RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 42

Třída jako ekosystém?

V souvislosti s českým školstvím se často mluví o tom, že je stále více zaměřené na encyklopedické znalosti než na kreativitu a divergentní myšlení. Klima třídy a její ekosystém mohou v tomto procesu hrát velmi…

Bc. Monika Černá, publikováno 24.11.2011 8:48, zhlédnuto 4359×, hodnocení: Hodnocení: 3

Aktivizující výukové metody

Aktivizující výukové metody uplatňuje učitel ve vzdělávání při učení žáků, kdy žák aktivně, vědomě a uvědoměle třídí data, zařazuje je do poznatkových struktur; analyzuje, srovnává a hodnotí informace, učí se…

Prof. PhDr. Josef Maňák, CSc., publikováno 23.11.2011 8:59, zhlédnuto 57129×, hodnocení: Hodnocení: 5

Podněty k výuce efektivního učení

V českém vzdělávacím systému je poměrně velký prostor ve výuce věnovaný předávání vědomostí, znalostí a informací. Naopak malý prostor je věnován rozvoji kreativního myšlení nebo samotnému procesu učení. Přitom…

Bc. Monika Černá, publikováno 11.11.2011 10:24, zhlédnuto 7631×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Výuka v kooperativních strukturách

Článek předkládá konkrétní podoby kooperativních struktur jako komplexu organizačních forem výuky, úkolů a aktivit podporujících vytvoření efektivních podmínek pro spolupráci žáků v procesu kooperativního učení.

Hana Kasíková, publikováno 19.10.2011 10:21, zhlédnuto 7949×, 4 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Možnosti podpůrného distančního vzdělávání

Distanční vzdělávání je velice populární v oblasti vysokoškolského, případně celoživotního vzdělávání, ale na gymnázia ani na druhý stupeň ZŠ se zatím stále ještě příliš neprosadilo. V příspěvku budou…

Jana Vaňková, publikováno 13.10.2011 12:43, zhlédnuto 3202×, hodnocení: Hodnocení: 3

Kooperativní učení: aby to fungovalo…

Článek z pera přední odbornice na kooperativní výuku doc. Kasíkové z Katedry pedagogiky FF UK poskytuje ucelený přehled principů kooperativní výuky a nabízí řadu praktických návodů, jak zajistit ve třídě ty správné…

Hana Kasíková, publikováno 3.10.2011 16:10, zhlédnuto 11353×, hodnocení: Hodnocení: 4

Myšlenkové mapy v edukačním procesu

Myšlenkové mapy představují nezanedbatelný fenomén na všech stupních vzdělávání – od základní školy až po oblast celoživotního vzdělávání. Nabízí snadný přehled problému, zisk schopnosti strukturovat své…

Michal Černý, publikováno 16.9.2011 9:31, zhlédnuto 19864×, 5 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 3

Jak podpořit kreativní myšlení žáků?

Intenzivně se v poslední době mluví o tom, že by škola měla ve žácích probouzet kreativitu nebo kreativní myšlení. To se projevuje ve všech oblastech lidské činnosti – od vědy až po umění. Ač dříve těmto pojmům…

Bc. Monika Černá, publikováno 14.9.2011 15:38, zhlédnuto 7949×, hodnocení: Hodnocení: 3

Časová osa jako interaktivní výuková metoda

Časová osa byla (a stále převážně je) vnímána jako statická úsečka, která je vytištěná v knize a nabízí jen souhrn dat a událostí, které jsou zachyceny v chronologickém sledu. Dnešní on-line nástroje ale dokážou…

Michal Černý, publikováno 15.6.2011 14:56, zhlédnuto 9240×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Proč a k čemu taxonomie vzdělávacích cílů?

Proč se zabývat taxonomiemi? Jsou k něčemu užitečné? Taxonomie vzdělávacích cílů jsou známé a používají se od konce 50. let 20. století. Jsou vítané, ale i zatracované, a také často kritizované. Mohou napomoci učiteli…

Jaroslav Vávra, publikováno 5.5.2011 14:36, zhlédnuto 38061×, 7 komentářů, hodnocení: Hodnocení: 4

21 — 30 z celkem 42
«« « 1 2 3 4 5 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 10:08

Děkujeme za upozornění, poznámka byla podlněna do zadání dotyčného úkolu. Tým…

15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV