RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 18

Víte, jakou motivaci mají vaši žáci?

Z vlastní zkušenosti víme, že pro náš úspěch nebo neúspěch v jakémkoli konání je podstatné, jak jsme sami na výsledku zainteresováni (motivováni). Podobně je tomu i u žáků a studentů.

Jana Hrubá, publikováno 7.3.2012 10:30, zhlédnuto 6225×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Sebereflexe, metakognice a autoregulace

Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali…

Hana Krykorková, publikováno 28.11.2011 9:10, zhlédnuto 8517×, hodnocení: Hodnocení: 4

Gender ve vzdělávání dětí a mládeže

Článek pojednává o odlišnosti mezi muži a ženami, původu této odlišnosti, genderu a jeho vlivu v oblasti vzdělávání. Popisuje jednotlivé teorie vzniku této odlišnosti: teorii sociálního konstruktivismu, biologického…

Lucie Zormanová, publikováno 18.8.2011 12:38, zhlédnuto 11943×, hodnocení: Hodnocení: 3

Umění učit se

Článek se zabývá předpoklady schopnosti učit se. Opírá se o výzkumy mozku a inteligence a uvádí je do pedagogických souvislostí.

Karel Tomek, publikováno 8.6.2011 14:22, zhlédnuto 6144×

Co je to vlastně kreativita? – 2. část

Kreativita je jedním z klíčových témat pedagogiky a již nějakou dobu ne pouze té umělecké. Víme však, co si pod tímto pojmem máme přesně představovat? Je kreativita skutečně to, co si myslíme, že je? Pro odpověď na tyto…

Petr Drkula, publikováno 23.3.2011 16:18, zhlédnuto 6377×, hodnocení: Hodnocení: 4

Co je to vlastně kreativita? – 1. část

Kreativita je jedním z klíčových témat pedagogiky a již nějakou dobu ne pouze té umělecké. Víme však, co si pod tímto pojmem máme přesně představovat? Je kreativita skutečně to, co si myslíme, že je? Pro odpovědi na tyto…

Petr Drkula, publikováno 22.3.2011 14:51, zhlédnuto 12100×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Přírodovědná inteligence, její diagnostika a podpora

Článek stručně představuje teorii rozličných inteligencí Howarda Gardnera a přírodovědnou inteligenci. Diskutuje o postavení dítěte s přírodovědnou inteligencí ve třídě, škole i v rodině. Upozorňuje na problematiku…

Kateřina Jančaříková, publikováno 1.2.2011 8:01, zhlédnuto 10920×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Sociální dovednosti učitele a možnosti rozvíjení sociálních dovedností ve školním prostředí

Příspěvek nabízí několik informací, úvah a námětů pro cvičení k tomu, jak rozvinout své profesní dovednosti, jak přispět k optimalizaci působení na žáky, jejich rodiče i své kolegy, jak se dobře orientovat v rozsáhlé…

PhDr. Ilona Gillernová, CSc., publikováno 3.12.2010 15:43, zhlédnuto 12709×, hodnocení: Hodnocení: 4

11 — 18 z celkem 18
«« « 1 2


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
18.8.2019 22:09
Dobrý den, má vedoucí vychovatelka nárok na 21 hod plného úvazku při šesti odd. družiny…
17.8.2019 14:27
v blogu peutel
           Že by Domažlice ležely v mělkém dolíku? Nabyla jsem toho dojmu, během…
20.8.2019 21:12
\"To, co je důležité, je, že umělá inteligence nepracuje s žádnými dopředu danými…
7.8.2019 15:38
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
11.8.2019 19:33
Dobrý den, mám tříletou zkušenost se studentskou firmou v rámci JACzech arch. moc mě…
14.8.2019 11:35
Učíte na 1. stupni? Motivujete své žáky prostřednictvím knih nejen ke čtení, ale i k…
7.8.2019 10:55
K dalšímu studiu: China has started a grand experiment in AI education. It could reshape how…
7.8.2019 15:17
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
26.7.2019 10:35
Monika
Dobrý den, dívala jsem se na web školy a myslím, že tímto studiem kvalifikaci učitelky MŠ…
7.8.2019 11:52
To je věta, která odstartovala začátek párového vyučování na našem druhém stupni.…
6.8.2019 11:01
K dalšímu studiu: China’s top two education players unleashing the full potential of…
7.8.2019 15:14
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV