- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
O vztahu teorie a experimentu ve faktuálním poznávání (2. část)
Článek rozvíjí problematiku vztahu mezi teorií a experimentem ve faktuálním poznávání v rámci přírodovědného vzdělávání.
O vztahu teorie a experimentu ve faktuálním poznávání (1. část)
Článek se zabývá problematikou vztahu mezi teorií a experimentem ve fakuálním poznávání v rámci přírodovědného vzdělávání.
Testové zkoušení jinak
Žáci se nemusí vždy hodnotit po vědomostní stránce klasickým zkoušením před tabulí, či psaním klasických testů „na známky“, ale vhodně zvolenou formou výuky může učitel spojit ověřování získaných znalostí s…
Přírodovědný stacionář
Příklad pětidenního kurzu, během něhož žáci zpracovávají úkoly z fyziky, chemie, biologie a zeměpisu týkající se biotopu dané oblasti, místního klimatu atd.
Přírodovědná praktika
Zařazení předmětu Přírodovědná praktika do ŠVP reaguje na nutnost zvýraznit praktické činnosti v přírodovědných předmětech (Fyzice, Biologii, Chemii).
Ekologický kurz Ekologie v regionu
Základní náplní kurzu Ekologie v regionu jsou zejména praktické činnosti spojené s poznáváním brněnského regionu. Žáci mají možnost prakticky se seznámit s botanickými a zoologickými pozorováními, dále s chemickými…
Přírodovědná cvičení
Sledovaný příklad dobré praxe ukazuje nově pojaté zařazení tradičních laboratorních cvičení z fyziky, biologie a chemie do ŠVP a následně do výuky.
Stanovení pH půd
Článek představuje určité propojení vzdělávacích oborů Člověk a svět práce a Chemie. Přináší námět jednoho experimentu, který využívá žákovských poznatků o problematice pH roztoků a uvádí je do kontextu s…
Působení dusíkatých hnojiv na růst kolonií bakterií
Námět na chemický pokus, při kterém žáci pozorují, jak může změna pH půdy působit na mikroorganismy žijící v půdě, a tudíž i na úrodnost půdy.
Úlohy ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Chemie)
Příspěvek obsahuje úlohy ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) týkající se chemie. Tyto praktické úlohy jsou zaměřené na tvůrčí přístup…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
22.1.2021 21:21
Pepánek
fórum Primární prevence
Tak já si myslím, že žák pod vlivem drog je veliký problém, který je rozhodně třeba…
|
23.1.2021 18:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Gramotnosti s UčíTelkou Možná jste na jaře zaznamenali projekt UčíTelka. Jeho cílem bylo…
|
22.1.2021 17:14
Pane Tišle,vše, co píšete, je pravda a já naprosto souhlasím. Jen mě udivuje, že teď, v…
|
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
22.1.2021 17:41
Pepínek
fórum Primární prevence
Já si myslím, že třeba většina lidí hledá na marihuaně něco špatného a je to…
|
21.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Jak využít pohádku v práci s dětmi v předškolním vzděláváním vám může ukázat…
|
22.1.2021 15:52
Digitální optimismus pana Brdičky je bezbřehý. Ale pokud jsme ochotní vzdát se i tak…
|
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
22.1.2021 1:08
Uvilínek
fórum Profese učitele
Ahojte, já jsem na tom byla úplně stejně a nebylo to tedy o moc lepší. Myslím si, že…
|
20.1.2021 11:56
v blogu Gramotnosti v praxi
Projekt PPUČ (P od po ra práce učitelů) se zabývá rozvojem gramotností ve vzdělávání v…
|
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|