RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 215

Tavení kovu a skla

Žáci poznávají rozdíl mezi krystalickými a amorfními látkami.

Martin Macháček, publikováno 9.3.2006 0:00, zhlédnuto 10911×

Zvednutí stolu pákou

Jednoduchý motivační pokus ukazující možné využití páky.

Martin Macháček, publikováno 9.3.2006 0:00, zhlédnuto 8556×

Dělení tyčového magnetu

Jednoduchý pokus, při němž žáci poznávají důležitou vlastnost magnetů.

Martin Macháček, publikováno 8.3.2006 0:00, zhlédnuto 10305×

První Newtonův zákon

Ukázka vyučovací hodiny, ve které se žáci seznamují s 1. Newtonovým zákonem (zákon setrvačnosti).

Irena Dvořáková, publikováno 6.3.2006 0:00, zhlédnuto 18411×

Měření délky

Scénáře dvou vyučovacích hodin psané formou rozhovoru učitele se žáky.

Irena Dvořáková, publikováno 6.3.2006 0:00, zhlédnuto 26097×

Sen o odporech

Článek pojednává zábavnou formou o odporech při zapojování spotřebičů za sebou a vedle sebe. Učitelé ho mohou využít zejména u žáků (ZŠ i nižšího stupně gymnázia) s hlubším zájmem o fyziku.

Miroslav Randa, publikováno 31.1.2006 0:00, zhlédnuto 6578×

Může Frantík přetáhnout Pepíka?

Článek objasňuje výsledek přetahování dvou osob provazem; výsledek zdánlivě odporuje třetímu Newtonovu zákonu.

Miroslav Randa, publikováno 31.1.2006 0:00, zhlédnuto 7443×

Energie v nás a kolem nás

V praktickém příspěvku je popsán projekt, při němž žáci připravují "vědeckou" konferenci zabývající se energií. Žáci pracují v týmech, nejasnosti konzultují s pedagogem, při konferenci předvádějí předem…

Vlasta Karásková, publikováno 12.4.2005 0:00, zhlédnuto 10901×

Výuka Newtonových zákonů I - intuitivní představy žáků

Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. Mnoho takových představ je spojeno s pohybem a silami.…

Dana Mandíková, publikováno 6.4.2005 0:00, zhlédnuto 10814×

Výuka Newtonových zákonů II - výklad

Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. V příspěvku jsou postupně rozebrány Newtonovy…

Růžena Kolářová, publikováno 6.4.2005 0:00, zhlédnuto 23987×

201 — 210 z celkem 215


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
26.9.2020 10:05
Olga Svátavská
Dobrý den, obracím se na vás jelikož už jsem zoufalá a nevím si rady. Na internetu ani…
25.9.2020 12:17
Zveme Vás na 7. minikonferenci odborného panelu digitální gramotnosti s podtitulem…
24.9.2020 15:26
Hybridní vzdělávání je technicky v našich možnostech. Vyžadovalo by to ale úplné…
25.9.2020 10:42
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 22. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
25.9.2020 22:30
Jan Maršák
Zde je vysvětlení od pana docenta Josefa Hubeňáka z University Hradec Králové: Paralyzér…
23.9.2020 18:34
Pravděpodobně takovým způsobem by reagoval robůtek TIO, pokud by nahlédl do příběhů o…
24.9.2020 8:54
Za normálních časů budeme učit hybridně a plně přitom využívat všech výhod osobního…
18.9.2020 12:13
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…
22.9.2020 11:29
zúza
Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak to chodí u vás na škole. My poslední dva roky máme…
21.9.2020 18:03
Vyhoření se v naší společnosti stává stále častějším jevem. Je možné tomuto stavu…
23.9.2020 14:49
No, asi dobré. Já s informacemi v článku i celkem dokážu souhlasit. Na naší škole…
14.9.2020 9:29
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Umění a kultura, které se konalo 17.6.2020 a jako…