RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 265

Procvičení základních principů mezinárodního humanitárního práva

Příspěvek popisuje sedm modelových situací, u kterých mají žáci rozhodnout, zda jsou, či nejsou v souladu s principy mezinárodního humanitárního práva. Součástí článku jsou i návrhy možných odpovědí.

Mgr. Alena Hesová, publikováno 22.8.2012 8:54, zhlédnuto 7464×, 1 komentář

Pravidla používání znaku Červeného kříže

Příspěvek představuje pravidla pro používání znaku Červeného kříže. K procvičení ve skupinách je určeno šest příkladů, které jsou doplněny návrhy možných odpovědí.

Český červený kříž, publikováno 15.8.2012 8:46, zhlédnuto 6922×

Počátky dobrovolné ošetřovatelské péče

Žáci na základě textů uvažují nad tím, jako podmínky měli ranění a nemocní v Krymské válce. V polovině 19. století totiž ještě neexistovala vojenská zdravotnická služba, a tak se s tím francouzská a anglická armáda…

Český červený kříž, publikováno 13.8.2012 10:17, zhlédnuto 5290×

Co by se stalo, kdyby Henri Dunant nebyl svědkem bitvy u Solferina?

Příspěvek ukazuje aktivitu, při které žáci uvažují nad tím, co by se stalo, kdyby Henri Dunant, iniciátor vzniku Červeného kříže, neviděl na vlastní oči nedostatečnou pomoc v bitvě u Solferina, ale bitvu u Fontenoy,…

Český červený kříž, publikováno 2.8.2012 8:50, zhlédnuto 6419×

Musí to tak být?

Tato aktivita ukazuje, jak lze realizovat výuku zaměřenou na objasnění a pochopení důležitosti některých principů mezinárodního humanitárního práva.

Mgr. Iva Dobiášová, publikováno 3.7.2012 8:40, zhlédnuto 7441×

Inspirace pro výuku mezinárodního humanitárního práva

Úkolem žáků v první aktivitě je posoudit modelovou situaci, kdy spolu bojují 2 země, a posoudit, jaký status mají uvedené osoby. Druhá modelová situace navozuje žákům problém, jak se rozhodnout, má-li být dodrženo…

Český červený kříž, publikováno 29.6.2012 13:54, zhlédnuto 4543×

Místo mezinárodního humanitárního práva ve výuce středních škol

Příspěvek popisuje souvislost problematiky mezinárodního humanitárního práva a rámcových vzdělávacích programů a věnuje se tomu, jak lze mezinárodní humanitární právo začleňovat do výuky, včetně doporučených metod…

Mgr. Alena Hesová, publikováno 27.6.2012 9:43, zhlédnuto 4846×

Umím vyjádřit, jak se cítím?

Příklad dobré praxe je zejména zaměřen na nácvik vyjadřování pocitů. Tematicky je nácvik provázán s interkulturním tématem Jak se cítím doma / v cizině. Žáci se podílejí na plánování hodiny, hodnotí osvojené…

PhDr. Zdeňka Miklínová, publikováno 15.5.2012 12:16, zhlédnuto 7387×

Právní úprava euthanasie

V průběhu této lekce žáci poznají základy právní úpravy v oblasti zabití jiného člověka a na konkrétních příkladech se naučí rozeznávat, které jednání je a které není trestné. U případů trestných jednání…

Tomáš Friedel, publikováno 1.12.2011 14:11, zhlédnuto 1820×, hodnocení: Hodnocení: 2

Právo a morálka

Díky handoutu poznají studenti základní rozdíly mezi právem a morálkou.

Tomáš Friedel, publikováno 1.12.2011 12:36, zhlédnuto 5990×, hodnocení: Hodnocení: 2

121 — 130 z celkem 265


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
17.1.2020 11:30
Díky za skvělý článek, mám zcela stejný názor.
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
16.1.2020 18:29
Vážená paní Karvaiová. Opět i v tomto případě musím upozornit na body v komentáří…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
16.1.2020 18:01
Vážený pane Wagnere. Lépe si přečtěte, co jsem napsal (už podruhé na sebe narážíme,…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV