- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Charta 77
Prezentace nechává studenty nahlédnout do základních textů spojených s Chartou 77, ať už se jedná o texty signatářů, nebo naopak o prorežimní texty, které jsou Chartou znechuceny. Seznamuje s několika nejvýraznějšími…
Dekolonizace
Prezentace se snaží studenty stručně a přehledně seznámit s jednotlivými fázemi dekolonizace, jejími příčinami, průběhem a důsledky. Nabízí srovnání v různém přístupu jednotlivých koloniálních velmocí. Student je…
Emigrace 1948–1989
Prezentace studenty seznamuje s několika poválečnými vlnami dobrovolné i nedobrovolné (Asanace) emigrace. Naznačuje významový rozdíl slov emigrant a exulant. Jmenuje několik slavných osobností, kterým se podařilo v zahraničí…
Normalizace
Tato první z prezentací o normalizaci se věnuje postižení zásadních politických a společenských změn po roce 1969. Všímá si také ojedinělých projevů odporu (Palach...) a spolu se studenty si klade otázky po tom, proč se…
Válka v Perském zálivu
Prezentace se zabývá příčinami a průběhem války v Perském zálivu. Všímá si změny mediální strategie (oproti vietnamské válce).
Válka ve Vietnamu
Prezentace seznamuje studenty s poválečnou situací v Indočíně, s vlivem studené války, s postojem Američanů k možnému sjednocení Vietnamu a následnou válkou. Zabývá se formami boje, brutalitou obou stran, dopadem na…
Pravěké umění
Materiál určený k výkladu základních uměleckých projevů v období pravěku.
Studená válka
Výuková prezentace uvádí studenty do problematiky tzv. studené války. Zabývá se příčinami jejího vzniku, jednotlivými projevy v různých desetiletích, významnými osobnostmi a různými formami bojů i soupeření.
Důsledky druhé světové války
Prezentace je určena pro úvod do výkladu poválečných světových dějin, nastiňuje další vývoj, který v mnohém vyplynul z válečných událostí.
Přílohy k Doporučení MŠMT k výuce dějin 20. století
Přílohy jsou nedílnou součástí Doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a navazují na článek se názvem Doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k výuce dějin 20. století.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
2.3.2021 15:04
Jana Tučková
fórum Online setkávání
Dobrý den, nedostala jsem se do místnosti z důvodu naplněné kapacity na kurz APIV A:…
|
2.3.2021 14:51
v blogu Metodický portál RVP.CZ
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
|
25.2.2021 11:29
Velmi zajímavá a podnětná akce. Zajímaví hosté a zajímavé tipy do výuky. Inspirující.
|
1.3.2021 15:51
Skupina Revize RVP v ICT / 2021
|
|
2.3.2021 10:56
fórum KLUB
Vždycky po Vánocích si vyprávíme s přáteli, co kdo dostal ke čtení . Já jsem dostala…
|
1.3.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Zajímavý obsah, zajímaví hosté. Videa, aplikace. Souhrn celé minikonference ze dne 8. 2.…
|
12.2.2021 15:56
Webový server zdarma i placený pro Mac: https://www.mamp.i nf o/ Pro výuku a prezentaci…
|
27.2.2021 12:07
Skupina Revize RVP v ICT / 2021
|
|
2.3.2021 10:49
Legislativa na nic takového naštěstí nepamatuje a ani inspekce by po Vás něco takového…
|
25.2.2021 14:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Přihlaste se na první čtyři společenství praxe. Přihlašovací formulář najdete na…
|
11.2.2021 15:52
Bořivoji, mockrát Vám děkuji za pozitivní zpětnou vazbu! Já stále vidím nedostatky a…
|
16.2.2021 13:12
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|