- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Jak (ne)používat technologie – díl 7.: Digitální minimalismus
Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm představuje různé přístupy, které nám a našim žákům mohou pomoci získat…
Základem kritického myšlení jsou fakta
Zpráva o studii amerického profesora kognitivní psychologie Daniela Willinghama vysvětlující postavení faktických znalostí při budování schopnosti kriticky myslet.
Zahraniční inspirace (1. část)
Článek nabízí několik inspirativních nápadů zahraničních učitelů.
Editaton VDC (4. akce Virtuálního Digicentra)
Představení 4. akce Virtuálního Digicentra.
Shoshana Zuboff a kapitalismus dohledu
Přehledový článek o práci emeritní profesorky Harvard Business School Shoshany Zuboff založený na myšlenkách obsažených v její poslední knize pojednávající o internetem umožněném kapitalismu dohledu.
Tvoříme Wikipedii – díl 7.: 5 kroků, než začnete s Wikipedií ve škole
Předtím, než se rozhodnete začlenit Wikipedii do své výuky, ať už pasivně (needitačně), či aktivně (editačně), je vhodné absolvovat několik nezbytných kroků. V následujícím textu se podíváme na 5 základních, které…
Indikátory inovací školství podle OECD
Zpráva o tom, jaké indikátory inovací školství sledují experti OECD, a to v souvislosti s naší právě připravovanou Strategií 2030+.
Ann S. Michaelsen
Článek pojednává o blogu norské učitelky Ann S. Michaelsen, která inspiruje svým přístupem k technologiím a jejich využitím např. při čtení s dětmi.
Na Spomocníkovi – díl 6.: Lucie Rohlíková
S Lucií Rohlíkovou jsem si povídal o konferenci Učitel IN, projektech na ZČU v Plzni, o zvládání technologií, digitálních stopách, emocích spojených s technologiemi i o tom, jak to dělá, že toho ve svém životě tolik stíhá.
Antropoložka internetu Mimi Ito
Zpráva o zajímavé vědkyni Kalifornské university Mimi Ito, která se zabývá působením online tzv. „sítí spřízněnosti“ na mladé lidi z antropologického pohledu a hledá formy jejich maximálně přínosného využití.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
10.12.2019 22:23
canyla
fórum Interaktivní tabule
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
|
11.12.2019 16:29
v blogu Publish or Perish
V diskuzích na webu mě zaujal termín výukový SW. Zdá se, že diskutující, kteří tento…
|
10.12.2019 18:36
https://zsbrigadn ik u. ed upage.org/text/?t ex t= te achers/-9…
|
11.12.2019 19:05
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 11. 12. 2019. Metodický portál RVP.CZ využívá…
|
|
10.12.2019 21:20
fórum Aktuality
a problémy učitelů s nadanými žáky - je to problém? - online setkání - středa 18. 12.…
|
9.12.2019 11:01
v blogu Referát Metodického portálu
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
|
10.12.2019 8:54
A právě tuto schopnost spadající do oblasti kritického myšlení Willing ha m jako jednu z…
|
10.12.2019 18:37
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 10. 12. 2019. Metodický portál RVP.CZ využívá…
|
|
10.12.2019 21:18
fórum Online setkávání
Středa 18. 12. 2019, 20:00 Problémy nadaných žáků s učiteli a problémy učitelů s…
|
6.12.2019 12:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Spoustu zajímavých nápadů týkajících se digitálních technologií lze načerpat na…
|
9.12.2019 22:59
Ale podle obvyklých definic do kritického myšlení spadá například i (kritické) hodnocení…
|
8.12.2019 17:03
Skupina PPUČ
Byl pátek 22. listopadu 2019 a v odpoledních hodinách se sešli v ZŠ a MŠ Besednice lidé se…
|
|