RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 49

Digitální storytelling

Digitální storytelling představuje metodu tvorby příběhů za použití digitálních technologií. Typicky spojuje psané slovo a obraz. Tato metoda slouží pro rozvoj čtenářské gramotnosti, tvůrčího psaní, ale také ji lze…

Michal Černý, publikováno 17.4.2012 10:41, zhlédnuto 7752×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Role školních knihoven v informační výchově

Jednou z klíčových dovedností, kterou by si žáci ze škol měli odnášet, je schopnost práce s informacemi. Zcela zásadní roli zde hrají školní knihovny, jejichž význam je často podceňován. V následujícím článku se…

Zuzana Černá, publikováno 11.4.2012 9:35, zhlédnuto 3792×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 2

Technické prostředky na podporu tvůrčího psaní

Tvůrčí psaní patří mezi velice diskutované kompetence, které by si měl žák během studia vypěstovat. Mimo klasická cvičení a postupy je možné užít řady technických prostředků, které mohou tuto činnost udělat…

Michal Černý, publikováno 20.3.2012 10:03, zhlédnuto 4022×, hodnocení: Hodnocení: 3

Metodická doporučení pro rozvíjení čtenářské gramotnosti

Metodická doporučení jsme rozdělili do čtyř článků, tento je prvním z nich. Texty přinášejí další z řady konkrétní metodické pomoci posilování čtenářské gramotnosti ve školní výuce.

Petr Koubek, publikováno 24.1.2012 8:41, zhlédnuto 17746×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Metody efektivního čtení

Nejvíce informací získává student poslechem nebo čtením. V článku se proto zaměříme na dvě metody efektivního čtení – SQ3R a PQRST, doplněné tvorbou myšlenkových map. Tyto dovednosti mohou být klíčové pro zvládnutí…

Bc. Monika Černá, publikováno 7.12.2011 14:50, zhlédnuto 11241×, hodnocení: Hodnocení: 3

Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 36

Tento článek je dvanáctým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…

Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze, publikováno 7.6.2011 13:07, zhlédnuto 3390×

Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 35

Tento článek je jedenáctým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…

Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze, publikováno 2.6.2011 13:06, zhlédnuto 3075×

Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 34

Tento článek je desátým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve věku…

Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze, publikováno 1.6.2011 16:08, zhlédnuto 2638×

Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 33

Tento článek je devátým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve věku…

Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze, publikováno 26.5.2011 13:19, zhlédnuto 2726×

Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 32

Tento článek je osmým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve věku 15…

Panel čtenářské gramotnosti při VÚP v Praze, publikováno 25.5.2011 9:48, zhlédnuto 3059×

11 — 20 z celkem 49
«« « 1 2 3 4 5 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
26.9.2020 10:05
Olga Svátavská
Dobrý den, obracím se na vás jelikož už jsem zoufalá a nevím si rady. Na internetu ani…
25.9.2020 12:17
Zveme Vás na 7. minikonferenci odborného panelu digitální gramotnosti s podtitulem…
24.9.2020 15:26
Hybridní vzdělávání je technicky v našich možnostech. Vyžadovalo by to ale úplné…
25.9.2020 10:42
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 22. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
25.9.2020 22:30
Jan Maršák
Zde je vysvětlení od pana docenta Josefa Hubeňáka z University Hradec Králové: Paralyzér…
23.9.2020 18:34
Pravděpodobně takovým způsobem by reagoval robůtek TIO, pokud by nahlédl do příběhů o…
24.9.2020 8:54
Za normálních časů budeme učit hybridně a plně přitom využívat všech výhod osobního…
18.9.2020 12:13
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…
22.9.2020 11:29
zúza
Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak to chodí u vás na škole. My poslední dva roky máme…
21.9.2020 18:03
Vyhoření se v naší společnosti stává stále častějším jevem. Je možné tomuto stavu…
23.9.2020 14:49
No, asi dobré. Já s informacemi v článku i celkem dokážu souhlasit. Na naší škole…
14.9.2020 9:29
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Umění a kultura, které se konalo 17.6.2020 a jako…