RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 266

Kdo a co má vliv na mé rozhodnutí

Jak probíhá proces rozhodování. Jaký je rozdíl v rozhodnutí v dnešní době a v době diktatury.

Jan Šotola, CEDU (GEMINI o.s.), publikováno 28.1.2013 10:08, zhlédnuto 3250×

Záleží na každém hlasu?

Lekce přibližuje poměrný volební systém pro krajské volby a většinový volební systém pro volbu senátorů. Zároveň demonstruje, že i hlasy jednotlivců mohou být rozhodující. Lekce je použitelná i v hodině matematiky.

Iva Tajšlová, COV, publikováno 10.1.2013 11:43, zhlédnuto 5369×, 2 komentáře

O rovnosti a svobodě

Lekce je postavena na metodě čtení s předvídáním (Farma zvířat, G. Orwell). Žáci vždy po přečtení úryvku odpovídají na otázky kladené učitelem, které se týkají revoluce, rovnosti, svobody, bohatství... Po přečtení…

Hana Musilová, publikováno 8.1.2013 10:17, zhlédnuto 3293×

Veřejná politika

Co znamená pojem veřejná politika, struktura obce a obecního úřadu.

Jitka Požárová, publikováno 22.11.2012 10:13, zhlédnuto 5138×

Aby spravedlnost fungovala

V průběhu lekce si žáci uvědomí, co je obsahem pojmu spravedlnost a jak těžké může být zpracování situace v posouzení "spravedlivý" - "nespravedlivý". Žáci si tak mohou ujasnit své vlastní hodnotové postoje. Je vhodné,…

Martina Röhlichová, COV, publikováno 16.11.2012 10:42, zhlédnuto 6683×

Azylový dům

Na základě modelové situace "Azylového domu" se žáci učí komunikaci, resp. argumentaci, seznamují se s životem jiných etnik a seznamují se s právními normami, které uvádějí důvody udělení/neudělení azylu v ČR.…

Petra Slámová, publikováno 14.11.2012 9:22, zhlédnuto 5664×

Pískovna

Lekce je simulací grantového řízení na využití určité lokality (zde "Pískovny"). Tři skupiny žáků představují ekology, podnikatele, propagátory volnočasových aktivit. Jednotlivé skupiny připravují projekt na využití…

JOB o. s., publikováno 7.11.2012 9:20, zhlédnuto 4985×

Model politického cyklu

V průběhu lekce se žáci seznámí s postupem řešení problému prostřednictvím modelu politického cyklu, pochopí, v čem spočívá podstata politického problému, na konkrétních příkladech analyzují, jak probíhal…

Martina Röhlichová, COV, publikováno 5.11.2012 11:39, zhlédnuto 5452×

Nepokoje v zemi Cata

Příspěvek je inspirací pro skupinovou práci v modelových situacích. Žáci jsou v roli představitelů národní společnosti země, které musí vyřešit v souladu se zásadami Červeného kříže.

Český červený kříž, publikováno 12.9.2012 9:26, zhlédnuto 6712×

Modrozemě a Hnutí za svobodu Červených

Příspěvek představuje simulační skupinovou aktivitu, která vede žáky k řešení problémových otázek spojených s uplatňováním mezinárodního humanitárního práva.

Český červený kříž, publikováno 5.9.2012 9:03, zhlédnuto 4771×

111 — 120 z celkem 266


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
1.4.2020 20:22
fórum Aktuality
- online setkání - středa 8. 4. 2019, 20:00 Webinář prezentuje nejrůznější hry a…
30.3.2020 12:08
Jaké to asi je pracovat pro organickou společnost? Společnost, ve které každý nese…
1.4.2020 22:08
Pane Marku, děkuji za Vaše připomínky. Pokud chce autor odkazy takto zdůraznit, nevidím to…
1.4.2020 19:32
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 1. 4. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
1.4.2020 20:19
Středa 8. 4. 2019, 20:00 Pohybové hry a aktivity v přírodě pro děti předškolního věku…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
1.4.2020 20:31
Dobrý den, ano hranice se teď během pandemie školám zvýšila. U obrázků záleží na Vás…
31.3.2020 12:53
Skupina Společné vzdělávání
1.4.2020 11:45
Dolaďuji webinář, který přinesl podobné tipy od tří kolegů. Až bude finalizován i s…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
1.4.2020 13:44
Toto považuji za optimální přístup k výuce tématu, pojednávajícího o buňce. Žáci…
30.3.2020 23:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…