- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Rozvíjíme čtenářské dovednosti
Článek vznikl jako reflexe konference NÚV ke čtenářské dovednosti – jaro 2018.
Ověřování čtenářských dovedností v jazykovém vzdělávání
Cílem textu je seznámit se se základními principy ověřování čtenářských dovedností v oblasti jazykového vzdělávání.
Jak mohou různé inteligence „Multiple Intelligenzen
Využití znalostí různých druhů inteligence při výuce německého jazyka, představení konceptu mnohočetné inteligence „Multiple Intelligenzen“, co má společného s výukou, jak pomoci žákům rozvíjet své kognitivní…
Metoda vzájemného porozumění – intercomprehension
Článek má za cíl představit metodu vzájemného porozumění neboli intercomprehension. Tato metoda rozvíjí porozumění jazyků zejména v rámci jedné jazykové rodiny. Článek obsahuje vybrané konkrétní aktivity a odkazy na…
Psaní čárky ve francouzštině
Bojujete s čárkami v češtině? Tak pokud se učíte francouzsky, můžete se uklidnit, protože pravidla pro psaní čárek ve francouzštině nejsou tak striktní. Je však přece jen lepší se některá z nich naučit.
Je italština opravdu jednoduchá?
Petrarkův jazyk se nám zdá jednoduchý. Snad za to může italská výslovnost, která Čechům, v porovnání s angličtinou a francouzštinou, nečiní větší potíže. Je italština skutečně tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá?
Odlučitelné předpony v němčině
Překládání německých vět se někdy podobá dobré anglické detektivce, začátek vás navnadí, v průběhu je vaše pozornost odvedena na vedlejší kolej a na závěr dojde k překvapivému rozuzlení. Může za to německý…
Langevo: Budování slovní zásoby pomocí webové hry
Učení slovíček na webu zdarma dostupnou hrou, tak by se dal nazvat český projekt Langevo.com. V současné době nabízí rošíření slovní zásoby v osmi světových jazycích. Program mohou používat nejen Češi k učení cizích…
K čemu využijete jazykový pas a jazykové portfolio?
Článek představuje dva nástroje, pomocí kterých každý uživatel může na základě sebehodnocení popsat své jazykové dovednosti a praktické zkušenosti s používání cizích jazyků. Nově vzniklá online aplikace nabízí…
Příklad práce s Evropským jazykovým portfoliem na ZŠ a na gymnáziu ve Vsetíně
Příspěvek zachycuje zkušenosti práce s Evropským jazykovým portfoliem (dále také portfolio či EJP) na základní škole s rozšířenou výukou jazyků při vyučování němčiny, uvádí některé zkušenosti a náměty…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
26.1.2021 8:26
Petr Koubek
Z evaluačního dotazníku 8. minikonference OP ČG z listopadu 2020 vybíráme nejčastější…
|
25.1.2021 11:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Zveme vás na 8. minikonferenci digitální gramotnosti která se bude konat 8. 2. 2021 od…
|
22.1.2021 17:14
Pane Tišle,vše, co píšete, je pravda a já naprosto souhlasím. Jen mě udivuje, že teď, v…
|
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
24.1.2021 21:57
Ivulínek
No, my také u nás v MŠ budeme dělat kompletně nová plastová okna a tak mě napadlo, že…
|
25.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Využíváte a tvoříte ve své výuce se žáky videa? Možná se vám bude hodit článek…
|
22.1.2021 15:52
Digitální optimismus pana Brdičky je bezbřehý. Ale pokud jsme ochotní vzdát se i tak…
|
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
24.1.2021 15:43
Kamilka
Ahoj, já sama se připravuji na přijímačky na vysokou školu a zároveň na maturitu. Je to…
|
23.1.2021 18:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Gramotnosti s UčíTelkou Možná jste na jaře zaznamenali projekt UčíTelka. Jeho cílem bylo…
|
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|