RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 615

Příběhy identit

Co určuje, kým se cítíme být? Jak lze uvažovat o Židovské identitě?

Naši nebo cizí?, publikováno 7.5.2014 9:29, zhlédnuto 3043×

Vývoj Velké Británie po r. 1945

V prezentaci se studenti seznámí se základními událostmi britské vnitřní a zahraniční politiky. V pracovním listu řeší aktuální otázku britského přistěhovalectví.

Mgr. Marcela Svejkovská, publikováno 7.5.2014 9:16, zhlédnuto 1973×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Evropská Unie

Tento materiál by měl sloužit ke zpestření výkladu o Evropské Unii. Obsahuje 5 různých úkolů pro aktivizaci žáků.

Denisa Skrbková, publikováno 6.5.2014 8:52, zhlédnuto 6049×, hodnocení: Hodnocení: 2

Orální historie jako inovace k výuce moderních dějin: praktická realizace

Pokud chceme s žáky provozovat aktivní orální historii, je třeba, aby byli pro tento účel dostatečně technicky vybavení. Pokud mají být záznamy používány jen pro školní potřebu a nepředpokládá se nějaká jejich další…

Mgr. Michal Černý, publikováno 23.4.2014 9:06, zhlédnuto 2908×, hodnocení: Hodnocení: 4

Zlatý fond her IV. - Facebůčci, Hadi z ráje a Hajaja

Článek popisuje tři hry z knihy Zlatý fond her, které jsou zaměřeny na formování osobnosti, utváření týmových vazeb a zvyšování efektivity týmů. Kniha je již čtvrtým dílem úspěšné série, která se zabývá…

kolektiv autorů, publikováno 22.4.2014 9:33, zhlédnuto 8185×

Vyrovnávání se s minulostí?

Žákům je nastíněno několik témat, které většinou spadají do let devadesátých, někdy jsou aktuální dodnes. Jedná se o česko-německé odpuštění, spor o katedrálu, spor o skupinu bratří Mašínů, o lustrační zákon, o…

Mgr. Marcela Svejkovská, publikováno 22.4.2014 8:59, zhlédnuto 1491×, hodnocení: Hodnocení: 4

Orální historie jako inovace k výuce moderních dějin: již hotové projekty

V tomto díle našeho miniseriálu se podíváme na již hotové projekty či databáze obsahující příběhy z dvacátého století, které je možné použít pro vlastní vědeckou práci pedagoga či žáků, stejně jako pro obohacení…

Mgr. Michal Černý, publikováno 17.4.2014 10:16, zhlédnuto 3200×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Orální historie jako inovace k výuce moderních dějin: úvod

Práce s pamětníky, dotazování, ale také studium všedního života patří mezi činnosti, které by měly být nesporně integrální součástí výuky moderních dějiny. Moderní dějiny jsou unikátní oblastí, kde mohou žáci…

Mgr. Michal Černý, publikováno 15.4.2014 9:06, zhlédnuto 2846×, hodnocení: Hodnocení: 4

České malířství na přelomu 19. a 20. století

Materiál je určen pro výklad o nejvýraznějších osobnostech českého malířství na přelomu 19. a 20. století na vyšším stupni gymnázia.

Mgr. Ondřej Pilař, publikováno 3.4.2014 9:04, zhlédnuto 4536×, 4 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Vývoj hradní architektury ve středověku. Základní typologie hradů.

Materiál je určen pro výklad vývoje hradní architektury ve středověku na vyšším stupni gymnázia.

Mgr. Ondřej Pilař, publikováno 1.4.2014 8:46, zhlédnuto 1704×, hodnocení: Hodnocení: 4

161 — 170 z celkem 615


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
17.1.2020 11:30
Díky za skvělý článek, mám zcela stejný názor.
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
16.1.2020 18:29
Vážená paní Karvaiová. Opět i v tomto případě musím upozornit na body v komentáří…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
16.1.2020 18:01
Vážený pane Wagnere. Lépe si přečtěte, co jsem napsal (už podruhé na sebe narážíme,…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV