RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 417

Jak na průřezová témata

Autor se ve svém teoretickém příspěvku zabývá otázkou, jak realizovat průřezová témata v rámci ŠVP. Komentuje a hodnotí tři hlavní způsoby takových realizací na základě analýz z 11. ZŠ Plzeň.

Mgr. Pavel Červený, publikováno 9.3.2010 13:05, zhlédnuto 17870×, hodnocení: Hodnocení: 5

Environmentální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji ve výuce zeměpisu v základním vzdělávání – 2. praktická část

Praktická část studie představuje jeden z příkladů doporučeného vyučovacího postupu k rozvoji EV a k podpoře výchovy k udržitelnému rozvoji ve vyučovacím předmětu Zeměpis (Geografie) v podobě krátkodobého školního projektu.

RNDr. Josef Herink, publikováno 9.3.2010 10:38, zhlédnuto 7232×, hodnocení: Hodnocení: 5

Environmentální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji ve výuce zeměpisu v základním vzdělávání – 1. metodická část

Účelem studie je poskytnutí metodické i praktické podpory učitelům vyučovacího předmětu Zeměpis (Geografie) pro zavádění a uplatňování prvků environmentální výchovy (EV) a výchovy k udržitelnému rozvoji lidské…

RNDr. Josef Herink, publikováno 9.3.2010 10:18, zhlédnuto 8903×, hodnocení: Hodnocení: 5

eTwinning – spolupráce žáků partnerských škol v Evropě

Článek popisuje aktivitu eTwinning a nástroje a služby portálu www.etwinning.net, resp. www.etwinning.cz, které usnadňují kterékoli mateřské, základní a střední škole realizaci mezinárodních projektů.

Pavla Šabatková, publikováno 5.3.2010 8:55, zhlédnuto 21026×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Filmová/audiovizuální výchova; metodická podpora – informační zdroje

V dokumentu, který je metodickou podporou k filmové/audiovizuální výchově, najde čtenář rozsáhlou databázi informačních zdrojů k této problematice s jejich stručným popisem.

Markéta Pastorová, publikováno 4.3.2010 14:45, zhlédnuto 9420×

Metody práce s různými zdroji informací v přírodovědných předmětech

Rozvíjení jakékoli kompetence žáků vyžaduje promyšlenou strategii učitele, který si při plánování vyučovacího procesu musí rozmyslet postupné kroky, které jsou nejvhodnější k dosažení stanoveného cíle, tedy…

RNDr. Iva Kubištová, publikováno 2.3.2010 13:17, zhlédnuto 7393×

Co je cílem hodiny osobnostní a sociální výchovy (OSV)?

Článek přináší v osmi bodech praktická doporučení týkající se toho, jak přemýšlet o cílech v osobnostní a sociální výchově, jak je formulovat a jakým úskalím se přitom vyhnout.

Josef Valenta, publikováno 22.2.2010 10:25, zhlédnuto 14732×, hodnocení: Hodnocení: 5

Virtuální hospitace - Matematika a její aplikace: Goniometrické rovnice

V hodině se řeší aplikační úloha z geometrie, užívají se odhady, práce s grafy a výpočty. Žáci znají základní vlastnosti goniometrických funkcí a základní techniky řešení goniometrických rovnic.

RNDr. Helena Kommová, publikováno 15.2.2010 10:11, zhlédnuto 17023×, hodnocení: Hodnocení: 3

Výkon snadno a srozumitelně

Fyzikální veličina výkon je velmi důležitá jak v mechanice nebo elektřině a magnetismu, tak i v běžném životě. Proto je velmi nutné ji dobře a správně pochopit. To lze provést jednoduchým a názorným experimentem.

Jaroslav Reichl, publikováno 4.2.2010 15:05, zhlédnuto 6943×, hodnocení: Hodnocení: 3

Angličtina Introduction to using songs in a classroom – is there anything else than gap-fills? I. part

Příspěvek pojednává o nezaměnitelné roli a důležitosti použití písně a písňových textů v hodinách cizích jazyků. Zamýšlí se nad některými současnými učebnicemi anglického jazyka a jejich pojetím při práci s…

Tereza Šmídová, publikováno 1.2.2010 13:19, zhlédnuto 24567×, hodnocení: Hodnocení: 4

231 — 240 z celkem 417


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
29.11.2020 10:51
V listopadu jsme se od PhDr. Martiny Černé dozvěděli, jak se může učitel podílet na…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…