- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Terorismus ve 2. pol. 20. století
Prezentace uvádí přehled teroristických útoků ve druhé polovině 20. století. Studenty vybízí k zamyšlení a diskuzi o tom, zda terorismus může být cestou k uskutečnění politických cílů.
Výběr některých uměleckých počinů v Čechách ve druhé půli 20. století
Prezentace žákům nabízí přehled několika uměleckých skupin, směrů, projektů. Žáci by si měli uvědomit, že i v době dogmatu soc. realismu dokázali mnozí umělci tvořit svobodně a nezávisle.
Historie a vývoj Evropské unie - 2. část
Cílem předloženého seriálu článků je seznámit čtenáře stručně s historií a vývojem Evropské unie. V druhém příspěvku je popsán evropský integrační proces do roku 1992.
Globalizace
Při práci s prezentací se studenti zamyslí nad příčinami a důsledky globalizace. Ve skupinkách se pokusí navrhnout možná řešení některých globálních problémů.
Umění romantismu a realismu v Čechách. Historizující slohy
Materiál je určen pro výklad umění romantismu a realismu v Čechách na vyšším stupni gymnázia. Část prezentace nabízí rozšiřující učivo k danému tématu.
Národní divadlo, jeho založení a výzdoba
Materiál je určen pro výklad o založení a umělecké výzdobě Národního divadla na vyšším stupni gymnázia.
Umění klasicismu a empíru v Čechách
Materiál je určen pro výklad umění klasicismu v Čechách na vyšším stupni gymnázia. Část prezentace obsahuje rozšiřující učivo k danému tématu.
Barokní architektura v Čechách
Materiál je určen pro výklad barokní architektury v Čechách na vyšším stupni gymnázia. Část prezentace nabízí rozšiřující materiál k tématu.
Pomníky moderní doby
Žáci diskutují nad fotografiemi památníků. Učitel jim dopředu nemusí uvést žádné informace, vše podstatné by jim měly evokovat samotné památníky.
Dějiny státu Izrael
Žáci se prostřednictvím množství dokumentů (fotografií, textů, map) seznámí s vývojem státu Izrael. Závěrečné otázky i pracovní list by měly směřovat k diskuzi o zázračných vítězstvích, o roli velmocí a celkovém…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
22.1.2021 21:21
Pepánek
fórum Primární prevence
Tak já si myslím, že žák pod vlivem drog je veliký problém, který je rozhodně třeba…
|
23.1.2021 18:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Gramotnosti s UčíTelkou Možná jste na jaře zaznamenali projekt UčíTelka. Jeho cílem bylo…
|
22.1.2021 17:14
Pane Tišle,vše, co píšete, je pravda a já naprosto souhlasím. Jen mě udivuje, že teď, v…
|
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
22.1.2021 17:41
Pepínek
fórum Primární prevence
Já si myslím, že třeba většina lidí hledá na marihuaně něco špatného a je to…
|
21.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Jak využít pohádku v práci s dětmi v předškolním vzděláváním vám může ukázat…
|
22.1.2021 15:52
Digitální optimismus pana Brdičky je bezbřehý. Ale pokud jsme ochotní vzdát se i tak…
|
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
22.1.2021 1:08
Uvilínek
fórum Profese učitele
Ahojte, já jsem na tom byla úplně stejně a nebylo to tedy o moc lepší. Myslím si, že…
|
20.1.2021 11:56
v blogu Gramotnosti v praxi
Projekt PPUČ (P od po ra práce učitelů) se zabývá rozvojem gramotností ve vzdělávání v…
|
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|