RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 77

Jsme opravdu lidmi?

Výuková aktivita je zaměřena na vyvození, objasnění a pochopení jednoho z principů mezinárodního humanitárního práva.

Mgr. Lea Bednaříková, publikováno 2.7.2012 9:01, zhlédnuto 6643×

Inspirace pro výuku mezinárodního humanitárního práva

Úkolem žáků v první aktivitě je posoudit modelovou situaci, kdy spolu bojují 2 země, a posoudit, jaký status mají uvedené osoby. Druhá modelová situace navozuje žákům problém, jak se rozhodnout, má-li být dodrženo…

Český červený kříž, publikováno 29.6.2012 13:54, zhlédnuto 4356×

Místo mezinárodního humanitárního práva ve výuce středních škol

Příspěvek popisuje souvislost problematiky mezinárodního humanitárního práva a rámcových vzdělávacích programů a věnuje se tomu, jak lze mezinárodní humanitární právo začleňovat do výuky, včetně doporučených metod…

Mgr. Alena Hesová, publikováno 27.6.2012 9:43, zhlédnuto 4700×

Vzdělávání pro udržitelný rozvoj – metodika pro gymnaziální vzdělávání

Článek se zabývá metodikou vzdělávání pro udržitelný rozvoj na gymnáziích – poukazuje na klíčová témata do výuky, analyzuje klíčové kompetence v RVP GV, uvádí též příklady využitelných metod.

PhDr. Tereza Vošahlíková, publikováno 20.7.2011 12:06, zhlédnuto 3011×

Základy vzdělávání pro udržitelný rozvoj

Článek celostně popisuje téma vzdělávání pro udržitelný rozvoj - od historického nástinu přes jeho vazbu s environmentální výchovou až po metodiku výuky.

PhDr. Tereza Vošahlíková, publikováno 30.6.2011 14:09, zhlédnuto 7694×

Implementace vzdělávání pro udržitelný rozvoj v ČR

V implementaci VUR se uplatňují dva protichůdné modely, tzv. bottom-up a top-down implementace, které jsou představeny na příkladech Skotska a Německa. Ve Velké Británii dosud nebylo VUR ukotveno na národní úrovni, i zde však…

PhDr. Tereza Vošahlíková, publikováno 21.6.2011 14:24, zhlédnuto 5089×

Implementace vzdělávání pro udržitelný rozvoj ve Skotsku a Německu

V implementaci VUR se uplatňují dva protichůdné modely, tzv. bottom-up a top-down implementace, které jsou představeny na příkladech Skotska a Německa. Ve Velké Británii dosud nebylo VUR ukotveno na národní úrovni, i zde však…

PhDr. Tereza Vošahlíková, publikováno 17.6.2011 15:08, zhlédnuto 5663×

Zahraniční přístupy k implementaci vzdělávání pro udržitelný rozvoj

Vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) je jedním z aktuálních témat inovace kurikula. Přináší nové vzdělávací cíle, obsahy a metody a to do všech stupňů vzdělávání. Konečným efektem úspěšné implementace VUR do…

PhDr. Tereza Vošahlíková, publikováno 17.6.2011 14:50, zhlédnuto 6792×

Islámský fundamentalismus

Výkladová prezentace se zabývá islámským fundamentalismem po roce 1945. Obsahuje stručnou charakteristiku fundamentalismu, resp. islamismu a zaměřuje se na jeho ideové zdroje – především učení S. Qutba. Věnuje se vzestupu…

Mgr Jan Dušek, publikováno 13.6.2011 16:55, zhlédnuto 2789×, hodnocení: Hodnocení: 4

Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání pro období 2011–2015. Strategická část

Článek přináší strategickou část Národní strategie globálního rozvojového vzdělávání pro období 2011–2015. Přílohy obsahují celé znění dokumentu v českém a anglickém jazyce.

Ministerstvo zahraničních věcí České republiky, publikováno 28.4.2011 13:52, zhlédnuto 3923×

31 — 40 z celkem 77
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
18.8.2019 22:09
Dobrý den, má vedoucí vychovatelka nárok na 21 hod plného úvazku při šesti odd. družiny…
22.8.2019 11:37
Všichni víme, jak je důležité dětem číst… V dnešní době rodiče raději dají…
23.8.2019 13:39
Václav Vojtěch, výjimečný muž. Když jsem poprvé na jeho příběh narazil začátkem 70.…
23.8.2019 10:30
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…
11.8.2019 19:33
Dobrý den, mám tříletou zkušenost se studentskou firmou v rámci JACzech arch. moc mě…
17.8.2019 14:27
v blogu peutel
           Že by Domažlice ležely v mělkém dolíku? Nabyla jsem toho dojmu, během…
20.8.2019 21:12
\"To, co je důležité, je, že umělá inteligence nepracuje s žádnými dopředu danými…
22.8.2019 15:36
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
26.7.2019 10:35
Monika
Dobrý den, dívala jsem se na web školy a myslím, že tímto studiem kvalifikaci učitelky MŠ…
14.8.2019 11:35
Učíte na 1. stupni? Motivujete své žáky prostřednictvím knih nejen ke čtení, ale i k…
7.8.2019 10:55
K dalšímu studiu: China has started a grand experiment in AI education. It could reshape how…
22.8.2019 15:32
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV