RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 215

Zvednutí stolu pákou

Jednoduchý motivační pokus ukazující možné využití páky.

Martin Macháček, publikováno 9.3.2006 0:00, zhlédnuto 8388×

Tavení kovu a skla

Žáci poznávají rozdíl mezi krystalickými a amorfními látkami.

Martin Macháček, publikováno 9.3.2006 0:00, zhlédnuto 10627×

Dělení tyčového magnetu

Jednoduchý pokus, při němž žáci poznávají důležitou vlastnost magnetů.

Martin Macháček, publikováno 8.3.2006 0:00, zhlédnuto 9857×

První Newtonův zákon

Ukázka vyučovací hodiny, ve které se žáci seznamují s 1. Newtonovým zákonem (zákon setrvačnosti).

Irena Dvořáková, publikováno 6.3.2006 0:00, zhlédnuto 17897×

Měření délky

Scénáře dvou vyučovacích hodin psané formou rozhovoru učitele se žáky.

Irena Dvořáková, publikováno 6.3.2006 0:00, zhlédnuto 25317×

Může Frantík přetáhnout Pepíka?

Článek objasňuje výsledek přetahování dvou osob provazem; výsledek zdánlivě odporuje třetímu Newtonovu zákonu.

Miroslav Randa, publikováno 31.1.2006 0:00, zhlédnuto 7265×

Sen o odporech

Článek pojednává zábavnou formou o odporech při zapojování spotřebičů za sebou a vedle sebe. Učitelé ho mohou využít zejména u žáků (ZŠ i nižšího stupně gymnázia) s hlubším zájmem o fyziku.

Miroslav Randa, publikováno 31.1.2006 0:00, zhlédnuto 6498×

Energie v nás a kolem nás

V praktickém příspěvku je popsán projekt, při němž žáci připravují "vědeckou" konferenci zabývající se energií. Žáci pracují v týmech, nejasnosti konzultují s pedagogem, při konferenci předvádějí předem…

Vlasta Karásková, publikováno 12.4.2005 0:00, zhlédnuto 10631×

Výuka Newtonových zákonů I - intuitivní představy žáků

Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. Mnoho takových představ je spojeno s pohybem a silami.…

Dana Mandíková, publikováno 6.4.2005 0:00, zhlédnuto 10600×

Výuka Newtonových zákonů II - výklad

Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. V příspěvku jsou postupně rozebrány Newtonovy…

Růžena Kolářová, publikováno 6.4.2005 0:00, zhlédnuto 23608×

201 — 210 z celkem 215


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
1.4.2020 20:22
fórum Aktuality
- online setkání - středa 8. 4. 2019, 20:00 Webinář prezentuje nejrůznější hry a…
30.3.2020 12:08
Jaké to asi je pracovat pro organickou společnost? Společnost, ve které každý nese…
1.4.2020 22:08
Pane Marku, děkuji za Vaše připomínky. Pokud chce autor odkazy takto zdůraznit, nevidím to…
1.4.2020 19:32
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 1. 4. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
1.4.2020 20:19
Středa 8. 4. 2019, 20:00 Pohybové hry a aktivity v přírodě pro děti předškolního věku…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
1.4.2020 20:31
Dobrý den, ano hranice se teď během pandemie školám zvýšila. U obrázků záleží na Vás…
31.3.2020 12:53
Skupina Společné vzdělávání
1.4.2020 11:45
Dolaďuji webinář, který přinesl podobné tipy od tří kolegů. Až bude finalizován i s…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
1.4.2020 13:44
Toto považuji za optimální přístup k výuce tématu, pojednávajícího o buňce. Žáci…
30.3.2020 23:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…