- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Vybraná metodická podpora ke klíčovým kompetencím
Kurikulární reforma přinesla do života škol řadu nových pojmů. Jedním z těch nejfrekventovanějších je pojem klíčové kompetence. Klíčové kompetence by si měli žáci postupně osvojovat napříč všemi předměty. Se…
Proč je tvořivost stále více ceněna a co je její podstatou?
Příspěvek upozorňuje na historickou, tedy i společenskou podmíněnost potřeby tvořivosti. Poukazuje na podmínky, které si přímo vynucují tvořivý přístup k informacím, vyvolávají tedy i nezbytnost rozvíjení tvořivosti…
Neuč se to nazpaměť!
Článek se zabývá kompetencí k učení. Reaguje tak na nejnovější výzkumná zjištění, která dokládají, že čeští žáci se neumějí do školy připravovat a potřebují podporu v získání efektivních návyků při…
DOPORUČENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY o klíčových kompetencích
Překlad doporučení Evropského parlamentu a Rady ke klíčovým kompetencím a jejich rozvoji na školách.
Analýza výchovných a vzdělávacích strategií (2. pololetí školního roku 2005/2006)
V článku je podrobně rozpracován postup pilotních škol při vytváření výchovných a vzdělávacích strategií směrem ke klíčovým kompetencím - uvedeny jsou nejčastější chyby, kterých se školy dopouštěly, ale i…
Výchovné a vzdělávací strategie na úrovni školy
Článek přináší výběr dobrých příkladů rozpracování výchovných a vzdělávacích strategií, které jsou rozčleněny podle toho, kterou z klíčových kompetencí rozvíjejí především.
K čemu jsou v ŠVP klíčové kompetence a výchovné a vzdělávací strategie
Článek nabízí možný pohled na klíčové kompetence v ŠVP a zkušenosti pilotních škol, které mají s jejich rozpracováním.
Modelové rozpracování klíčových kompetencí
Příspěvek připravila pracovní skupina expertů pilotu Z. Součástí textu je ukázka rozpracování částí klíčových kompetencí (ukázky budou postupně přibývat).
Klíčové kompetence – nová výzva z EU I.
Lisabonský proces v EU předpokládá zvýšení efektivity vzdělávání mj. rozvíjení klíčových kompetencí. Autorka uvádí krátký nástin geneze pojmu „klíčové kompetence.“
Klíčové kompetence ve vzdělávacích systémech zemí EU
Dotazník mapující pozici klíčových kompetencí ve vzdělávacích systémech některých evropských států. Text odkazuje na klíčové kompetence definované v rámci Lisabonského procesu.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
19.1.2021 21:50
Ivunka
Ahojte, my jsme nějak taneční výchovu zvlášť neřešili, ale co jsme řešili bylo to, že…
|
18.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Kolega Kamil Bujárek vám ve svém článku ukáže využití Google Classroom v distanční…
|
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
|
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
17.1.2021 22:13
Ivulenka
fórum Klima ve třídě, ve škole
Děkuji moc za tento velice zajímavý příspěvek o knihách, webech a filmech. Já jsem si…
|
14.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Praktický příspěvek na činnosti venku v předškolním vzdělávání vám přiblíží…
|
14.1.2021 21:44
Zdravíme, zřejmě vzhledem k typu některých úloh se autor rozhodl řešení neuvádět a… |
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
17.1.2021 19:50
Ivulenka
fórum KLUB
Téda, to je ale nádherný interiér, velice se mi líbí. My si teď budeme také stavět…
|
12.1.2021 15:01
v blogu Modernizujeme Metodický portál
Metodický portál vám bude sloužit lépe, když využijete přihlášení ke svému účtu.…
|
14.1.2021 17:21
Dobrý den,je zde nějaké řešení? |
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|