Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 3272

Průmysl 4.0 do každé školy

Článek shrnuje problematiku přechodu průmyslu do 4. vývojové etapy a popisuje jeho vztah ke školství včetně našich aktuálních snah se s touto výzvou doby vyrovnat.

Ondřej Neumajer, publikováno 29.9.2016 0:00, zhlédnuto 7070×, 7 komentářů

Kentaro Toyama

Zpráva o činnosti a názorech profesora komunitní informatiky na University of Michigan Kentaro Toyamy, jež v plné nahotě odhalují rizika nasazování vzdělávacích technologií a ukazují potřebu se jejich vlivu na poznávací…

Bořivoj Brdička, publikováno 26.9.2016 0:00, zhlédnuto 3447×, 2 komentáře

Adaptivní student, ne adaptivní výuka

Shrnutí aktuálního stavu vývoje personalizovaných, technologiemi podporovaných výukových systémů, které se snaží o individualizaci výukového procesu. Text vznikl na základě příspěvku z blogu duchovního otce konektivismu…

Bořivoj Brdička, publikováno 19.9.2016 0:00, zhlédnuto 3976×, 1 komentář

Typy komunikace podle LTCA

Základní popis teoretické koncepce „učení jako komunikace“ (Learning and Teaching as Communicative Actions) profesora vzdělávacích technologií Scotta J. Warrena z University of North Texas, založené na práci Jürgena Habermase.

Bořivoj Brdička, publikováno 12.9.2016 0:00, zhlédnuto 4845×, 1 komentář

Třetí propast podle OECD

Článek informuje o nové zprávě OECD PISA Infocus zabývající se rozdíly ve využívání internetu 15letými žáky v závislosti na jejich socio-ekonomickém statusu.

Bořivoj Brdička, publikováno 8.9.2016 0:00, zhlédnuto 5205×, 8 komentářů

Standardy ISTE 2016 pro žáky

Překlad dokumentu známé americké společnosti ISTE (International Society for Technology in Education), který popisuje potřebnou úroveň výstupních kompetencí žáků v oblasti digitálních technologií.

ISTE, publikováno 5.9.2016 0:00, zhlédnuto 8479×, 2 komentáře

Vybavení 1:1 nestačí

Článek informuje o vývoji v potřebě vybavenosti žáků různými digitálními přístroji v závislosti na typu úlohy, na níž pracují.

Bořivoj Brdička, publikováno 1.9.2016 0:00, zhlédnuto 3731×, 1 komentář

Vize moderního učitele

Článek přináší informaci o tom, jak americká Global Digital Citizen Foundation popisuje základní kompetence učitele.

Jitka Rohelová, publikováno 29.8.2016 0:00, zhlédnuto 6544×

Okamžitá, či zpožděná zpětná vazba?

Text shrnuje výsledky aktuálních výzkumů zabývajících se smyslem a účinností zpětné vazby při učení.

Martin Herejk, publikováno 22.8.2016 0:00, zhlédnuto 4280×, 4 komentáře

Od geocachingu k Pokémonu GO a zase zpět

Zamyšlení nad výukovým potenciálem velmi populární hry Pokémon GO a souvislostmi s jinými aplikacemi využívajícími GPS navigaci.

Bořivoj Brdička, publikováno 1.8.2016 0:00, zhlédnuto 4164×, 3 komentáře

391 — 400 z celkem 3272


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
23.10.2020 9:41
Martin Šujan
Dobrý den, v distanční výuce často používáme obrázky z https://obrazky.rv p.c z/. Právě…
22.10.2020 8:30
Jak moc jsou aktivní učitelé na sociálních sítích? Je mezioborová spolupráce možná? To…
23.10.2020 8:27
No dobře, tedy malá oprava. Je nepředstavitelné, aby "to bylo legální". V Anglii si…
21.10.2020 19:10
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 21. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.10.2020 17:28
Martin
Ahoj, jdu na s.š zemědělskou a nevím se rozhodnout mezi oborem přírodovědné lyceum nebo…
19.10.2020 17:05
Letošní Učitel In byl výjimečný. Stejně jako mnoho jiných workshopů a kurzů, které se…
22.10.2020 22:31
...je pro nás dnes nepředstavitelné, aby někdo měl 16hodinovou pracovní dobu a…
20.10.2020 17:43
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.10.2020 8:57
Škola Online- nedoporučuji Pomalá Na telefonu nepoužitelná Nesrozumitelný interface
19.10.2020 8:00
proč bychom na 1. stupni základní školy měli věnovat pozornost čtení elektronických…
22.10.2020 13:45
Dobrý den, děkujeme za Vaší reakci na obsah webináře. Stávající technické možnosti…
20.10.2020 17:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…