Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 3233

Tvořivé myšlení jako základ kompetencí pro 21. století

Zpráva o kurzu edX Design Thinking for Leading and Learning vedeném špičkovými odborníky MIT, jehož cílem bylo pomoci učitelům a vedoucím představitelům škol integrovat tvořivé myšlení do výuky. Jedná o zcela typický…

Bořivoj Brdička, publikováno 27.4.2017 0:00, zhlédnuto 6414×, 2 komentáře

Co bychom měli vědět o botech

Základní informace o aktuálním stavu vývoje aplikací, které disponují umělou inteligencí, existují v online prostoru a chovají se jako člověk (robot bez těla).

Bořivoj Brdička, publikováno 18.4.2017 0:00, zhlédnuto 8510×, 9 komentářů

Pomalé učení podle Pernille Ripp

Výzva jedné mezinárodní učitelky, která připomíná, že technologie nemohou ve výuce nahradit to, co umí jen dobrý učitel – vcítění do potřeb žáků.

Bořivoj Brdička, publikováno 10.4.2017 0:00, zhlédnuto 2704×, 3 komentáře

Propaganda podle Chomského

Článek srovnává současné možnosti mocných ovlivňovat veřejné mínění s tím, jak tutéž věc viděl známý vědec MIT Noam Chomsky před 30 lety. Vývoj je přinejmenším varující!

Bořivoj Brdička, publikováno 6.4.2017 0:00, zhlédnuto 3216×, 4 komentáře

Tři současné trendy schopné zničit web

Článek informuje o tom, jak vidí současný vývoj internetu a web zvláště jeho vynálezce sir Tim Berners-Lee.

Bořivoj Brdička, publikováno 3.4.2017 0:00, zhlédnuto 3584×, 7 komentářů

Zuckerbergův manifest

Zpráva a komentář ke sdělení, které zakladatel a majitel Facebooku Mark Zuckerberg poslal svým přívržencům. Naznačuje v něm další vývoj této platformy.

Bořivoj Brdička, publikováno 27.3.2017 0:00, zhlédnuto 2517×, 2 komentáře

Corinth Classroom

Recenze známé aplikace, která je schopná dokonale zobrazit mnoho ve výuce používaných objektů – otáčet je, dívat se dovnitř apod.

Martin Štolc, publikováno 23.3.2017 0:00, zhlédnuto 4406×, 1 komentář

Být digitálně gramotný už neznamená jen ovládat počítač

Přehled důvodů, které vyvolávají potřebu transformace školství v důsledku integrace technologií včetně mezinárodních souvislostí a upřesnění stavu realizace naší domácí Strategie digitálního vzdělávání.

Ondřej Neumajer, publikováno 20.3.2017 0:00, zhlédnuto 5644×, 4 komentáře

8 výukových technik a nástrojů

Článek na základě blogového příspěvku newyorského učitele Kellyho Walshe ukazuje několik výukových metod a spolu s nimi i technologické nástroje umožňující jejich realizaci.

Josef Vencl, publikováno 16.3.2017 0:00, zhlédnuto 3739×, 4 komentáře

Formative – online hodnocení žáka

Recenze jedné volně použitelné aplikace obohacující repertoár nástrojů moderního digitálního učitele.

Stanislav Havlík, publikováno 13.3.2017 0:00, zhlédnuto 3226×

311 — 320 z celkem 3233


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
3.6.2020 20:59
Dobrý den, bude tento webinář někde ke stažení, prosím? Měla jsem zájem se přihlásit,…
4.6.2020 18:50
Mgr. Helena Kumperová se tentokrát zaměří na skryté a nevědomé obsahy vzdělávání,…
3.6.2020 19:56
Otázky, které lektoři nestihli zodpovědět v průběhu semináře, jsou spolu s odpověďmi…
3.6.2020 18:27
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 3. 6. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
3.6.2020 17:54
fórum Aktuality
aneb co škola neučí, a přesto nikdy nezapomeneme - online setkání - středa 10. 6. 2020,…
4.6.2020 18:44
V průběhu webináře se dozvíte jak docílit efektivní komunikace mezi školou a rodinou.…
1.6.2020 16:18
Vážený pane Klimeši, ve svém komentáři narážíte na soustu zajímavých témat, které…
3.6.2020 12:10
Skupina PPUČ
3.6.2020 17:50
Středa 10. 6. 2020, 20:00 Skryté kurikulum aneb co škola neučí, a přesto nikdy nezapomeneme…
3.6.2020 18:00
Při příležitosti speciálu České televize „Země v nouzi - ponaučení z krize“…
1.6.2020 15:19
Domnívám se, že on-line výuka je tak nepřirozená, že motivovat většinu dětí je spíš…
2.6.2020 12:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…