RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 312

Svobodný software: Proč ho používat, jaké má výhody?

Svobodný software je chápán jako programové vybavení dostupné zdarma. Cena ale není hlavním pozitivním aspektem. Mnohem důležitější je otevřenost zdrojového kódu, možnost úprav na míru nebo přístupnost dat v rozmezí…

Vlastimil Ott, publikováno 28.11.2011 9:21, zhlédnuto 7202×, hodnocení: Hodnocení: 4

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Sebereflexe, metakognice a autoregulace

Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali…

Hana Krykorková, publikováno 28.11.2011 9:10, zhlédnuto 9617×, hodnocení: Hodnocení: 4

Třída jako ekosystém?

V souvislosti s českým školstvím se často mluví o tom, že je stále více zaměřené na encyklopedické znalosti než na kreativitu a divergentní myšlení. Klima třídy a její ekosystém mohou v tomto procesu hrát velmi…

Bc. Monika Černá, publikováno 24.11.2011 8:48, zhlédnuto 4660×, hodnocení: Hodnocení: 3

Využití informačních technologií učiteli na středních školách

Článek seznamuje s výsledky pilotního průzkumu. Jedná se o dotazníkové šetření, které mělo za cíl zjistit míru využití informačních technologií učiteli na středních školách v Českých Budějovicích. Šetření se…

Jiří Straka, publikováno 24.11.2011 8:35, zhlédnuto 9745×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Aktivizující výukové metody

Aktivizující výukové metody uplatňuje učitel ve vzdělávání při učení žáků, kdy žák aktivně, vědomě a uvědoměle třídí data, zařazuje je do poznatkových struktur; analyzuje, srovnává a hodnotí informace, učí se…

Prof. PhDr. Josef Maňák, CSc., publikováno 23.11.2011 8:59, zhlédnuto 63365×, hodnocení: Hodnocení: 5

Svobodný software: Co to je, kde se bere?

Pod pojmem „svobodný software“ chápeme v tomto článku programové vybavení s takovými licencemi, které umožňují volné (legální) šíření softwaru, jeho úpravy nebo vylepšování. Díky těmto charakteristikám získává…

Vlastimil Ott, publikováno 23.11.2011 8:46, zhlédnuto 5774×, hodnocení: Hodnocení: 3

Moje osobní zkušenosti se státními maturitami

Příspěvek je součástí tematického vstupu na Metodickém portálu www.rvp.cz Nebojte se maturovat jinak! Jedná se o shrnutí zkušeností se zaváděním nové státní maturity na střední odborné škole a jeho dopady na přípravu…

Simona Čiháková, publikováno 22.11.2011 14:03, zhlédnuto 5044×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 2

Pět důvodů, proč školy ve větší míře nepoužívají open-source software

Open-source software má ideální předpoklady pro využití ve školství. Přesto je míra jeho použití nízká a je stále považován za alternativu pro odvážné. Článek shrnuje několik důvodů či příčin, které hrají roli.…

Vlastimil Ott, publikováno 22.11.2011 10:08, zhlédnuto 5229×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 3

Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte jako aktuální celospolečenský problém se zaměřením na informovanost pedagogů o tomto jevu

Příspěvek je zaměřen na problematiku syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte se zvláštním zřetelem na informovanost a postoje pedagogů v rámci tohoto jevu. Cílem tohoto příspěvku je stručně zmapovat…

Petra Kalibová, publikováno 22.11.2011 10:02, zhlédnuto 9620×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Již brzy v našich školách: tablety a elektronické knihy

Po stále pokročilejším a chytřejším využívání internetu, které vyvrcholilo webem druhé generace, komunitními weby a sociálními sítěmi, se do vzdělávání chystají vstoupit další technologické trendy. Mezi ty, které…

Ondřej Neumajer, publikováno 21.11.2011 11:03, zhlédnuto 10849×, hodnocení: Hodnocení: 5

141 — 150 z celkem 312


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
23.11.2020 10:14
EMA je především skvělý KATALOG, shromažďující informace o otevřených materiálech,…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…