Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 215

Zvednutí stolu pákou

Jednoduchý motivační pokus ukazující možné využití páky.

Martin Macháček, publikováno 9.3.2006 0:00, zhlédnuto 8664×

Tavení kovu a skla

Žáci poznávají rozdíl mezi krystalickými a amorfními látkami.

Martin Macháček, publikováno 9.3.2006 0:00, zhlédnuto 11051×

Dělení tyčového magnetu

Jednoduchý pokus, při němž žáci poznávají důležitou vlastnost magnetů.

Martin Macháček, publikováno 8.3.2006 0:00, zhlédnuto 10612×

První Newtonův zákon

Ukázka vyučovací hodiny, ve které se žáci seznamují s 1. Newtonovým zákonem (zákon setrvačnosti).

Irena Dvořáková, publikováno 6.3.2006 0:00, zhlédnuto 18683×

Měření délky

Scénáře dvou vyučovacích hodin psané formou rozhovoru učitele se žáky.

Irena Dvořáková, publikováno 6.3.2006 0:00, zhlédnuto 26523×

Může Frantík přetáhnout Pepíka?

Článek objasňuje výsledek přetahování dvou osob provazem; výsledek zdánlivě odporuje třetímu Newtonovu zákonu.

Miroslav Randa, publikováno 31.1.2006 0:00, zhlédnuto 7522×

Sen o odporech

Článek pojednává zábavnou formou o odporech při zapojování spotřebičů za sebou a vedle sebe. Učitelé ho mohou využít zejména u žáků (ZŠ i nižšího stupně gymnázia) s hlubším zájmem o fyziku.

Miroslav Randa, publikováno 31.1.2006 0:00, zhlédnuto 6632×

Energie v nás a kolem nás

V praktickém příspěvku je popsán projekt, při němž žáci připravují "vědeckou" konferenci zabývající se energií. Žáci pracují v týmech, nejasnosti konzultují s pedagogem, při konferenci předvádějí předem…

Vlasta Karásková, publikováno 12.4.2005 0:00, zhlédnuto 11049×

Výuka Newtonových zákonů I - intuitivní představy žáků

Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. Mnoho takových představ je spojeno s pohybem a silami.…

Dana Mandíková, publikováno 6.4.2005 0:00, zhlédnuto 10985×

Výuka Newtonových zákonů II - výklad

Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. V příspěvku jsou postupně rozebrány Newtonovy…

Růžena Kolářová, publikováno 6.4.2005 0:00, zhlédnuto 24340×

201 — 210 z celkem 215


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
4.12.2020 8:30
Pojďte se společně s námi ohlédnout za proběhlou minikonferencí digitální gramotnosti. V…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
3.12.2020 16:28
Skupina NPI | Inspirace pro předškolní vzdělávání
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
2.12.2020 14:27
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
2.12.2020 19:09
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 2. 12. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
30.11.2020 8:30
„Cože? To jsem asi špatně slyšela. Tomu fakt nerozumím. Jak oddřít? A od čeho má…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
2.12.2020 18:58
Skupina PPUČ