:17
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 17. 6. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…