Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 400

Vyrovnávání se s minulostí?

Žákům je nastíněno několik témat, které většinou spadají do let devadesátých, někdy jsou aktuální dodnes. Jedná se o česko-německé odpuštění, spor o katedrálu, spor o skupinu bratří Mašínů, o lustrační zákon, o…

Mgr. Marcela Svejkovská, publikováno 22.4.2014 8:59, zhlédnuto 1730×, hodnocení: Hodnocení: 4

Orální historie jako inovace k výuce moderních dějin: již hotové projekty

V tomto díle našeho miniseriálu se podíváme na již hotové projekty či databáze obsahující příběhy z dvacátého století, které je možné použít pro vlastní vědeckou práci pedagoga či žáků, stejně jako pro obohacení…

Mgr. Michal Černý, publikováno 17.4.2014 10:16, zhlédnuto 4242×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Orální historie jako inovace k výuce moderních dějin: úvod

Práce s pamětníky, dotazování, ale také studium všedního života patří mezi činnosti, které by měly být nesporně integrální součástí výuky moderních dějiny. Moderní dějiny jsou unikátní oblastí, kde mohou žáci…

Mgr. Michal Černý, publikováno 15.4.2014 9:06, zhlédnuto 3915×, hodnocení: Hodnocení: 4

České malířství na přelomu 19. a 20. století

Materiál je určen pro výklad o nejvýraznějších osobnostech českého malířství na přelomu 19. a 20. století na vyšším stupni gymnázia.

Mgr. Ondřej Pilař, publikováno 3.4.2014 9:04, zhlédnuto 5163×, 4 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Vývoj hradní architektury ve středověku. Základní typologie hradů.

Materiál je určen pro výklad vývoje hradní architektury ve středověku na vyšším stupni gymnázia.

Mgr. Ondřej Pilař, publikováno 1.4.2014 8:46, zhlédnuto 2271×, hodnocení: Hodnocení: 4

Zakladatelská činnost Karla IV.

Materiál je určen pro výklad zakladatelské činnosti Karla IV. včetně její politické motivovanosti na vyšším stupni gymnázia.

Mgr. Ondřej Pilař, publikováno 31.3.2014 9:36, zhlédnuto 5343×, hodnocení: Hodnocení: 4

Underground

Studenti by se měli pokusit o vlastní definici undergroundu. Co je to svoboda? Čím se představitelé undergroundu odlišovali od tzv. oficiální kultury? Proč byli vládnoucímu režimu trnem v oku?

Mgr. Marcela Svejkovská, publikováno 27.3.2014 8:39, zhlédnuto 2027×, hodnocení: Hodnocení: 3

Terorismus ve 2. pol. 20. století

Prezentace uvádí přehled teroristických útoků ve druhé polovině 20. století. Studenty vybízí k zamyšlení a diskuzi o tom, zda terorismus může být cestou k uskutečnění politických cílů.

Mgr. Marcela Svejkovská, publikováno 26.3.2014 10:13, zhlédnuto 3935×, hodnocení: Hodnocení: 3

Výběr některých uměleckých počinů v Čechách ve druhé půli 20. století

Prezentace žákům nabízí přehled několika uměleckých skupin, směrů, projektů. Žáci by si měli uvědomit, že i v době dogmatu soc. realismu dokázali mnozí umělci tvořit svobodně a nezávisle.

Mgr. Marcela Svejkovská, publikováno 25.3.2014 10:21, zhlédnuto 1798×, hodnocení: Hodnocení: 4

Globalizace

Při práci s prezentací se studenti zamyslí nad příčinami a důsledky globalizace. Ve skupinkách se pokusí navrhnout možná řešení některých globálních problémů.

Mgr. Marcela Svejkovská, publikováno 19.3.2014 10:01, zhlédnuto 9553×, hodnocení: Hodnocení: 3

101 — 110 z celkem 400


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
23.7.2021 10:46
Yannis
Ahoj, Moji studenti byli infikováni (14 studentů z 18). Tak jsem se o ně bál. Online lekce…
15.7.2021 16:38
Jak mohou spolupracovat učitelé hudební výchovy a informatiky? Jaké digitální kompetence…
21.7.2021 8:13
Vyrážíme často s přáteli na túry po celé ČR. Ne vždy spoléháme na to, že si budeme…
12.7.2021 20:11
V příloze pdf najdete metodický postup + přílohy, jak realizovat toto téma, Toto téma je…
14.7.2021 12:11
silvie113@seznam.cz
Dobrý den, my to ve škole bohužel s kolegyněmi také museli nedávno řešit a zejména v…
14.7.2021 17:57
V kontextu uvedených vzdělávacích modulů jsou v rámci projektu APIV A, a ve spolupráci…
20.7.2021 11:34
Otázka posluchače: Najdu někde přehledný soupis technik formativního hodnocení?…
12.7.2021 20:10
Projekt Programy pro školy – ROZVOJ KOMPETENCÍ PRO DEMOKRATICKOU KULTURU   Operační…
3.7.2021 13:18
Petra
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Od nového školního roku se stanu…
13.7.2021 17:20
V rámci systémového projektu APIV A vznikají také 3 výcvikové vzdělávací moduly…
10.7.2021 22:56
Na tý škole... um, parodii na školu je vás škoda.
12.7.2021 10:44
V příloze pdf najdete metodický postup + přílohy, jak realizovat toto téma. Toto téma je…