RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 49

Digitální storytelling

Digitální storytelling představuje metodu tvorby příběhů za použití digitálních technologií. Typicky spojuje psané slovo a obraz. Tato metoda slouží pro rozvoj čtenářské gramotnosti, tvůrčího psaní, ale také ji lze…

Michal Černý, publikováno 17.4.2012 10:41, zhlédnuto 7479×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Role školních knihoven v informační výchově

Jednou z klíčových dovedností, kterou by si žáci ze škol měli odnášet, je schopnost práce s informacemi. Zcela zásadní roli zde hrají školní knihovny, jejichž význam je často podceňován. V následujícím článku se…

Zuzana Černá, publikováno 11.4.2012 9:35, zhlédnuto 3623×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 2

Technické prostředky na podporu tvůrčího psaní

Tvůrčí psaní patří mezi velice diskutované kompetence, které by si měl žák během studia vypěstovat. Mimo klasická cvičení a postupy je možné užít řady technických prostředků, které mohou tuto činnost udělat…

Michal Černý, publikováno 20.3.2012 10:03, zhlédnuto 3882×, hodnocení: Hodnocení: 3

Metodická doporučení pro rozvíjení čtenářské gramotnosti

Metodická doporučení jsme rozdělili do čtyř článků, tento je prvním z nich. Texty přinášejí další z řady konkrétní metodické pomoci posilování čtenářské gramotnosti ve školní výuce.

Petr Koubek, publikováno 24.1.2012 8:41, zhlédnuto 17045×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Metody efektivního čtení

Nejvíce informací získává student poslechem nebo čtením. V článku se proto zaměříme na dvě metody efektivního čtení – SQ3R a PQRST, doplněné tvorbou myšlenkových map. Tyto dovednosti mohou být klíčové pro zvládnutí…

Bc. Monika Černá, publikováno 7.12.2011 14:50, zhlédnuto 10684×, hodnocení: Hodnocení: 3

Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 36

Tento článek je dvanáctým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…

Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze, publikováno 7.6.2011 13:07, zhlédnuto 3223×

Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 35

Tento článek je jedenáctým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…

Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze, publikováno 2.6.2011 13:06, zhlédnuto 2904×

Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 34

Tento článek je desátým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve věku…

Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze, publikováno 1.6.2011 16:08, zhlédnuto 2536×

Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 33

Tento článek je devátým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve věku…

Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze, publikováno 26.5.2011 13:19, zhlédnuto 2584×

Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 32

Tento článek je osmým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve věku 15…

Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze, publikováno 25.5.2011 9:48, zhlédnuto 2892×

11 — 20 z celkem 49
«« « 1 2 3 4 5 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
8.4.2020 21:17
Zdravíme, máme pro Vás řešení, vzhledem k povaze dotazu a jeho obtížné transkripci jsme…
9.4.2020 15:23
v blogu peutel
         Ve stínu koronaviru – všechno je jinak! Školy zavřené, žactvo a studentstvo…
9.4.2020 22:29
Ad Miroslav Melichar:Máte určitě pravdu, že článek se problematiky analogií nedotknul. A…
9.4.2020 13:49
Skupina Čtenářská gramotnost
Během webináře se účastník seznámí s nástrojem didaktický potenciál textu, který mu…
8.4.2020 12:51
fórum Aktuality
- online setkání - středa 15. 4. 2019, 20:00 Webinář prezentuje pohybové hry a činnosti,…
9.4.2020 10:23
A ještě jednou lektor Mgr., Bc. Michael Novotný – tentokrát nám pomůže rozhýbat těla.…
9.4.2020 21:51
Ad Jan Maršák: Pane doktore, začnu účelem analogií ve výuce: Tuto diskuzi považuji za…
8.4.2020 12:32
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 7. 4. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
8.4.2020 12:48
Středa 15. 4. 2019, 20:00 Hrajeme si, hýbeme se v mateřské škole A ještě jednou lektor…
4.4.2020 14:47
Chtěli bychom Vás pozvat na webinář, který se bude konat v úterý 7. 4. 2020 od 13:00.…
9.4.2020 18:40
Ad Miroslav Melichar: Pane doktore, Váš názor na článek Vám přirozeně neberu a ani bych…
7.4.2020 18:22
Skupina PPUČ