RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 178

The Composer in the Classroom – školní hudebně estetické rozpravy

Příspěvek rozebírá soubor diskuzí, které absolvoval skladatel a pedagog R. Murray Schafer se školní mládeží. Jejich souborné uveřejnění nazvané The Composer in the Classroom vystihuje jejich hlavní poslání podnítit…

Petr Drkula, publikováno 21.7.2010 13:47, zhlédnuto 6439×, hodnocení: Hodnocení: 3

Výstava pro pedagogy a pracovníky muzeí a galerií

Pozvánka na výstavu v Muzeu Českého krasu v Berouně.

Patrik Pařízek, publikováno 25.6.2010 14:15, zhlédnuto 6526×

Sound and Silence – improvizace a hudební experiment ve vyučování

Příspěvek přibližuje přístupy Johna Payntera a Petera Astona v jejich hudebně výchovných metodách zaměřených na improvizaci a volnou zvukovou imaginaci.

Petr Drkula, publikováno 10.6.2010 11:09, zhlédnuto 6679×, hodnocení: Hodnocení: 4

Hudba v období romantismu

Prezentace je zaměřena na přehled evropské hudby v období romantismu, tedy v 19. století. Snímky jsou uspořádány podle skladatelů, jejich národní příslušnosti a také hudebních forem nejtypičtějších pro dané období.…

Mgr. Michal Mrňák, publikováno 7.5.2010 8:17, zhlédnuto 9890×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 2

Moderní tvůrčí prostředky v praktické hudební výchově

Příspěvek se zabývá možnostmi uplatnění soudobých kreativních prvků, tvořivé interpretace a kompozice v hudební výchově, které jsou formulovány v textech Hear and Now či Sound & Structure skladatele a pedagoga Johna Payntera.

Petr Drkula, publikováno 3.5.2010 16:10, zhlédnuto 7045×, hodnocení: Hodnocení: 4

Navrhni svůj ekodům

Možnost využití tematiky zelené architektury, která klade největší důraz na minimalizaci negativního vlivu budov na životní prostředí, ve vyučování.

Mgr. Josef Brůna, publikováno 11.3.2010 13:30, zhlédnuto 6027×

Tvoříme animovaný film

Postup tvorby vlastního krátkého animovaného filmu, zkušenosti s realizací, žákovské práce.

Milan Prikner, publikováno 24.2.2010 12:57, zhlédnuto 26883×, 14 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 4

Virtuální hospitace - Výtvarný obor: Expresivita a racionalita v malířství postimpresionismu

Žáci experimentují s vlastními výtvarnými postupy na základě porovnání své drobné malířské studie krajiny s digitálními fotografiemi a na základě získaných poznatků o principech postimpresionistické malby. Vyhledávají…

PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D., publikováno 1.2.2010 13:13, zhlédnuto 17067×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Jazz

Prezentace zavede žáky do světa vzniku nonartificiální hudby, tedy do oblasti jazzové hudby. Seznámí se zde s tradičními hudebními pojmy známými již z hudby vážné, ale s jejich novou a modernější tváří, která ovlivnila…

Mgr. Michal Mrňák, publikováno 25.1.2010 9:26, zhlédnuto 6102×, hodnocení: Hodnocení: 2

Velké zámořské objevy v 15. a 16. století

Kombinovaná činnost žáků v rámci předmětu Dějepis. Blok 4 vyučovacích hodin, ve kterém se žáci při práci s texty, internetem a obrazovým materiálem (včetně map) seznámí s historií zámořských objevů v době humanismu…

Ivana Syrovátková, publikováno 27.11.2009 13:45, zhlédnuto 14249×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

91 — 100 z celkem 178


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
13.11.2019 15:15
Středa 27. 11. 2019, 20:00 Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce -…
14.11.2019 9:32
I když děti předškolního věku ještě neučíme číst, neznamená to, že je pro nás…
14.11.2019 15:55
Analogie mezi (biologickou) buňkou a městem je velmi formální a pro žáky může být i…
14.11.2019 12:56
Skupina Dům Ignáce Stuchlého
V tomto nahraném pohledu najdete kompletní konečnou verzi programu Život online. Jsou zde…
13.11.2019 14:50
fórum Aktuality
- online setkání - středa 20. 11. 2019, 20:00 Dobový kontext obecných historických témat.…
14.11.2019 9:26
Zajímá vás propojení více dějepisných událostí jednotnou metodikou? Martin Vonášek si…
14.11.2019 9:21
Odkazy nefungují
14.11.2019 12:47
Skupina Dům Ignáce Stuchlého
V tomto nahraném pohledu najdete kompletní konečnou verzi programu Jsem jaký jsem. Jsou zde…
13.11.2019 14:42
Středa 20. 11. 2019, 20:00 Dějepisné perspektivy - historičtí aktéři včera, dnes a zítra…
11.11.2019 14:03
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
12.11.2019 22:24

Tleskám, perfektně zpracováno. :-)

14.11.2019 12:02
Skupina Dům Ignáce Stuchlého
V tomto nahraném pohledu najdete kompletní konečnou verzi programu Dotkni se sám sebe. Jsou…