- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Etická výchova
Výuka vyučovacího předmětu Etická výchova je postavena na konkrétních příbězích a problémech každodenního života s etickým řešením (např. konfliktní mezilidské vztahy, šikana, korupce apod.).
Jak žili moji předkové
Smyslem tohoto projektu je ukázat, jak je možné žáky naučit pracovat samostatně s historickou informací a efektivně využívat ICT ke zpracování a prezentaci svých poznatků.
Hodnoty rytířství
Žáci pracují s prameny, které jim umožní pochopit hodnotový svět rytířství. Analyzují obsahovou stránku textů a následně je srovnávají. Kromě rytířské etiky žáci interpretují posuny v postavení krále ve společnosti…
S dějepisem hravě
Jde o první dvě vyučovací hodiny dějepisu vůbec, proto je největší důraz kladen na motivaci a přiblížení předmětu dějepis žákům. Děti se nenásilnou formou seznámí s náplní vyučovacího předmětu a sami dojdou k…
Šifry
Vyučující připraví zašifrovaný text, který žák rozluští pomocí šifrovacího klíče, jenž má také k dispozici. Text může být výchozí k probírané látce nebo opakovací s vloženými chybami, které musí žák opravit.…
Athénská demokracie
Žáci si zábavnou formou zopakují učivo o Spartě a Athénách a dozví se zajímavé údaje o athénské demokracii.
O starých lidech
Příspěvek popisuje aktivity využívající prvky dramatické výchovy. V těchto aktivitách jsou s žáky řešena témata mezigeneračních vztahů a stáří.
Předsudky a stereotypy o stáří
Příspěvek popisuje realizace pracovní dílny na téma předsudky a stereotypy o stáří. Účastníkům dílny jsou rozdány fotografie známých i neznámých starých lidí, poté probíhá diskuze k prvním dojmům z tváře na…
Mezigenerační vztahy – školní drama Urašima Taro
Popis dramaticko-výchovné lekce, kterou autor realizoval na semináři učitelů. Aktivita se dá v upravených podobách uskutečnit i s žáky 2. stupně ZŠ. Jejích základem je japonský příběh o rybáři Urašimovi.
Jak žáky naučit, co to je ageismus
Popisovaná aktivita je určena pro žáky 8. a 9. ročníku, učitel pracuje s pojmy ageismus, předsudek, stereotyp, diskriminace, mýtus. Stěžejní je diskuse a volné psaní žáků o předsudcích o stáří.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
15.1.2021 19:23
fórum Profese učitele
Nařídit učitelům sedět ve škole "od - do" může jen někdo, kdo se chová jako…
|
14.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Praktický příspěvek na činnosti venku v předškolním vzdělávání vám přiblíží…
|
14.1.2021 21:44
Zdravíme, zřejmě vzhledem k typu některých úloh se autor rozhodl řešení neuvádět a… |
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
15.1.2021 15:22
ivulenka
fórum Online setkávání
Ahoj Leni, děkuji ti moc za tohle suprové zjištění Já jsem se také v poslední době…
|
12.1.2021 15:01
v blogu Modernizujeme Metodický portál
Metodický portál vám bude sloužit lépe, když využijete přihlášení ke svému účtu.…
|
14.1.2021 17:21
Dobrý den,je zde nějaké řešení? |
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
15.1.2021 0:06
btcinvest0427
fórum Online setkávání
Bitcoin 7 invest 0.005 btc return 0.35 btc after 7 hours We provide the fastest bitcoin doubler.…
|
11.1.2021 11:06
v blogu Gramotnosti v praxi
Projekt Místní akční plán (MAP), který je zaměřen na rozvoj mateřských a základních…
|
12.1.2021 20:31
Ono je dle mého docela dost nebezpečné nedbát na jídlo, protože z toho mohou vzniknout…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|