RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 214

Povrchové napětí

S využíváním povrchových napětí různých kapalin se setkáváme každý den. Pomocí jednoduchého experimentu mohou žáci významu této fyzikální veličiny snáze porozumět.

Jaroslav Reichl, publikováno 13.3.2009 10:24, zhlédnuto 7977×

Mezinárodní soutěže a odborné aktivity ve fyzice pro žáky středních škol – 3. část

Závěrečná část třídílné série na téma fyzikálních soutěží pro žáky středních škol.

Zdeněk Kluiber, publikováno 26.1.2009 8:52, zhlédnuto 2806×

Mezinárodní soutěže a odborné aktivity ve fyzice pro žáky středních škol – 2. část

Druhá část třídílné série na téma fyzikálních soutěží pro žáky středních škol. Ve druhém díle je představeno velké množství mezinárodních fyzikálních soutěží. Podrobnosti ke každé z nich naleznete v…

Zdeněk Kluiber, publikováno 22.1.2009 9:54, zhlédnuto 3658×

Mezinárodní soutěže a odborné aktivity ve fyzice pro žáky středních škol – 1. část

Úvodní text třídílné série na téma fyzikálních soutěží pro žáky středních škol. V první části jsou představena specifika jednotlivých fyzikálních soutěží pořádaných i v České republice. Účast v některých z…

Zdeněk Kluiber, publikováno 19.1.2009 10:46, zhlédnuto 4427×

Co mají společného zaoceánský parník a pivní láhev?

Jak je možné, že obrovskou loď drží u přístavního mola jen dvakrát obtočené lano kolem přístavního kůlu? Tento experiment ve třídě asi nepředvedeme – ale co když ano …

Jaroslav Reichl, publikováno 14.1.2009 9:20, zhlédnuto 5968×

O vztahu teorie a experimentu ve faktuálním poznávání (2. část)

Článek rozvíjí problematiku vztahu mezi teorií a experimentem ve faktuálním poznávání v rámci přírodovědného vzdělávání.

Jan Maršák, publikováno 7.12.2008 21:08, zhlédnuto 3448×

Neviditelná špejle

Pomocí velmi jednoduchých pomůcek lze demonstrovat úplný odraz světla, a „zneviditelnit“ tak špejli ve zkumavce.

Jaroslav Reichl, publikováno 4.12.2008 9:50, zhlédnuto 8447×

O vztahu teorie a experimentu ve faktuálním poznávání (1. část)

Článek se zabývá problematikou vztahu mezi teorií a experimentem ve fakuálním poznávání v rámci přírodovědného vzdělávání.

Jan Maršák, publikováno 4.12.2008 1:56, zhlédnuto 4779×

Zobrazování vypuklým zrcadlem

Didaktická pomůcka pro výuku zobrazování vypuklým zrcadlem. Jedná se o počítačovou demonstraci – simulaci pokusu

Mgr. Petr Němec, publikováno 27.11.2008 8:33, zhlédnuto 3612×, hodnocení: Hodnocení: 2

Zobrazování dutým zrcadlem

Didaktická pomůcka pro výuku zobrazování dutým zrcadlem. Jedná se o počítačovou demonstraci – simulaci pokusu.

Mgr. Petr Němec, publikováno 27.11.2008 8:33, zhlédnuto 3311×, hodnocení: Hodnocení: 2

121 — 130 z celkem 214


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
20.2.2020 11:42
Vytvořili jsme školní vizi a chceme se zaměřit na činnosti, které k ní budou směřovat.…
21.2.2020 14:21
Je jedno, kde jsi a kolik Ti je, protože snít můžeš všude a za všech okolností! Film jako…
21.2.2020 7:39
Přečtěte si ještě toto: Odpor vůči ovlivňování lidí online podle Williamse.
18.2.2020 21:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 18. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.2.2020 11:32
fórum Aktuality
- online setkání - středa 26. 2. 2020, 20:00 Husitství a jeho „druhý život“,…
19.2.2020 10:41
Jak přistupovat k naší historii, aby byla výuka dějepisu zajímavá a aktuální? Již…
20.2.2020 13:18
Zdroje k experimentu: Bohuslav Řehák, profesor Raisova stát.ústavu učitelského v Jičíně:…
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.2.2020 11:27
Středa 26. 2. 2020, 20:00 Husitství, „druhý život“ a paměťová výuka dějepisu Jak…
18.2.2020 14:35
Globální rozvojové vzdělávání je i o aktivním zapojení žáků a my jsme velmi rádi,…
20.2.2020 10:59
Poprvé se v tomto seriálu objevuje reflexe - stručná zpráva o zkušenostech učitelů…
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…