RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 42

Třída jako ekosystém?

V souvislosti s českým školstvím se často mluví o tom, že je stále více zaměřené na encyklopedické znalosti než na kreativitu a divergentní myšlení. Klima třídy a její ekosystém mohou v tomto procesu hrát velmi…

Bc. Monika Černá, publikováno 24.11.2011 8:48, zhlédnuto 4596×, hodnocení: Hodnocení: 3

Aktivizující výukové metody

Aktivizující výukové metody uplatňuje učitel ve vzdělávání při učení žáků, kdy žák aktivně, vědomě a uvědoměle třídí data, zařazuje je do poznatkových struktur; analyzuje, srovnává a hodnotí informace, učí se…

Prof. PhDr. Josef Maňák, CSc., publikováno 23.11.2011 8:59, zhlédnuto 62554×, hodnocení: Hodnocení: 5

Podněty k výuce efektivního učení

V českém vzdělávacím systému je poměrně velký prostor ve výuce věnovaný předávání vědomostí, znalostí a informací. Naopak malý prostor je věnován rozvoji kreativního myšlení nebo samotnému procesu učení. Přitom…

Bc. Monika Černá, publikováno 11.11.2011 10:24, zhlédnuto 8363×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Výuka v kooperativních strukturách

Článek předkládá konkrétní podoby kooperativních struktur jako komplexu organizačních forem výuky, úkolů a aktivit podporujících vytvoření efektivních podmínek pro spolupráci žáků v procesu kooperativního učení.

Hana Kasíková, publikováno 19.10.2011 10:21, zhlédnuto 8818×, 4 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Možnosti podpůrného distančního vzdělávání

Distanční vzdělávání je velice populární v oblasti vysokoškolského, případně celoživotního vzdělávání, ale na gymnázia ani na druhý stupeň ZŠ se zatím stále ještě příliš neprosadilo. V příspěvku budou…

Jana Vaňková, publikováno 13.10.2011 12:43, zhlédnuto 4076×, hodnocení: Hodnocení: 3

Kooperativní učení: aby to fungovalo…

Článek z pera přední odbornice na kooperativní výuku doc. Kasíkové z Katedry pedagogiky FF UK poskytuje ucelený přehled principů kooperativní výuky a nabízí řadu praktických návodů, jak zajistit ve třídě ty správné…

Hana Kasíková, publikováno 3.10.2011 16:10, zhlédnuto 12690×, hodnocení: Hodnocení: 4

Myšlenkové mapy v edukačním procesu

Myšlenkové mapy představují nezanedbatelný fenomén na všech stupních vzdělávání – od základní školy až po oblast celoživotního vzdělávání. Nabízí snadný přehled problému, zisk schopnosti strukturovat své…

Michal Černý, publikováno 16.9.2011 9:31, zhlédnuto 21219×, 5 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 3

Jak podpořit kreativní myšlení žáků?

Intenzivně se v poslední době mluví o tom, že by škola měla ve žácích probouzet kreativitu nebo kreativní myšlení. To se projevuje ve všech oblastech lidské činnosti – od vědy až po umění. Ač dříve těmto pojmům…

Bc. Monika Černá, publikováno 14.9.2011 15:38, zhlédnuto 8478×, hodnocení: Hodnocení: 3

Časová osa jako interaktivní výuková metoda

Časová osa byla (a stále převážně je) vnímána jako statická úsečka, která je vytištěná v knize, a nabízí jen souhrn dat a událostí, které jsou zachyceny v chronologickém sledu. Dnešní on-line nástroje ale dokážou…

Michal Černý, publikováno 15.6.2011 14:56, zhlédnuto 10139×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Proč a k čemu taxonomie vzdělávacích cílů?

Proč se zabývat taxonomiemi? Jsou k něčemu užitečné? Taxonomie vzdělávacích cílů jsou známé a používají se od konce 50. let 20. století. Jsou vítané, ale i zatracované, a také často kritizované. Mohou napomoci učiteli…

Jaroslav Vávra, publikováno 5.5.2011 14:36, zhlédnuto 41439×, 7 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 4

21 — 30 z celkem 42
«« « 1 2 3 4 5 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
23.10.2020 9:41
Martin Šujan
Dobrý den, v distanční výuce často používáme obrázky z https://obrazky.rv p.c z/. Právě…
23.10.2020 14:33
Setkání se bude věnovat zkušenostem učitelů se vzdálenou výukou. Seznámíme se s tím,…
23.10.2020 8:27
No dobře, tedy malá oprava. Je nepředstavitelné, aby "to bylo legální". V Anglii si…
21.10.2020 19:10
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 21. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.10.2020 17:28
Martin
Ahoj, jdu na s.š zemědělskou a nevím se rozhodnout mezi oborem přírodovědné lyceum nebo…
22.10.2020 8:30
Jak moc jsou aktivní učitelé na sociálních sítích? Je mezioborová spolupráce možná? To…
22.10.2020 22:31
...je pro nás dnes nepředstavitelné, aby někdo měl 16hodinovou pracovní dobu a…
20.10.2020 17:43
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.10.2020 8:57
Škola Online- nedoporučuji Pomalá Na telefonu nepoužitelná Nesrozumitelný interface
19.10.2020 17:05
Letošní Učitel In byl výjimečný. Stejně jako mnoho jiných workshopů a kurzů, které se…
22.10.2020 13:45
Dobrý den, děkujeme za Vaší reakci na obsah webináře. Stávající technické možnosti…
20.10.2020 17:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…