- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Rozvíjíme čtenářské dovednosti
Článek vznikl jako reflexe konference NÚV ke čtenářské dovednosti – jaro 2018.
Vánoce v kanadském Québeku
Chcete-li zažít skutečně bílé Vánoce, můžete si udělat výlet do východokanadského Québeku, kde se snoubí francouzský šarm s atmosférou Nového světa. I v Québeku se zdobí vánoční stromeček (pokud možno ne smrček,…
Vánoce, Christmas nebo Natal?
V adventním čase mnozí z nás ještě sáhnou po peru a napíší pár řádků vánočního blahopřání svým blízkým vzdáleným. Cizojazyčné vánoční formule se nám často vybaví bez větších potíží. Víte však, co…
Je antika stále jedním ze základů naší civilizace?
Domníváme se, že to stále platí. Proto je škoda, když se setkáváme s tím, že i lidé vzdělaní či dokonce překladatelé neumějí antická jména správně psát a skloňovat. Přejatá řecká a latinská slova jsou plně…
Cizí jazyky v Evropě
Alespoň jedním cizím jazykem se domluví více než polovina Evropanů (54 %), čtvrtina může vést konverzaci ve dvou dalších jazycích a desetina přinejmenším ve třech cizích jazycích. Prokázalo to šetření Eurobarometru…
Výsledky souhrnné analýzy k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě
Výzkumný ústav pedagogický vypracoval v květnu 2010 souhrnnou analýzu k postavení dalšího cizího jazyka u nás a v Evropě. Analýza popisuje postavení dalšího cizího jazyka na českých základních školách a na školách v…
Plánování... možnost, nebo nutnost?
Rozhovor s PaedDr. Milanem Báčou, který stojí od roku 1999 v čele Gymnázia a Jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky ve Svitavách, předtím sedm let řediteloval na Obchodní akademii a Vyšší odborné škole…
Další cizí jazyk v českých základních školách
Jaké cizí jazyky se vyučují v českých základních školách? Jaká zjištění přinesla letošní Tematická zpráva České školní inspekce ve vztahu k jazykovému vzdělávání? Do jaké míry je v českém vzdělávání…
Rámcové vzdělávací programy a jejich úpravy
RNDr. Jindřich Kitzberger, člen koncepčního odboru MŠMT, nabízí v rozhovoru odborný pohled na otázky, jak se v rámcových vzdělávacích programech vyrovnávat s rychlými změnami ve vědách i ve společnosti, kdy se už po…
CLIL a jeho použití v základních školách v Belgii
Francouzská část Belgie je příkladem funkčního užívání metody CLIL, která představuje velkou výzvu pro všechny učitele cizích jazyků. CLIL je v této části Belgie realizován v mateřských, základních i některých…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
26.1.2021 8:26
Petr Koubek
Z evaluačního dotazníku 8. minikonference OP ČG z listopadu 2020 vybíráme nejčastější…
|
28.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Další z praktických návodů na aktivitu pro předškolní vzdělávání. Pět aktivit a…
|
22.1.2021 17:14
Pane Tišle,vše, co píšete, je pravda a já naprosto souhlasím. Jen mě udivuje, že teď, v…
|
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
24.1.2021 21:57
Ivulínek
No, my také u nás v MŠ budeme dělat kompletně nová plastová okna a tak mě napadlo, že…
|
25.1.2021 11:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Zveme vás na 8. minikonferenci digitální gramotnosti, která se bude konat 8. 2. 2021 od…
|
22.1.2021 15:52
Digitální optimismus pana Brdičky je bezbřehý. Ale pokud jsme ochotní vzdát se i tak…
|
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
24.1.2021 15:43
Kamilka
Ahoj, já sama se připravuji na přijímačky na vysokou školu a zároveň na maturitu. Je to…
|
25.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Využíváte a tvoříte ve své výuce se žáky videa? Možná se vám bude hodit článek…
|
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|